måndag 22 januari 2007

Så. Nu torkar vi tårkar vi tårarna och går vidare.

Thank God* for small favours.

Pheew...

Engelska A, here I come.

Oooooo... Jag ser på schemat att vi har språklabb och uttal snart. Moahahaha!

Yes. Me speak very good English. Yes. Waw waw wee waa. :D

Och jag lovar att aldrigaldrigaldrig lägga ner chokladen igen. Hör du det, chokladen? Förlåt. Jag var dum. Jag hade fel. Kom och ge mig en kram nu.

Och den som kallar mig svag får en snyting. Hey! Jag fick just min mens. Now is not a good time to lay off the chocolate, OK?

Word.

*Engelska institutionen

15 kommentarer:

Anonym sa...

Jag klandrar dig inte! Lycka till på engelskan!

Malou sa...

Jag läste Engelska A förra terminen, det var skitkul! Lycka till! :)

Anonym sa...

Hrm... Har ett vagt minne av att jag ska ha läst en A-kurs i engelska. Men det var 1998. OMG = jag är gammal. Blä. Tror inte jag blir nån bra pluggpartner, kommer inte ihåg kursen, sov mig säkert igenom den och har numera inte undervisat i eng på ett år.
P.s. Jag är gammal. Jag läste eng A -98. 9 freakin 8. 9 år sen. Me very, very old. Very old indeed. D.s.

Anonym sa...

Wow! Du kommer bli ett språkgeni ;-)

Skönt att det löste sig.

Engelska A kommer gå som en dans. Jag som trogen bloggläsare vetju att du redan helt suverän på engelska:-)

Hurra för dig!

Fröken Lund sa...

Jag har gjort en ny illustration åt dig!

Eftersom jag inte hittar någon mailadress till dig här på bloggen så lägger jag upp den på min blogg istället. :-)

Mary Lady Luck sa...

Stackars dig som får hantera massa strul, men tur att det blev Engelska A iallafall. Det kommer gå superbra!

dddd sa...

Mill: Tack! :D
Malou: Vad kul att höra. Mitt schema är nämligen inte jätteupplyftande... Grammar, grammar, grammar... Men det ska bli kul. Lite nytt för omväxlings skull. Måste bara fila lite på mitt uttal, hahaha!
Miss E: Pffft... Som att du har något val. Moahahaha! :D
Maria: Tror du att jag kan hänvisa till min Daily 90210 och slippa tentorna? :D
Fröken Lund: Jag tittar in hos dig nu!
Mary: Det löser sig alltid. Kanske är det meningen att jag ska läsa engelska den här terminen. Kanske händer det något aproligt som jag bara inte får missa! Eller så händer det ingenting, men det får gå ändå... Hahahaha! ;)

Anonym sa...

kanske det blir engelska B, C och D för dig, o franskan bara ett suddigt minne? you never know! herrens vägar äro förunderliga. det enda man vet är att choklad är gott typ.

Anonym sa...

Klart du ska hänvisa till Daily 90210!

Du blir professor direkt- utan at tenta;-)

dddd sa...

Vajlan: Första engelskalektionen avklarad. Fan vad jag saknar franskan. Uuuuuääää... Jag skulle göra vad som helst för att få komma tillbaks. VAD SOM HELST!!!Och choklad är väldigt gott. Sant.
Maria: Hahahaha! Jag kan se doktorshatten framför mig i detta nu. :D

Anonym sa...

Läste också engelska A 98, vilket då måste betyda att även jag är en skröplig gamling (precis som miss e ovan). Nu blev jag ledsen. Insikt gör ont.

Terése sa...

Vilken tur att det löste sig ändå.
Lycka till!

Anonym sa...

Men, chokladen är ond, ju. :( Chokladen är bara i hemlig tjänst för att göra dig tjock(are(?))!

Anonym sa...

Jag har läst en massa engelska, det är kul. Om man räknar bort grammatikregler som man inte behöver eftersom man vet hur det ska vara i alla fall. Och sen får man läsa en himla massa bra böcker, det fick i alla fall jag på mina kurser. Kör hårt och njut av att franska institutionen snart kommer att inse sitt misstag och gråta blod för att de gick miste om dig! Muahahahaha! Du vann i alla fall!

dddd sa...

Missy: T-t-t-t... Du är ingen skröplig gamling. Och inte hon heller. Hon är bara en gnällfia. Cheer up! :D
Terése: Tack snälla... :)
Aki: Hrrmm... Kallade du precis mig... fet??? Vrrrååål!!!
Rosetta Sten: Sant. Och jag ska skratta dem rätt upp i nyllet när de kommer krypandes på sina bara knän och bönar och ber mig om att komma tillbaks. (Right... För den chansen är ju oh, så stor...)
:D