tisdag 27 mars 2007

Oh, ye of little faith...

Gissa vem som slängde mobilen i väggen kl 06.00 imorse och ville dö?

Gissa vem som efter att pojkvän mumlat "jag sa ju det" kravlade sig ur sängen kl 06.01, kröp in i badrummet på alla fyra och ville fortfarande dö?

Gissa vem som var i simhallen kl 07.00 och kastade sig i det apkalla vattnet (h-h-h-h-holy mother of... gnnnn...)?

Gissa vem som glömde bort tiden och kom på kl 8.15 att FUCK JAG HAR TENTA OM 45 MINUTER OCH HAR INTE DUSCHAT ÄN MAAAAAH!

Gissa vem som fixade håret på tre röda (torkatorkatorkaplattaplattaplatta) och därefter sprintade till tentasalen efter att ha missat vagnen?

Gissa vem som tog en titt på provet och lämnade in blankt?

Gissa vem som åt en apdyr lunch som tröst (det dyraste ni har tack)?

Gissa vem som nääästan läst ut den där förpipplade boken? Sträckläsning. (Jag ber om ursäkt Mgr Ishiguro - du skriver strålande. Allvar.)


--> Jag Jag Jag <--

:)

PS. Världen ser helt annorlunda ut kl 6 på morgonen. Märkligt.

24 kommentarer:

Anonym sa...

There's the girl I know and love!

P.s. Din blonda kompis bar precis ett mjölkpaket lite fel och hällde det över sig och köket. D.s.

Ivana sa...

Jag fattar inte hur du klarade av att kasta dig i vattnet så tidigt. Du måste ju vara övermänsklig eller nåt. Själv försov jag mig till allt idag & är damn proud of it :)

Anonym sa...

Vill du jag ska hjälpa till och torka Miss E? ;)

Anonym sa...

Klockan sex. Du är värd en bragdmedalj. Att skriva en tenta är ingenting jämfört med att gå upp så tidigt.

Du är en tuffing, helt klart!

Missy sa...

Jag är imponerad. Du gick upp tidigt, simmade och hann till tentan. Sen att du lämnade in den blank är att se som en petitess i sammanhanget :)

Kanalisera sa...

Grymt imponerande att vara i en otäck simhall aptidigt på morgonen och glömma bort tiden!!! 1h 15 min är ruggigt länge. Jag har minutkoll på min halvtimmes kilometer. 30 min, inte en sekund längre i det där vattnet.

dddd sa...

Miss E: Och jag har hällt hallonsås på hallgolvet. Fråga inte.
Ivana: Det var faktiskt jäkligt skönt när jag väl var där. Ja, OK, det var skönt efteråt. Hahahahaha!
Maria: Jihoo! Bragdmedalj! Jag har alltid velat ha en sådan! :)
Missy: Precis. My point exactly. :)
Kanalisera: Jag hade så mkt aggressioner att ta ut att jag glömde bort tiden. Annars har jag också stenkoll. Tro mig.

Malou sa...

Vänta, säg inget... Är det du?

Fröken Lund sa...

Blanka?

Jag ber om ursäkt ifall det är mina juristbaciller som smittat dig med blankningssyndromet. Vi jurister är ju experter på att blanka våra tentor om vi inte är säkra på att få det betyg vi vill ha.

Du fixar det nästa gång, utan problem! Själv fick jag i alla fall in min uppsats men vet inte om jag vågar läsa igenom den efter att ha fått en god natts sömn. :-(

Anonym sa...

Jag kan tänka mig vilket som faktiskt (simma eller styrka) - vi kanske kan ta en sak på fredag och en annan i helgen? Går ju på påsklov och måste komma in i träningsfas, vågen är min ovän efter gårdagens vägning...

- sa...

Är djupt impad! Själv hörde jag knappt min väckarklocka i morse..jag stängde av den i sömnen dessutom. Så jag försov mej en timme. *mphgrrfff*

Förresten anser jag att det är mot naturen att gå upp så tidigt. Det kan aldriiiiiig vara nyttigt.

Anonym sa...

wowowoowowowowowoowowowoowowowoowowowowoowowowowwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwowowowowowowoowowoowowowowwwwwwwwowowowooooooooooowowoowowowowowoowowowoow!!!! heja heja heja!! du är fan min idol! fast varför skulle du bada just den dagen??

Caravaggio sa...

Varför blankt? När jag inte kunnat en tenta förslagsvis modern italiensk skönlitteratur eller italiensk realia brukar jag hitta på saker för att muintra upp läraren. Visste du t ex att Veronica Maggio var en obskyr italiensk författarinna som skrev tre böcker (bl a Jovan Stankovic badade aldrig vid Salò och Björnen och jag) i början på 1800-talet och sedan avled efter en tragisk maskinolycka?

