söndag 11 mars 2007

Saker jag hatar Vol 7

Jag slutar aldrig hata. Aldrig.


Vet du vad jag hatar? Att kräkas genom näsan. Och att hicka till och få upp kräks i halsen som jag är tvungen att svälja eftersom jag inte vill spy offentligt.


Vet du vad jag hatar? När jag går omkring på stan med en jumbostor, aptung kasse i varje hand och det kommer fram någon och ska sticka till mig ett flygblad; flygblad där det står något i stil med "Jesus älskar dig". Pfft... Om Jesus älskade mig så mycket skulle han komma hit och bära mina kassar. Seså. Var nu snäll och dra åt skogen.


Vet du vad jag hatar? Att det bara finns EN kvinnodag, men 364 mansdagar.


Mm. Nästan lika illa som att det finns en dag då man dansar runt en stor snopp och sjunger små grodorna. Men bara nästan. Kooo-ack-ack-ack? WTF?


Vet du vad jag hatar? Snålspolande och tidsinställda duschar. Som har en sådan mojäng som man måste trycka in var 15:e sekund (jag har tajmat, jag vet) för att vattnet ska fortsätta rinna. Den som kom på den uppfinningen skulle släpas ut på torget och tvångsmatas med x antal kilo av den där köttfärslimpan som stod på matsedeln varje tisdag när jag gick på gymnasiet; den som simmade runt i oljigt vatten och påminde om kokt rågbröd i konsistensen. Sedan skulle man göra tusen nålar på honom. Tre dagar i rad. That'll teach him. Fucker.


Vet du vad jag hatar? Hemorrojder. Varför Gud? Varför?


Du får köpa en sådan där kudde. Väldigt praktiskt. Vet du vad jag hatar? Raplåtar med kränkande och sexistisk text. Jag hatar dem för att jag ibland kommer på mig själv med att nynna på dem. För att de sätter sig på skallen och sedan går man runt och lallar: ... hope you don't mind, I told them that you like it from behind, now shake that ass for me, shake that ass for me, biiatch. Det kan vara därför kvinnor objektifieras och ses som underlägsna. Jag förstör liksom för alla. Oh, och så hatar jag 50 cent. Även om han är trallvänlig.


Vet du vad jag hatar? Att jag skriver med enbart pekfingrarna. Dessutom hamrar jag så hårt på tangentbordet att det låter som om någon avfyrade en AK 5:a. Mina stackars pekfingrar kommer vara helt missbildade om några år. Jag kommer att ha knackat sönder dem. Fingertopparna kommer vara helt bortslitna. Ay...


Vet du vad jag hatar? Att jag inte har mer makt. Jag vill ha mer makt. Jag har inte makt över någon. Inte ens över min katt. Min katt dominerar mer här hemma än vad jag gör. Det är fan sorgligt.


Det kan du hoppa upp och klappa ihop skinkorna på att han gör. Vet du vad jag hatar? Algebra. Och avancerad matte överhuvudtaget. Hur många procent av jorden befolkning kommer NÅGONSIN att få användning av den räta linjens ekvation? Visst, OK, några procent. Men that's it. Jag hade haft större nytta av att sitta och räkna äpplen än lära mig ekvationer. Nuff said. Nu är det säkert något mattesnille där ute som tycker att jag hädar och kontrar med att fransk fonetik gör sig bäst på månen. Men det skiter jag i.


Jag hör dig. Vet du vad jag hatar mest av allt, mest av allt, mest av allt? Folk som inte förstår sig på Monty Pythons storhet.


Sant. Förutom Meaning of life. Den sög. Big time.


Ja, förutom den.

21 kommentarer:

SixesAndSevens sa...

Spy ska man enbart göra inom hemmets fyra väggar. Inte utsätta omgivningen för. Svälj ner det bara. Jag är stolt över dig. :)

Linas inredning sa...

Snälla sluta aldrig hata. Aldrig. Och dela med dig av det i bloggen. Alltid.

dddd sa...

Sixesandsevens: Tack. Min bidrag till mänskligheten: att inte spy ner folk. :)
Lina: Jag slutar aldrig hata. No worries. :)

Jonna sa...

Hej!
Jag har halkat in på din blogg via någon annans, så där som det brukar vara. Och jag är helt fast. Har ägnat säkert tre timmar av den här kvällen till att läsa igenom alla dina gamla inlägg. Och du skriver så himla bra! Min nya favoritblogg helt klart! Ligger som startsida numera och om det är okej med dig så får du en länk från min blogg. (Som inte är i närheten lika rolig som din, men minst lika personlig!)
Keep it up! Time to sleep.
//Jonna - beväpnad med tangentbord

Fröken Lund sa...

