onsdag 17 januari 2007

Vi skiter i om din uppkoppling krånglar. Vi vill ha pengar i alla fall. Fatta.

Hur kommer det sig att jag, varje gång jag ringer en kundtjänst, aldrig får tala med den trevliga tjejen på reklambladet...



...utan med den här killen...



...eller den här killen...



...eller den här kvinnan?



Varför? Vad har jag gjort för ont?

14 kommentarer:

Anonym sa...

Har du också uppkopplingen som Gud glömde. Com hem?

Jag har varit trött på callcenter en längre tid. Och bredbandbolag tål jag inte.

Jag vill ha en ställe där jag kan möta personen jag vill skälla ut öga mot öga.

Och svar ja. Jag skäller gärna ut såväl bolagsstyrerlser som vd-ar om det behövs.

Jag är kund och har alltid rätt. Fatta!!!!!!

Mill sa...

De allra flesta som har ett telefonjobb (där de inte gör annat än att prata alltså) borde gå en rejäl charmkurs...

Mary Lady Luck sa...

Jag har tur, E. kollar upp allt riktigt noga, ingenting får ju strula till hans onlinespel liksom...

Fröken Lund sa...

Alltså. Com hem är det sämsta som finns om det är com hem du har. Vad du än gör, skaffa inte com hem som telefonoperatör. När nätet krånglar så krånglar även telefonen. Samma lina så of course. Men du ska inte tro att du får avdrag på räkningen för alla gånger som de väljer att klippa linan. Hemma hos min mor klipper de den nästan varje kväll i sisådär 15 minuter per gång.

Det Mörka Hotet sa...

Amen, Sister!


Samuel

Anonym sa...

Kanske för att tjejen i reklamen har fullt upp med alla filmingar. Det blir resten som får svara i telefon "in real life".
Lika illa är det när man frågar något klurigt tekniskt och de svarar lite svävande istället för att säga, tyvärr sån kan inte jag. Hmff. Jag menar allt går ju att kolla upp.
*suck* Dessa i-landsproblem!

Anonym sa...

Hehe, rätt. Man undrar ju vad vissa gör på jobb de inte passar på. Jobb via lotteri liksom... Eller noll självinsikt.

a spoonful of mint sa...

Hahaha! Eller jag menar vad tråkigt, men bilderna var roliga.

Mel sa...

Och jag som just sagt upp mitt bredband med Glocalnet.... Vem ska man bli kund hos då?

dddd sa...

Maria: Jag har Glocalnet. Morr... Data och telefoni. Friggin' en miljon i månaden. Jag dör. Aaaarrrgh...
Mill: Make that two. Or three. Minst. Kvinnor med PMS borde vara bannlysta i kundtjänster. Seriöst.
Mary: Lyckliga du. Min kille orkar inte bry sig längre, hahaha!
Fröken Lund: Jag har Glocalnet - men tack för tipset. Bra att veta vad jag ska undvika när (inte OM) jag byter.
Samuel aka Det mörka hotet: AMEN!
Jenny P. Jag skulle haft med en korkad bonnlurk också. Men jag hittade ingen passande bild. Inget ont om bönder, dock... Jag älskar bönder.
Annie: Jag lyckas alltid få ett riktigt a*hole. Det är nästan komiskt. Aldrig någon söt liten gumma som vill mig väl, bara en massa surpuppor.
Yeh-Yeh girl: Tänk att jag hittade alla dessa finfina bilder på Glocalnet's hemsida. Förträffligt! :D
Mel: Skaffa laptop och snappa upp grannarnas. Det funderar jag seriöst på att göra...

Mel sa...

Det är ju en idé..det där med laptop.

Och Glocalnet är verkligen inte så jävla låga som de tycker. Det kostar verkligen en miljon i månaden. Därför sa jag upp det, ska hitta något billigare.

Anonym sa...

Först och främst tycker jag det är coolt att 50 cent jobbar för Glocalnet :-)

För det andra har jag Com hem och det funkar hur bra som helst. Billigt och bra.

P.s. Glöm inte bio ikväll. D.s.

Kerstin sa...

Hahahahahaha. Jag tyckte förvisso den där röda killen såg rätt snäll ut ändå :)

dddd sa...

Mel: Nä, de är inte låga för fem öre. Snacka om missledande marknadsföring, pffft...
Miss E: Bio ikväll!
Kerstin: Skenet bedrar. Han är en riktig djävul.