lördag 13 januari 2007

Saker jag hatar Vol 3

Så mycket aggressioner... Måste få ut dem!!!!
För mer info klicka här.


Vet du vad jag hatar? Folk som knäcker med fingrarna. Framför mig. Högt och ljudligt. Knäck-knäck-knäck-kras-kras-kras. Jag vill bara ta deras fingrar och bryta av allihop och skrika: hör du vad härligt det knäcker? Hör du? Hööööör du? Ahahahahaha! Nu är du inte så tuff längre va! Seriöst. Nästa person som knäcker sina fingrar framför mig blir av med dem. Jag svär.


Jag anar en viss ilska gentemot folk som knäcker sina fingrar... Vet du vad jag hatar? Folk som slänger fimpar på marken. När jag ser någon göra det vill jag gå fram och hålla långa föredrag om miljön för idioten alternativt trycka in en glödande cigarett i ögat på människan. Hallå! Det är en fimp. Den förmultnar inte. Den bara ligger där och är äcklig. Släng den där fimpar ska slängas eller ät upp den. Fuck! Jag tar till våld om jag måste. Jeez... Jag förstår mig inte på rökare. Varför slutar de bara inte upp med sin lilla sociala rebell, medger att de har fel och slutar röka? De lever längre, luktar bättre och IRRITERAR INTE SKITEN UR MIG GENOM ATT STÅ OCH RÖKA I BUSSKUREN!!!! AAARRRGHH!!! MÄNNISKA! SER DU INTE ATT JAG STÅR HÄR OCH HOSTAR LUNGORNA UR MIG??? Vänta. Jag måste hämta mig lite. Phew...


Du vill med andra ord inte ha ett bloss? Vet du vad jag hatar? Flygande Jakob. För det första: vem är Jakob? För det andra: varför flyger han? Är det för att han inte vill äta skiten? Äckligare mat får man leta efter. Jag menar - curry? Banan? Nötter? Kyckling? Bacon? Grädde? Chilisås? Fy fan vad äckligt. Vem kom på denna vidriga rätt? Jag dör. Och då äter jag ändå mat som till 96 % består av gristarmar.


Jag hör dig. Jag lovar att det var samma person som kom på den briljanta idén med att ha russin i bröd. RUSSIN I BRÖD???? Vart är världen på väg? Russin --> vindruvor --> frukt. Frukt hör inte hemma i bröd. Någonsin. Under några omständigheter.


Vet du vad jag hatar mer än russin i bröd? Att McDonalds har börjat skriva kalorier på pommes frites- och hamburgerlådorna. Där sitter man och vräker i sig sin Big Tasty och stoppar i sig pommes och sörplar milkshake och så plötsligt får man se hur många kalorier det innehåller. Hallå, McDonalds? Jag. Vill. Inte. Veta. Tack för att ni pajar ett av de få nöjen jag har. Att äta hamburgare. Är ingenting heligt längre?


Hamburgare är gott, men milkshake till? Vad är det för fel på dig? Jag hatar den där milkshaken. Vill jag ha sockermjölk kan jag göra det hemma. Jag hatar milkshake. Men vet du vad jag hatar ännu mer? Folk som ställer ut sina äckliga sopor i trapphuset. WTF? Behåll ditt vidriga, stinkande skräp inne hos dig själv. Sluta förpesta för oss andra. Grattis. Du åt räkor till middag. Jag vill inte veta det. Släng skiten för tusan!


Ställer inte du ut soppåsen utanför dörren?


Vi pratar inte om mig nu. Dessutom gillar jag inte räkor. Jag hatar räkor. Men vet du vad jag hatar mer än räkor? De där spasmerna man får ibland, innan man somnar. Då man befinner sig någonstans mellan sömn och vaket tillstånd. Känslan av att falla. Oooo... Det är så otäckt att jag ryser bara jag tänker på det. Där ligger man och blundar och så plötsligt är man på väg i x antal knyck ner i värsta avgrunden och man rycker till så häftigt att hela sängen skakar till. Jeez... Man kan ju få hjärtinfarkt för mindre...