Jag hatar offentliga toaletter så oerhört. Jag hatar ännu mer de människor som valde ut vilka toaletter som skulle placeras ute i offentligheten eftersom de aldrig spolar tillräckligt bra. Okej. Nu menar jag inte att jag gör högar av nummer 2. Faktum är att jag in i det längsta undviker offentliga toilets. Men det jag menar är att efter att man sanerat toasitsen i en kvart så lägger man ju centimeterhöga lager med dasspapper på sitsen för att man inte vill nudda sitsen med de ädla skinkorna. När man sen ska spola så går inte allt papper ner. Det finns inget så skräckinjagande som när man ser vattnet höjas i toaletten efter en spolning. "Oh my effing God.. Nu får jag igen för alla gånger jag skrattat åt folk i hemlighet. Snälla Gud, gör så att kön utanför försvinner, gör så att det inte svämmar över. Jag lovar. Jag gör vad som helst. Jag kommer exempelvis aldrig klaga på mammas matlagning igen." osv.

Illa, men inte lika hemskt är det även de gånger man haft oturen att använda upp allt papper till att sanera, så att det inte finns något papper kvar att torka sig med.

Här snackar vi saker jag verkligen hatar!

Missy sa...

Åh! Äntligen någon som håller med mig om "The Mening of Life"! Åh! Jag älskar ditt hat! Och Mr Cuddles, jag älskar mr Cuddles! Han är min idol :)

Anonym sa...

Hatar också snålspolande duschar som gör att man inte kan tvätta håret för det är lögn i helvete att få ur schampot ur håret. Om jag inte skaffar 3 mm snagg förstås.

Angus sa...

hahah, som jag har längtat! sjukt roligt som vanligt, det är inte många bloggar man skrattar högt åt :)

Anonym sa...

Underbart att du inte slutar hata!

Och jag är självklart med och torterar duschuppfinnaren. Just call and I be there...

grrrr....

Anonym sa...

en gång nös jag med mat i munnen. Bland folk. Och jag höll igen och fick upp en ärta i näsan. bakifrån. det hatar jag.

Anonym sa...

Du har världens bästa hatningar. Och jag håller helt med vad det gäller Monty Python.

dddd sa...

Jonna: Vad glad jag blir! Vad kul att du gillar det jag skriver. Varmt välkommen! :)
Fröken Lund: Vi kan hata tillsammans nästa gång du och jag. Du kan få gästa. Jag börjar tröttna på Mr Cuddles. Han bara biter mig hela tiden. :)
Missy: Hörde du, Mr Cuddles? Du har en fan club. :) Han bockar och bugar och vinkar med tassen.
Blue: Jag kan stå och duscha hur länge som helst på gymmet. Den där mojängen, hur irriterande den än är, stoppar mig inte för fem öre. Jag blir liksom ännu mer sugen på att slösa vatten när jag ser sådana snålduschar. :P
Angus: Hahahaha! Vad kul att du gillar dem. :)
Maria: Klart jag ringer dig när det är dags att tortera. Du som går på Krav Maga och allt. Of course. Jag ringer snart. Ska bara leta upp honom/henne först. :)
Hedgehog-Sara: Jag måste få veta - vad gjorde du med ärtan? Berätta, annars kommer jag inte kunna sova inatt.
Tätortstimotej-Anna: Hahaha! vad kul att du diggar mina hatlistor. Och jag är bara på nr 7. Moahahaha! :D

Emelie sa...

Ha ha ha! Du och jag är rätt lika!!!
Nått där som jag ej håller med om men nästan allt är som om jag själv skrivit det ha ha ha!

dddd sa...

Det känns bra att jag sprider hat omkring mig. :)

Linda sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
sandra sa...

kräks genom näsan är det äckligaste som finns. riktigt äckligt I must say. jag skriver också med bara pekfingrarna, vet inte hr många "tengentbordsträning" jag försökt mig igenom. pekfingrarna håller i sig. och bara en kvinnodag? hell no, i malmö ska det vara en andra, nu på lördag närmare bestämt, för kvinnor ska ha flera dagar. fleeeera.

Anonym sa...

Hahaha! Folk håller för öronen när jag knapprar iväg på mitt tangentbord med pekfingrarna. Och vem behöver riktig fingersättning, det går ju snabbt ändå?
Kräkts genom näsan har jag dock aldrig gjort. Uäää, det räcker väl att kräkas på vanligt sätt.

Mary Lady Luck sa...

Vet du vad jag hatar? Folk i bibelbältet som frågar sig själva "What would Jesus do?" när de ska köpa ny bil.

dddd sa...

Sandra: Jag ska nog flytta till Malmö. :)
Em: Pojkvän kommer in och klagar att han inte hör tv:n när jag knapprar på som mest. Hahahahaha! Och har du aldrig kräkts genom näsan? Då har du missat något! ;)
Mary: Jag håller med. Jag hatar också sådana stollar. :)

Anonym sa...

Jag tror jag blev lite kär i dig nu... :P

(Och ja, alla som inte fattar Monty Pythons storhet borde lynchas)

Fröken Lund sa...

Jag är jättegärna med och hatar! Bara hojta till så kommer jag rusande med några hata-idéer.