torsdag 25 januari 2007

Not just ANY foreigner... You!

Otroligt! Jag är rik! Rik, säger jag! RIIIIIK! Jag visste väl att turen skulle vända, jag VISSTE det! Jihoooooo!

Kolla in det här mailet som jag hittade i min skräppost. Fatta att jag var nära att radera det först!!! Pheeew... Det viktigaste står i rött.

(Jag började rätta de grammatiska felen, men tröttnade efter en stund...)

FROM THE DESK OF SHADI HAMMAD
BILL AND EXCHANGE MANAGER FOREIGN REMITTANCE DEPARTMENT BANK OF AFRICA
OUAGADOUGOU, BURKINA FASO

Dear Friend,

I am the manager bill and exchange of the foreign remittance bank of African, Ouagadougou Burkina Faso, (verkligen?)

My dear, I am trusting this deal to you by faith and hope that you will handle it without know problem.

In my department file, I discovered an abandoned sum of ($16.2million U.S dollar) in an account that belongs to one of our foreign customer who died along with his wife and the only daughter in November 2, 1997 in a plane crash. (men usch, vad hemskt...)

Since I got information about his death, I have been watching out for his next of kin to come over and claim this money because the bank cannot release it to any person unless somebody apply for it as next of kin or relation to the deceased as it is indicated in our banking guidelines and laws. Unfortunately, I discovered that the only next of kin died alongside with him a plane crash being his only daughter left nobody or relation for claim. (jaså? intressant.)

It is therefore upon this discovery that I have decided to make this business proposal to you (jag är öppen för förslag, käre vän) as a foreigner and for you to stand as the next of kin or a relation to deceased person for and subsequent disbursement since nobody is coming for the claim and I don’t want this money to go into the banks treasury as unclaimed bill, the banking law and guideline ARTICLE A section ABD/O11 of 1991, stipulates that if such is found in our bank after (10) years remain unclaimed the money will be transferred into the bank treasury as unclaimed fund.

The request of a foreigner as next of kin in this business is occasioned by the fact that the customer is a foreigner, a Burkinabe and a Burkinabe cannot stand as a next of kin to a foreigner. (Of course not. Duh.)

I arrange that 30% of this money will be for you’re as foreigner partner in respect to the provision of a foreign account, 10% will be set aside for expenses incurred during the business, handled by you, and 60% will be for me. (wtf? det är ju MINA pengar!!!) Thereafter, I will visit your country (Visst. Du kan sova på min skabbiga futon.) for disbursement according to the percentage as indicated. Therefore, to enable the immediate transfer of this money to your private account, you have to apply first to the bank as relation or next of kin to the deceased. (ska jag maila över mitt kontonummer med en gång? jag har i runda slängar 3.50 på kontot. jag skulle inte tacka nej till x antal miljoner, nooo sireeee...)

Upon receipt of your reply, I will send to you by fax or e-mail the text of the application, I will not fail to bring to your notice that this transaction is hitch free and do not entertain any fear (fear? who? me? noooooo...) as all required arrangement has been made for the transfer. You should contact me immediately you receive my letter through my email. Trusting to hear from you.

Yours faithfully

SHADI HAMMAD

Marsipangrisar für alle! Jag är miljonär för bövelen!!!! :D Weeeeee!

16 kommentarer:

Malou sa...

Wow! Det var inte småpotatis! Vilken jäkla tur att du inte raderade det! ;D

dddd sa...

Jag vet! Alltså. Jag är så jävla glad nu. Vill du ha en marsipangris? :D

Anonym sa...

Och glöm inte vem som just blev din bästis - MOI!!! :)

dddd sa...

Kanske kan Shadi Hammad hitta några bortglömda miljoner åt dig med. Håll tummarna och kolla din skräppost! :D

Mary Lady Luck sa...

Be Shadi kontakta mig, jag fyller ju år för i helvete! Jag nöjer med en modest summa; en miljon för varje år fyllda, någon gång ska väl tidens passerande verka till min fördel :)

Anonym sa...

Snygg, rolig OCH miljonär! Betrakta detta som ett frieri. ^^

Anonym sa...

vafan ska du med mina tusing-buntar till då va?!

Fröken Lund sa...

Du, jag tror faktiskt att jag fick det där mailet för inte så länge sen. Kan du inte maila tillbaka till Shadi Hammad och fråga om jag kan få någon procent. Jag råkade radera mailet av misstag!

Kerstin sa...

Hahahahahaha. Ja, GRATTIS då :)

PS Den där klänningen är superfin. Jag tittade på den innan och jag tycker den är bedårande söt. Jag kan se fler än ett användningstillfälle i vår. Slå till tycker jag. PUSS.

Anonym sa...

Strålande! (But don't quit you day job!):-)

Anonym sa...

Hej kompis... Eftersom du numera är miljonär förutsätter jag att du följer med och shoppar imorgon :-)
Vi ska träffas 12 på Järntorget.

P.s. Eftersom jag gillar dig så kan du vara Liza i Cabaret - mina ben ville inte visa upp sig i dina shorts. D.s.

Caravaggio sa...

Sweet! Kan du inte göra så jag också kommer i kontakt med Shadi Hammad? Detta är för bra för att missa.

dddd sa...

Mary: Jag skickade ett mail till Shadi och han bad mig hälsa att du ska skicka ditt kontonummer till den här mailadressen:

imnotacrook4real@hotmail.com

:D Grattis!!!!
Alexander: Hahahahaha! Det är den lilla blå hatten, eller hur? Män äääälskar den lilla blå hatten! :D
Jennie: Amen, det här mailet kom efter. Men jag tar gärna några tusingar iaf. Bara för att, liksom. :D
Fröken Lund: Shadi hälsar att du maila över ditt kontonummer samt ALLA dina personuppgifter (adress etc) - använd samma adress som jag gav Mary! :D
Kerstin: Alltså - nu har jag ju råd med en ÄNNU dyrare klänning! Wooohooo! Och visst var den fin, H&M-klänningen?! Jag får nog slå till! :)
Miss E: Yayayayayayayay! LIZA HERE I COME!!!! (Ska rådgöra med pojkvännen om det är OK att jag går halvnäck. Jag är säker på att han är OK med det. Säkert. Förresten. Bäst att inte säga något alls.)
Caravaggio: Shadi hälsar att du kan skicka mail till samma adress som Mary - se ovan. Ooooo... Snart är vi miljonärer allihop! Weeee! :D

Mel sa...

Det finns en sida på nätet (var address jag glömt) där en kille ägnar sig åt att i sin tur lura killarna som försöker lura honom. Han svarar på mailet och låtsas som om han är med på det och försöker lura av dem saker i stället. Det är väldigt skoj att läsa, om jag hittar länken ska jag maila över den till dig. :)

dddd sa...

Gör det! :D

Anonym sa...

Helt underbart Miss KYD!!!! Tänk att du är så UTVALD. headhuntad från självast Burkina Faso.

Nu kommer du ha råd att bara äta marsipangrisar resten av livet och säga hejdå på allvar till havregrynsgröt ;-)

Grattis!!!!