Jag älskar den där känslan. Damn, what a rush! Men vet du vad jag hatar? Den där reklamen för tabletter mot diarré, med han den där snubben som ska gå på opera, men så blir han akut nödig och måste springa på dass. Och så hör man en röst som säger: "diarré kommer alltid olägligt..." OK. Fråga: när fan kommer diarré lägligt? Tala om det för mig. Och exakt vad sa de till han den där snubben när de ringde honom och sa att han skulle vara med i en reklamfilm? Att det handlade om Treo? Moahahaha! Kul merit. "Hej!" "Nämen, hej! Är det inte du som var med i den där diarré-reklamen?"


Ja, ja, ja, nog om diarré nu. Vet du vad jag hatar? När jag provar kläder i någon klädaffär och kollar mig själv i spegeln och tycker att jag ser helt jäkla smashing ut, bara för att komma hem, prova sagda klädesplagg igen och upptäcka att det ser helt annorlunda ut mot vad det gjorde förut och jag har liksom svårt att förstå varför jag ens köpt skiten överhuvudtaget. Jag ser inte klok ut. Som en clown. WTF? De måste meckat med speglarna i affären på något vis. Så måste det vara.


Face the music. Du är ful. Hahahaha! Jag bara skojar. Förlåt. Slå mig inte. Snälla. Låt oss hata istället. Vet du vad jag hatar? Filmtrailers som avslöjar precis HELA filmen, från början till slut. Tack för att ni förstörde filmen för mig, aprumpor! Tack så hemskt mycket!


Vet du vad jag hatar? När man ringer fel och personen i fråga vägrar småprata med en. Hallå! Oförskämt! Jag vill prata av mig för tusan!


Vet du vad jag hatar? Att alla i Star Trek går runt i spandex. Ingen är snygg i spandex. Ingen. Speciellt inte i spandex-overaller. Jag menar, är det det enda materialet som finns i framtiden? Spandex? Nice. Och varför låter det alltid "whoooosh" så fort någon ens rör sig på skeppet? Hissdörrar låter inte så. Måste vara fasligt irriterande att höra det ljudet hela tiden. "Whoooosh". Jag menar, hade det låtit så stup i ett på ett vanligt kontor kan jag garantera att någon av de anställda förr eller senare tagit upp ett maskingevär och börjat skjuta hejvilt omkring sig i ren frustration à la Falling Down skrikandes: "Whoooosh this motherfu..."


Vet du vad jag hatar? Negativa människor. Fy för negativa människor. Det är det värsta jag vet. Jag hatar negativa människor. Jag spottar på dem. Tvi, tvi...


Jag med. Och jag tar tillbaks det där jag sa om spandex. NOT!

30 kommentarer:

dddd sa...

Waw waw wee wow! Seriously? Money? Big money? Me like money.

Sluta spamma mig. Annars slår jag dig.

Anonym sa...

Gnälliga typer är det värsta som finns? Hemskt.

Och spam tål jag för övrig inte Har tröttnat.

Kalorimätning på donken? herrejösses. Människor som inte fattar att det förvisso är gott med pommes frites med att innehåller mycket kalorier är förmodliga så dumma i huvudet att de ändå inte kan läsa = bortkastad information ;-)

haha. Flygande jacob. Har hört talas om att det är en maträtt men vet inte så mycket mer...

Älskar dina hatarlistor :-)

ajja sa...

"..Det är så otäckt att jag ryser bara jag tänker på det. Där ligger man och blundar och så plötsligt är man på väg i x antal knyck ner i värsta avgrunden och man rycker till så häftigt att hela sängen skakar till..."


vetuvetduvetDU!: Jag läste om det där i en jävla metrospalt. Det är tydligen kroppen som dör och hjärnan bah, ap ap ap! här ska inte dös! och rycker tillbaka hjärnan och kroppen till liv igen. D E T var läbbigt att få vet du.