Linda K sa...

gissa vem som försov sig en timme i morse och inte kom upp förrän 06.15?

Anonym sa...

Jag saknar inte tentaskrivandet som var en del av studentlivet.

Dock saknar jag mycket annat..

Mary Lady Luck sa...

Oh fuck. Stackars dig. Jag skickar en container med marspinagrisar och en Al Pacino-Charlie med en gång.

dddd sa...

Malou: Mmmm... Ja! :)
Fröken Lund: Jag ska ha VG om jag så ska dö på kuppen. Jag hade förmodligen fixat G utan att ha pluggat ngt innan och då kan jag ju lika gärna satsa på VG på omtentan.
Miss E: Jag går i skolan till 15 och ska på after work med några i klassen på kvällen. Funderar på att simma på morgonen. I så fall är jag nog i simhallen runt 8. Men styrka i helgen låter bra.
Jr: Hahaha! Jag är också djupt impad av mig djälv! Annars brukar jag oftast ligga och snooza till 11. :)
Caravaggio: Lite svårt att hitta på saker på grammatiktentor. "Jag tror att orsaken till att den här meningen är som den är beror på att Brangelina ska adoptera ännu ett barn." Fast... Det är nog kul att rätta en sådan tenta iofs... :)
Lämnade in blankt eftersom jag korkat nog vill satsa på VG. Så här i efterhand ångrar jag mig en aning.
Linda K: Linda K? :O
Fredrik: Tentaskrivande är mord. :(
Mary: Tack! Sötaste du! :D

Anonym sa...

Miss KYD, vad är över huvudtaget vitsen med VG förutom att det ger en ens eget självförtroende en snabbt övergående adrenalintripp?

Att ha en massa VG:n är inte på något sätt sammankopplat med bättre jobb, det enda en arbetsgivare någonsin är intresserad av är att man har utbildningen som krävs. Är det sedan noll, två eller tjugo VG:n är utterly pointless.

Fy vad jag låter kritisk men är det trots allt inte så? Så länge kursen är godkänd och poängen registreras är väl det som betyder nåt? Eller har jag fått det om bakfoten?

Anonym sa...

VG på tentor o på hela kurser ser bra ut, det matchar Miss KYD:s Flora & Fauna-attityd för övrigt, så varför inte försöka få det bara för att G räcker? dock, att lämna in blankt om du tror du kunnat få G tycker jag nog inte är ett så vettigt val, vem vet hur man mår på omtentadagen? man kan ju ligga i marsipangristrikinförgiftning. :D

dddd sa...

Fredrik & Vajlan: Det kvittar vad mina framtida arbetsgivare kollar på. Jag vet att jag kan bättre. Jag har en liten, liten dröm att att stanna kvar och forska på institutionen och även om de mest går på C- och D-uppsatserna så ser det bra ut att ha mer VG än G. Dessutom vet jag att jag kan bättre. Jag vet det. Jag hade inte pluggat. Kanske låter det dumt och visst kan jag så här i efterhand tänka: varför chansade jag inte? Men nu kvittar det ju. Och jag kryper dit på armbågarna om jag så måste - till omtentan, alltså. Och skulle jag vara så sjuk att jag inte orkar ta mig dit får jag väl göra den tredje omtentan i augusti. Och missar jag den får jag väl helt enkelt muta någon.

Anonym sa...

Av alla de kurser jag läst, vilket blir ett antal då det motsvarar fem års heltidsstudier, har jag ett VG.

Jag forskar ändå. ;)

dddd sa...

Jag säger inte att man inte har en framtid som forskare om man har G. Men på Göteborgs Universitets franskainstitution utlyser de sällan platser. De doktorander och forskare som jag pratat med hade på sin höjd ett G och betonade att även om uppsatserna är viktigast så ser det bra ut att ha VG som snitt.

Hejsan stress.

För min del räcker det med 10 p VG - då får man VG på hela kursen. Sedan bryr jag mig inte så mycket om resten. Jag har aldrig varit någon sikta-på-högsta-betyg-person, det har kommit först på senare tid, i och med franskan. Kanske visar det sig senare att det inte spelar någon större roll. Men hellre det, än att missa en eventuell plats...

Fröken Lund sa...

Betygen spelar stor roll för oss jurister i alla fall, hörrö fredrik.

Jag stödjer ditt beslut fullt ut!
En blankning kan ge en själv chansen att faktiskt få prestera sitt yttersta nästa gång.

Anonym sa...

vad är det med universitetslärarnas kärlek till the remains of the day? Tentar på den på fredag, tur att man har sparknotes alltså...