onsdag 10 januari 2007

Det var en gång...

...en liten tös som tyckte att verkade oerhört häftigt med tatueringar. Hon tittade storögt på förbipasserande som hade armarna fulla av snygga drakar och försökte att inte stirra ögonen ur sig när hon såg tjejer med snirkliga mönster i svanken.
Dagarna gick och den lilla tösen blev myndig. Nu kunde ingen bestämma över henne längre. Ingen! Ahahahahaha! Här ska tamejtusan skaffas den coolaste tatuering världen någonsin skådat, tänkte den lilla tösen som ju egentligen inte alls var så liten när allt kom omkring. Och så drog hon till med några riktigt fina könsord och svordomar. Bara för att.
Sedan tvingande hon dåvarande pojkvännen att följa med, för ofta att hon gick till den där hemska tatueraren helt själv, aldrigaldrigaldrig. Dessutom hade dåvarande pojkvännen bil, vilket var väldigt praktiskt. Väldigt praktiskt indeed, tänkte tösen och satte sig bekvämt till rätta. Och så brummande de iväg.

Tösen klev med darrande ben in hos den skräckinjagande tatuerargubben som hade drakar och nakna kvinnobröst ända upp på halsen och försökte att inte darra alltför mycket på rösten när hon sa: jodetärsåhärattjagskulleviljahaentatuering...

VAFALLS!!!! vrålade tatuerargubben. DU SER JU KNAPPT UT ATT VARA TORR BAKOM ÖRONEN ÄNNU! HEM TILL MAMMA MED DIG IGEN! MUTTER, MUTTER , MUMMEL, MUMMEL...

Då mopsade tösen till sig lite och sa med inte fullt så darrande stämma, samtidigt som hon pekade på en av tavlorna med kinesiska tecken som hängde i tatuerarens krypin: jag vill ha den där. Den som betyder "styrka". Den vill jag ha. *svälj*

Tatueraren svor till och mumlade något i stil med: bah! jag kunde väl just tro det och sabla fjortisar!
Sedan plockade han fram en massa rysliga instrument och sa åt tösen att sätta sig på britsen han hade bakom ett draperi. Och det gjorde tösen. Efter att hon kräkts lite diskret i sin handväska.

JAHA? vrålade tatueraren som inte verkade kunna kontrollera sitt tonläge. OCH VAR VILL DU HA DEN?

Där. Kanske. Typ. Tror jag, viskade tösen lite nervöst och gjorde en liten gest mot sin högra ankel. Sin högra, extremt knotiga ankel.

JAHA. JA, DET KOMMER GÖRA JÄÄÄÄÄVLIGT ONT SERRU, vrålade tatueraren och började vässa sina redskap. BARA SÅ ATT DU VET. MOAHAHAHAHA!!!

Och så närmade han sig den extremt knotiga ankeln med en nål som lät vrrrrrrrr och som var alldeles svart av bläck och sedan mindes inte tösen något mer. Hon vaknade av att dåvarande pojkvännen stod och fläktade henne med en tidning medan tatuerargubben diskade av de blodiga verktygen.

DET BLIR FEMHUNDRA SPÄNN, vrålade han över axeln.

Här kunde det ha tagit slut. Historien. Tösen kunde fått gå omkring med sin fina tatuering som betydde så mycket för henne till tidens ände (eller något i den stilen), men det ville sig inte.

En vacker dag, när hon strosade omkring på stan i shorts och sandaler kom det fram två kinesiska flickor. De fnissade lite.

Tösen såg lite undrande ut.

Your tattoo? sa en av de på knagglig engelska. Do you know what it means?

Yes, svarade tösen på lika knagglig engelska och lyste upp lite. Vad kul! Någon intresserade sig för hennes tatuering! Ååååh, så skoj! Roligt! It means very strong, fortsatte hon. Stark. Strenght. Och så spände hon armarna lite sådär på skoj för effektens skull.

No, no, no, sa den kinsesiska tjejen. Means you like lots of money. You a golddigga. Bye now.

Epilog:
Jo.
Den där tösen?
Hm.
Jo.
Det är INTE jag.
Jag ville bara säga det.
OK?

Så. Någon som känner till någon bra laser-tatuerings-borttagar-klinik-vad-det-nu-heter som tar emot idioter?

Jag frågar å en kompis vägnar. Givetvis.

18 kommentarer:

Anonym sa...

Usch Fy!
Känner inte till någon bra. å andra sidan bor jag i malmö så det hade la inte spelat något större roll ändå...
Hoppas allt löser sig ändå.. =)

Anonym sa...

Moaha ha ha ha!! You Goldigga.

Vågar inte funta på vad mitt kinestecken betyder... :)

Anonym sa...

hahahahahahahahaha - tur att man bara har en liten Woodstock :)

Mary Lady Luck sa...

