tisdag 23 januari 2007

Idétorka

Jo. Jag ska gå på maskerad i början av februari. Weeeeeee! Men jag har inte den blekaste aning om vad jag ska föreställa. Je suis tout a fait lost. Keine anung.

Hence --> jag behöver lite hjälp. Förslag. Inspiration. Just nu flödar inte idéerna. Jag hinner inte tänka ut något bra. Belöning i form av... ja, OK. Ingen belöning. Men den som ger mig den bästa idén ska få... Ja, OK, jag är lite pank för tillfället, så pengar är uteslutet. Men något kul utlovas till den som kommer med en idé så bra att jag väljer att gå som just... eh... den idén.

Så. Några förslag*? Det är kändistema. Fire away!

*Seriösa förslag. For real.

27 kommentarer:

Anonym sa...

Groucho Marx! Det kan aldrig gå fel med Groucho Marx. Dessutom är det inget som säger "party" lika mycket som en påmålad mustasch!

dddd sa...

Noterat! :D

Anonym sa...

Åh vad roligt! Önskar att jag kunde få följa med, jag älskar maskerader! Jag instämmer med missy och tycker att det är roligt att klä ut sig till det motsatta könet.

När jag var 11 gick jag på maskerad utklädd till professor Baltazar. Ingen, jag menar INGEN kände igen mig. Slutligen kom de fram till att jag måste vara Thomas. Han hade maginfluensa den kvällen.

dddd sa...

Hahahaha! Jag älskar Professor Baltazar!

Malou sa...

Jag brukar vara George W Bush. Fast det är kanske bättre lämpat för en Halloween-fest...

dddd sa...

Hahaha! Hmmm... Ska fundera på det. Tja, Bush kvalar ju iofs in under "kändis"... ;)

Anonym sa...

själv är jag väldans lik Anna Lindh, och jag har en bror- en av många- som är väldans lik hennes baneman. vi hade hoppats det skulle komma en maskerad som vi kunde få gå på ihop. det är ganska makabert, men samtidigt, hur stor är chansen att såna slumpar uppstår o får man strunta i sånt.. näää.. finns det nån som du är lik? du sa din far är från Pakistan.. den där indiska bruden i engelska Big brother som det var sånt rabalder om i veckan? är det kanske en B-kändis? duger såna? nån som ska på vad heter hon... Liz Hurleys bröllop, de skulle tydligen ha saritvång då, det är ju vackert iaf.. så långt kom jag nu.

Kerstin sa...

Jag själv har en dröm om att klä ut mig till en varmkorv och min kille skulle vara brödet (som liksom kramar om mig bakifrån). Ja, jag vet att det är sjukt - och jag är dessvärre seriös :)

dddd sa...

Vajlan: Men Gud... Sorry, men jag började skartta hysteriskt nu... Jösses, det skulle jag aldrig våga. Hmmm... Undrar hur många som fattar att jag är den där bruden från BB? :)
Kerstin: Men vad gulligt... Hade det inte varit kändistema hade jag definitivt kört på det! Pojkvännen ska ju med. Hahaha! Tänk bara - "Rambo, min rumpa! Vi ska gå som korv och bröd!" :D

Mary Lady Luck sa...

En kompis till mig var på maskerad med kändistema nyligen, han gick som Bruce Willis och hans fru som Pamela Anderson. Till saken hör att hon är så långt från Pamela-typen som man kan komma vilket gör det extra kul.

Anonym sa...

På mellanstadiet gjorde en vän till min mamma en kostym av lakan. Jag gick som mjöl.

I dagsläget skulle jag nog klä ut mig till Jedi.

Anonym sa...

Och förresten - om man klär sig helt i nylonstrumpor, alltså hela kroppen, kan man vara en strumplåda.

Fröken Lund sa...

Kändistema? Hmm. Tjaa. Jag trodde vi hade lösningen på min blogg. Det var ju t.om. du själv som kläckte idén.

Vesa - Batman's long lost companion. Ett par gamla långkalsonger med gula seriefigurer på och en rosa ögonbindel. Gå som Vesa alltså!

L sa...

kanske nån karaktär från gamla hederliga Bevvan?

Kerstin sa...

Jaha - kändistema. Jag får nog sova på saken - jag ska nog komma på något bra :)

dddd sa...

Mary: Pamela? Tja, jag har ju behagen. Not. Hahahaha! Men det var en kul idé! Hmmm.... :D
Hedgehog-Sara: Mjöl? Iiiii... Sådana kul idéer får du inte komma med när det är kändistema! Jag skulle få stryk om jag kom som mjöl. Eller strumplåda. Eller, vänta. Kanske... Julia Roberts strumplåda. Eller George Clooneys mjöl... Eller...
Fröken Lund: Vesa? Ay, det hade jag glömt. Men jag tror att folk skulle ha svårt att fatta. "Och vem är du, månne?" "Är du dum? Jag är Vesa, för bövelen!!!" :D
I: Har funderat på det. Jag har iofs fått höra att jag är rätt lik den där subban Valerie. Och det skulle ju vara hemskt praktiskt. Jag behöver ju inte klä ut mig alls! :DE
Kerstin: Gör det! Jag är idel öra! :D

Kanalisera sa...