A fistful of me sa...

Jag har hört att man får dom där spasmerna precis innan man somnar för att musklerna slappnar av och hjärnan går in sovläge! Vad natur-nördig jag känner mej nu! :D

dddd sa...

Maria: Ja! WTF!? vill jag äta nyttigt gåt jag inte till McD. Hallå! Hahaha! Jag är inte föööör gnällig då? ;)
Ajja: Det är friggin' hemskt när det händer! Jag tror på fullaste allvar att jag ska dö. På stört. Gaaaah!
A fistful of me: Du har ju bara såååå världens coolate namn. Word!
Var bara vungen att säga det. Fasen att jag inte kom på något lika catchy! Och natur-nördar rockar. Vet du inte det? ;)

A fistful of me sa...

Tack! Jag som trodde att det låg på gränsen till töntigt! :D Du har ju också ett coolt namn! Så bra, då kan jag natur-nörda lite oftare! :)

A fistful of me sa...

Det är för övrigt vidrigt och vakna upp ur en dröm av en sån där spasm, en sån där man ramlar hejdlöst till jordens ände! Usch!

Anonym sa...

Vad roligt det kan vara att läsa vad någon Inte tycker om. I vanliga fall bloggar man kanske om sådant man gillar, men detta är ju tio resor roligare! Ingen annan bloggare skriver lika underhållande som du. Heja heja!

Anonym sa...

De röker ju för att det är coolt..eller ja..James Dean såg iaf cool ut med cigg i mun :)¨
Det är därför jag plockar upp en cigg vartannat år..för att jag ser så vansinnigt cool ut :)

Fröken Lund sa...

Jadu. När kommer diarré någonsin lägligt. Det har jag också undrat varenda gång jag sett den där reklamen. Snygg approach också för att sälja sin produkt. De försöker få folk att förknippa diarré med folk som går på opera. Fiiint folk. Ni ska inte skämmas över att ni har diarré go'vänner. Även opera-folket, de fina människorna, får också diarré vid olägliga tillfällen.

"Åh nej! Inte diarré igen". Herregud. Är jag naiv eller är det inte så att den repliken bara är användbar på semesterresa i Indien?

Caravaggio sa...

Min högra fotled knäcker rejält både avsiktligt och oavsiktligt. Det gör tyvärr att jag har väldigt svårt att smyga i trappor.

Flygande Jakob är helt okej men ingen topp 10 eller ens topp 30 på maträtter.

Russin i bröd är däremot en styggelse som förtjänar piskrapp. Vilken idiot kom på den idéen?

Räkor är gott men jobbigt att skala och så fort deras vidriga rom kommer in i bilden är dom outta here! Jag kan inte ens skala dom när det äckliga är på.

Klädgrejen med speglarna har dom gjort en grej på i Seinfeld. Kolla den om du inte redan sett.

När vi ändå pratar om saker man inte gillar vill jag gärna flika in "när människor skriver ut hate som H8"......

Mary Lady Luck sa...

Spasmerna är läskiga, men russin i bröd är jättegott.

Anonym sa...

hahaha - underbart!

Jag har förresten också funderat på diarrereklamen.

Kul liksom, för honom.

Diarrémannen - vem vill vara det förutom han då. Åh nej - diarré!

Malou sa...

Wohoo! Keep on hating! Jag håller på att bygga upp mina aggressioner för att göra en egen lista... Det börjar ta sig! ;)

dddd sa...