Oj då, har faktiskt hört att det inte är så ovanligt det där.. vill inte veta vad mitt betyder. Du vill inte göra en cover-up?

Kerstin sa...

Hahahahahahahahaha - UNDERBART :)

Anonym sa...

Härlig historia! Dock lite otäck :( Tur att jag gjorde en pegasus och inget kinestecken :)

Emelie sa...

Helt underbar historia! Ligger nästan dubbelvikt här på kontoret.... :)
För att undvika liknande misstag så håller jag mig själv väldigt långt ifrån allt vad tatueringsstudior heter!

dddd sa...

Alexia: No worries. Det finns ju alltid sandpapper. :)
Jenny: Nä, gör inte det. Var lyckligt ovetandes istället. Och yes - me golddigga! Eller, vänta... Inte jag... Min kompis... Jag menar... Aw, screw it. :D
Hedgehog-sara: Woodstock? Coolt! Bättre än pengahungrig - äänyday!!! :D
Mary: Du menar med bild? Sorry - min hjärna är lite trög. Det är all fransk litteratur. Ja, ja. Det kunde ju betydd nudlar med sötsur sås. Pengar är ju ändå rätt trevligt när allt kommer omkring... ;)
Kerstin: Hahahaha! Skratta åt min olycka bara. Gör det. :D
Ida: Jag skulle vilja ha mitt stjärntecken på axeln, men jag är på tok för harig. Ska nog ta och skaffa mig lite blingbling smycken och leva ut mina golddigga-tendenser ordentligt. Moahahaha! :D
Emilie: Good girl. Det gör du rätt i. Håll dig borta från otäcka män med vassa instrument. Det slutar alltid illa, uuuääää!!!

Anonym sa...

Hehe nä sånt där är inte ovanligt alls. Jag såg en tuff kille strosa omkring på stan med en tshirt som hade ett stort kinesiskt tecken på. Han skulle nog inte se lika tuff ut om han hade vetat att tecknet betydde "hemoroid" :)

Har du hört talas om www.wickedtattoo.com? Min pojkvän tatuerar sig hos dem och de är super duktiga, trevliga och inte så farliga alls ;)

dddd sa...

De vässar inte knivar framför en? Hemorrojd? Ahahahaha! Då är jag hellre en golddigga. :D

Anonym sa...

Golddigga är ju cool. Ta inte bort den, eh, menade säg åt din kompis att inte ta bort den ;)

Caravaggio sa...

Golddigger är ju klart att föredra framför styrka. Jag kommer att tänka på en Rocky-serie där han är med nån tjej som har det kinesiska tecknet för lugn tatuerat på svanken och säger "är det ifall du är med en kines och han är lite för snabb eller? tänk om man skulle åka till kina och så har tjejerna instruktioner på svenska på ryggen". Roligt.

Själv hade jag tecknet för oxe på handleden en gång, det var dock när jag var fjorton år och dessutom hade jag den goda smaken att bara använda henna så jag blev fri från styggelsen bara nån månad senare.

dddd sa...

Annie: Ja, tänk när jag sitter på hemmet, 105 år gammal och berättar om den blekta, nästan utsuddade bläckplumpen på min fotled. Fast - vi lär väl vara rätt många som sitter där med våra kinesiska tatueringar vid det laget. Hahaha!
Caravaggio: Pffft... Henna är för mesar. Hahaha! Instruktioner på ryggen... Ja, jävlar vad roligt! Hahahaha! :D

Anonym sa...

Helt underbart!!!

bar just därför ska du ha kvar den. Golddigger är ju så mycket tuffare än styrka. Bara det att du har en sådan tatooo visar ju på styrka och vinnarinstink. Fattiglappar- vik hädan ungefär ;-)

Dock tror jag det är rätt vanligt att tatueringar på ett annat språk blir fel Var det inte David Beckham som skrev in sin frus namn "fel" eller så...

(P.s. tror absolut det går att ta bort/ändra. Undrar vad tecknet för "keep your distance" skrivs.

Det vore tufft :-)

Anonym sa...

http://www.hanzismatter.com/

Anonym sa...

Du slutar aldrig att förvåna mig, haha!

dddd sa...

Maria: Jag har hört att det gör ännu mer ont att ta bort än tatuering än att göra den. Jag får väl låtsas som att det regnar när folk med asiatisk ursprung pekar på min ankel och skrattar sig fördärvade... ;)
Vajlan: Hahaha! Ja, det finns alltid någon stackare som har det värre. Tack! Nu mår jag faktiskt mycket bättre! :D
Ally: Jag får konstigt nog höra det rätt ofta... Hmmm... ;)

Tenyson sa...

Sama sak hände en vän till mej han var på sjön och hamnade på en tatuerarekrog i Amsterdam han vaknade upp med ett Kinesiskt teken i nacken som enligt tatueraren betyde stark man tio år senare fick han av en slump reda på att det igentligen betyde Stor Hare.