Kändis - film, same same. Min favoritutstyrsel alla kategorier är Mycket väsen för ingenting. Filmen alltså. Ta dina vanliga tråkjeans, en vanlig tröja och en sjuhelvetes massa trummar och cymbaler. Garanterad succé. I fem sekunder. Allvarligt talat är det sjukt kul :-)

Caravaggio sa...

Napoleon Dynamite eller Ron Burgundy är givetvis de mest attraktiva. Hela casten från Anchorman egentligen, liksom Big Lebowski-casten. Annars Andy från Little Britain. Eller Patrik Sjöberg. Eller Andrea Zuckerman. Eller Stanford Blatch. Hmm... många killar där. Vad dålig jag var på detta. Prinsessan Jasmine från Aladdin kanske?

Fröken Lund sa...

Jag lovar att försöka komma på något seriöst också. Promise.

Anonym sa...

Jisses, vad mycket kul ni skriver. Mjöl?! Haha! Och korv med bröd? Hhahaha!
Men allvarligt talat, kändistema... det är ju kul att gå som ett känt par om ni nu ska gå båda två. Typ kungen och Silvia. Tänk Hey Baberiba.
Jag kommer att tänka på något jag såg på tv någon gång när ett par bestämt sig för att gå på maskerad tillsammans som "the Simpsons". Killen kom som Homer och tjejen som Jessica Simpson. Hahaha!

Anonym sa...

Hihi, roliga förslag.. Min kompis var Ipren-mannen på en maskerad. Blåa tights alt. tjocka strumpbyxor, och en vit dräkt (minns inte hur hon fått till den dock). Det var en succé och så galet skoj!

Fru Choklad sa...

Synd att det är kändistema för annars har jag två roliga förslag. När jag gick i mellanstadiet hade vi maskerad och en av tjejerna kom i en grön dräkt och hade lite grönt på ögonlock och läpparna. (Dräkten hade även en huva med pyttesmå öron.) Hela kvällen gick vi runt och försökte gissa vad hon föreställde. Det visade sig att hon var en BLADLUS!
Många år senare var jag på en annan maskerad och då var det en tjej som satt på sig en svart sopsäck. På den hade hon klistrat fast bilder på fiskar som såg lite dassiga ut och på huvudet hade hon en tilltuffsad säl (mjukisdjur) Hon var ett OLJEUTSLÄPP!
Men kändis! Så svårt! Med tanke på allt jidder med franskan så kanske du skulle klä ut dig till Marianne! (Franska motsvarigheten till moder Svea vilket du säkert redan vet.) Då kan du dricka dig full på rödvin och sjunga Marseljäsen hela kvällen!

Doris och Rita sa...

Kanske inte en kändis, men nästan. Biogolv. Svarta kläder med påklistrade popcorn, biobiljetter, godispapper, tuggummin, osv.
Eller dra på dig en blond peruk, lösbröst, långa "fransk manikyr"-naglar och en tribaltatuering och gå som C-kändis (och tänk på vad jag precis kan ha gjort bort mig om du redan ser ut så... äsch, jag chansar)

Anonym sa...

trajbäll i svanken om jag får be! du har ju redan Fyla små lättel nån tatuerat nån annanstans eller hur?! ;)

ska du gå som Marianne får du stå ut med att frysa satan om ena tutte och ha en ful jävla luva på sniskan på huvet, det är inte så sexigt.. dessutom är det svårt att svinga bägare när man måste ha franska flaggan över huvet hela tiden. tänker på hur Marianne ser ut på Delacroix's tavla nu. visst är det han som gjort den? nu måste jag visst googla..

www.abcgallery.com/D/delacroix/delacroix10.html

det var visst båda tuttarna i vädret t o m!

Anonym sa...

Tycker du ska gå som Marianne..se får du flasha lite bilder på bloggen, så får vi se om det blev likt :)

dddd sa...

Kanalisera: Hahaha! Ska fundera på saken! :)
Caravaggio: Very good ideas indeed, grasshopper! Du ligger väldigt bra till so far. :D
Fröken Lund: Fire away! Jag är öppen för (nästan) alla förslag! :)
Em: Hahahaha! Fast det var ju iofs en väldigt kul idé.
Ida: Iprenmannen. Alltså, jag är lite rädd för honom. Jag menar, han är blå. Och osynkad. Ryyys... Men väldigt bra idé ändå. Han skulle nog kunna kvala in under "kändis". Vem känner INTE till Ipren-mannen, liksom. :)
Bling Bling Girl: Oljeutsläpp? Kom inte med sådana kul idéer, för sjutton! uuuuäää! Först mjöl. Nu oljeutsläpp. Sjukt bra ju! Marianne? Bra idé! :D "Och vem ska du föreställa?" "Duh. Marianne! Hallå!!!"
Asha: *rättar till ena lösbröstet* No worries. Jag ser visserligen ut så, men det är lugnt... :D C-kändis? Hmmm... Låt mig fundera lite... Bra förslag, dock!
Vajlan: Visst är det han. Och jag tror jag skulle frysa lite om jag gick som Marianne, hahaha! Men det är ju en kul idé! Och så luvan! Ahahahaha! :D
Jerk: You wish. :D

Anonym sa...

Yup :)