måndag 5 mars 2007

Stööön

Så här ligger det till:

det är min dator det är fel på. Inte Blogger. Förlåt Blogger. Jag tar tillbaka allt.

Det står att det är fel på sidan när jag ska publicera. Det kommer upp en sådan där liten gul varningstriangel med utropstecken*, eller vad fasen det nu är för något, längst ner i vänstra hörnet. Hur man får bukt med det här har jag ingen som helst aning om. Jag är ett nöt när det gäller datorer. Jag kan en jävla massa annat onödigt - men datorer är liksom inte min grej. Jag skriver och publicerar och hoppas att det inte skiter sig. Och nu har det skitit sig. Rejält. Vi får se när jag får ordning på det hela. Fram tills dess blir det sporadiskt bloggande från skolan.

Det verkar dock inte vara fel på datorn i övrigt, förutom att det titt som tätt poppar upp små irriterande fönster om felmeddelanden som jag klickar bort. Men jag vet inte vad som är fel. :( Allt annat fungerar ju.

Och till dem som tror att min kära pojkvän kan hjälpa mig, till dem säger jag bara: PFFFTTTAHAHAHAHAHHAAHAHA!

Hjälp emottages tacksamt. Jag är online ikväll, om någon känner sig manad.

Peace.

*Applåder! "Varningstriangel med utropstecken". Snart har jag botemedlet mot alla världens sjukdomar också. Vänta bara.

8 kommentarer:

Mill sa...

Hoppas du får bukt med el ordenador!

Agneta - My Nail Mania sa...

1. Läs felmeddelandena.
2. Skriv ner vad som står eller ta en skärmdump (klicka på knappen Print Screen på tangentbordet och klistra in i tex word) direkt på meddelandet och om du vill publicera här. Gärna med vad du gjorde strax innan du fick meddelandet. Vilka program som var igång etc.
3. Invänta hjälp :D

Anonym sa...

Vilken webbläsare har du? Blogger verkar gilla Mozilla så pröva med det.

rigg sa...

Installera och använd Firefox som web-läsare... Funkar mycket snyggare - snabbare och bättre än Internet Explorer!

Fröken Lund sa...

Önskar jag kunde vara till någon hjälp. Hmm. I det där läget hade jag själv rådfrågat Eff. Men det är inget jag råder dig att göra. Han är kanske trött på att bli rådfrågad av oss mindre datorkloka så fort bloggen bråkar.

:-/

Cax sa...

Ja, men ett inlägg blev det idag iaf. Yihuuu!!!

dddd sa...

Mill: Jag med. Buhu! :(
Hon: Jag ska göra det. Felmeddelandena poppar upp så fort jag sätter igång datorn. Jag klickar bort säkert 15 stycken. Datorn verkar tro att allt på hårddisken är virus sedan det nya antivirusprogrammet installerades. Det finns alltså inget virus - så vitt jag vet. Datorn beter sig bara allmänt knäppt. Jag gör m a o inget särskilt när de där meddelandena poppar upp...
Hotness: Explorer.
Rigg: Ay caramba. Och hur gör man det? :/
Fröken Lund: Jag ska fortsätta att försöka. Och rådfråga mina kära läsare...
Cax: Man får vara glad för det lilla.. ;)

Olof Olsson sa...

jag håller med rigg. testa installera firefox som webbläsare.

http://www.mozilla.com/en-US/firefox/

bara att ladda hem och köra.