A fistful of me: Du får natur-nörd-bomba mig så ofta di vill! Och den där känslan är hemsk. HEMSK!
Lina: Att hata av sig är fruktansvärt roligt! tack, vad du är söt! :)
Jerk: Hahahaha! Försök inte. Du sitter och blossar nu, erkänn!
Fröken Lund: Precis. Hahahaha! Efter en bad panaeng gai.
Caravaggio: Men du sitter väl inte och knäcker med den upp i ansiktet på folk. Då blir jag tvungen att slå dig - lite lätt, bara. Men ändå. Och om jag lyckas irritera någon genom att skriva "h8" är mitt mål i liet uppått. Moahahaha! Och den som kom på russin i bröd borde skjutas. Ro hit mitt gevär. Nu! Jag satt bredvid min pojkvän igår och såg på när han skalade räkor. Fy fan. När jag försöker förklara för honom att det för mig är jämförbart med att jag skulle sitta framför honom och skala kackerlackor och sedan stoppa i munnen, då skrattar han bara och viftar med en räka under näsan på mig. Jag hatar sådant! Aaarrrgh...
Och russin i bröd är SNUSK!
Mary: Neeej! Snuskigt! Men du får gilla. Det är OK. :D
Hedgehog-sara: Jag tycker faktiskt riktigt synd om stackarn. Undrar om de la något i hans kaffe för att det skulle bli mer autentiskt?
Malou: Hatet bara växer dag för dag. Jag bör nog gå till en psykolog... Och håll inte aggressionerna inne! Skriv ut dem! :D

Kerstin sa...

Jag älskar dig Camilla. Kan vi inte gifta oss?

dddd sa...

Ja, OK. Men jag vill vara brudgum. Annars får det va. :D

Fröken Lund sa...

Glömde tillägga. Jag äter inte heller räkor. Jag är allergisk. Mår dessutom illa när jag ser dem. Jag tycker skaldjur över huvud taget ser sjukt snuskigt ut.

dddd sa...

Det är snuskigt. Luktar illa, smakar illa osv osv. Blääää...

Anonym sa...

jag har en man som knäcker både fingrar och tår, och jag hatar det lika mkt varendaste gång. smaskar och sörplar gör han också. tur han är bra på annat!

russin i bröd är ju grejen med vört, du har ju inte fattat nåt ju, som dotern skulle uttrycka det.

jag länkar dig tillbaks till den som länkade mig hit, det är lite snyggt. det här inlägget lär väl falla dig i smaken, hoppas jag.
http://salt.blogsome.com/2007/01/13/min-framtida-fastman-fredrik/

Anonym sa...

I love Jakob. Cheers.

SixesAndSevens sa...

Frukt hör inte hemma varken i frukt eller mat! Bra talat. (skrivet)

*knäcker fingrarna som tusan mitt framför dig*... :)

dddd sa...

Vajlan: Ska kika in hos Salt! Och neeeej! Inte i brööööd! Aaaarrgh... Men du får gilla det. Helt OK.
Stylesucker: Jag hatar Jakob! Cheers! :D
Sixesandsevens: Hurra! Jag noterar vilka som är för och emot - sedan startar vi värsta debatten ang russin i bröd!

Anna sa...

haha, oh my god.. Vilken skratt fest.. Hat är en härlig känsla - ännu härligare att höra någon hata och gnälla på ett så underbart sätt.. Me like

dddd sa...

Nu blev jag alldeles varm inombords. Och visst är det härligt att hata lite ibland... :D

SixesAndSevens sa...

Jag skrev att russin inte hör hemma i frukt... jag är korkad. menade nåt annat... :)

Fru Choklad sa...

Åh du är ju helt underbar. Jag skrattade åt det här inlägget så att jag fick ont i magen! :-D Jag försökte läsa det högt för maken, men det gick inte för jag bara frustade så han fick läsa själv. Ha en underbar dag!

dddd sa...

Sixesandsevens: Hahaha! No worries.. Jag fattade... Och russin är en styggelse. För fasen!
Bling bling girl: Vad kul att du gillar det! Och ha en kanondag du med! ;)

Anonym sa...

I wish not acquiesce in on it. I think warm-hearted post. Expressly the appellation attracted me to read the unscathed story.

Anonym sa...

Good dispatch and this mail helped me alot in my college assignement. Thank you seeking your information.