tisdag 24 april 2007

Saker jag hatar Vol 8

Låt oss hata. Det var länge sedan nu.


Vet du vad jag hatar? När man ber någon agera smakråd angående kläder och personen ifråga säger att "det där är helt fel färg på dig" och man bara vet att "fel färg" betyder "du ser för jävlig ut i den där." Eller när man provar en tröja som man tycker är skitsnygg bara för att få höra att den egentligen är ful som stryk. Jag hatar att alla inte kan tycka som jag.


Vet du vad jag hatar? När andra gör samma saker som jag - fast bättre.


Vet du vad jag hatar? Att se "kortköp medges ej" på displayen när man står i kassan och ska betala sina matvaror. FFS, lady! Gimme a break! Jag är fattig student, för tusan! Kan jag inte få maten gratis? For old times sake? Pretty please... Vadå "du känner inte mig"?! Jag är ju här och handlar jämt! Allvarligt. Jag börjar tröttna på att lämna matkassen, bedyra att jag kommer tillbaks strax och låtsas gå till bankomaten för att ta ut pengar när jag egentligen kubbar som attan till spårvagnen och skäms hela vägen hem. Jag handlar aldrig mer på Hemköp. Aldrig. Oh, the shame! The shame!


Vet du vad jag hatar? Folk som himlar med ögonen åt mig. Jag vill slita ut hjärtat på människor som himlar med ögonen åt mig och äta upp det. Jag är nog inte riktigt frisk.


Vet du vad jag hatar? Grön chili. Vilket syfte tjänar grön chili? Den smakar ingenting. Vem skulle sörja om grön chili plötsligt försvann från jordens yta? Inte jag.


Vet du vad jag hatar? Folk som inte inser grön chilis enorma potential.


Vet du vad jag hatar? Att tv 4's nya nyhetsvinjett låter som något som en liten finnig fjortonåring knåpat ihop på sin Atari - 1988. Tu-tu-tu-tu-tu. Vad fan?


Vet du vad jag hatar? Att det år 2007 fortfarande inte finns flygande bilar och skateboards. Var är min flygande skateboard? Och den inbyggda torkfunktionen i mina kläder à la Tillbaka till Framtiden? Och varför slås inte min tv på automatiskt när jag tilltalar den? Jag är sjukt besviken.


Vet du vad jag hatar? Clowner. Jag ogillar clowner mer än stora svarta spindlar som kommer springande mot mig (varför springer de alltid mot en och inte från en - varför?). Jag är inte nämnvärt rädd för clowner som cyklar runt på enhjulingar eller clowner som drattar på arslet. De stör mig mest och jag vill bara slå dem. Men Ronald McDonald? Jag får upp de vidrigaste bilderna i skallen när jag ser Ronald McDonald. Som... Ronald McDonald ligger och gömmer sig under min säng och griper tag i mina vrister när jag ska lägga mig. Ronald McDonald ligger och lurar i rännstenen och väntar på att dra ner mig i någon äcklig brunn. Ronald McDonald hoppar fram när jag minst anar det och drar fram en massa otäcka clownsaker ur sina klargula clownbyxor som han börjar jonglera med. Ronald McDonald står bakom mig när jag sitter här och skriver... Iiiiiii....


Vet du vad jag hatar? Att grannen ovanför knallar runt med träskor. Det är bara en tidsfråga innan jag går upp och hugger av honom benen. Fast... Det låter nog en jädra massa när han hoppar runt där uppe med sina träben också. Jag får väl helt enkelt döda honom på det gamla hederliga sättet. Råttgift.


Vet du vad som fascinerar mig? Urinoarer. Män verkar undra vad kvinnor gör på damtoan. Vad de pratar om. Jag undrar vad män pratar om när de står på rad och lättar på trycket.


Vet du vad som fascinerar mig? Folk som köper svindyr sprit för att färgen är fin.


Mm... Håll käften.

17 kommentarer:

Anonym sa...

"Vet du vad som fascinerar mig? Urinoarer. Män verkar undra vad kvinnor gör på damtoan. Vad de pratar om. Jag undrar vad män pratar om när de står på rad och lättar på trycket."

Jag väntar tills den dag när urinoarskräck kommer in i Svenska Ordboken. =P
Det e när man inte kan "prestera" när någon annan är vid urinoaren samtidigt.
Och det sägs inte så mycket, det e mest tyst. Eller tja.. E det på något disco så pratas det hej vilt med alla(både andra som pissar o sådna som står o gör annat eller väntar)

Anonym sa...

Du borde ge ut dina "Jag hatar"-listor i en fin liten bok. Jag gillar dem skarpt!

Caravaggio sa...

Som sagt sa pratas det inte sa mycket. Om inte fylla ar inblandat, da kan man t ex fa hora att nagon har en imponerande strale eller dylikt.

En annan festlig sak ar nar nagon bajsat i urionaren. Det har jag dock bara sett en gang i mitt liv. Men jag glommer det aldrig.

Jasmin sa...

Hahahaha! Fantastiskt!
Jag delar din clownskräck till fullo. ... och helt plötsligt kom jag ihåg filmen "Det" som började hela skiten... Fan också.

Anonym sa...

Underbart med en hata-lista.

Och det ÄR pinsamt att inte ha pengar vid kassan. I know. Tur att Göteborg är stort och att det finns ett x antal affärer att springa ifrån ;-)

Anonym sa...

Jag håller fullständigt med Caravaggio i avseendet att clownskräck otvivelaktigt är baserat på "Det" (hade själv avsikten att påpeka detta man han hann först). Fan när den typen kryper upp ur avloppet...

Ståpäls utan tvekan och ja - jag tycker inte heller om clowner. Alls.

Anonym sa...

Fast nu var det ju jasmin som skrev det, sorry. ;)

Anonym sa...

Nya hatningar! Underbart!

Fru Choklad sa...

Ja fy farao för Clowner! Det är inte bara Ronald McDonald som är läskig! Ta tex Clownäcklet i DET! (Som tydligen satt sig i huvudet på andra bloggare också.) Men hua! Kunde knappt se ballonger efter att ha läst boken utan att rysa. Än mindre clowner. (Jag vet nog att ni har munnen full av läskiga vassa tänder allihopa!)
För att inte tala om den förbaskade clownen i filmen Poltergeist! (Bara en docka visserligen, men en Clown it is.) Det var VÄLDIGT nära att jag kissade i brallan när jag såg filmen första gången. Trodde jag skulle få hjärtattack när clownslämmet hade försvunnit från stolen! Iiiiiiihhhhhh!

Mary Lady Luck sa...

Flygande skateboards, jag anar Back to The Future 2:an. Den var bra.

Anonym sa...

ja, clowner, varför liksom?? De flinar och kan vara hur elaka som helst liksom...

har saknat listorna :)

och fyrans nya vinjett är pinsam. jag tror att en prao har gjort den.

Peppe sa...

Stephen King och Det förstörde för evigt också min relation till clowner. För övrigt att HATA-listorna strålande.

dddd sa...

Anonym: Jag borde inte skratta åt det där. Det lät rätt hemskt... Jag skulle inte heller kunna performa om ngn stod och glodde på mig. Folk som tror att alla tjejer kissar två och två har feeeeel!
Rosetta Sten: Jag kanske gör det. Jag skulle onekligen behöva pengarna. Fast du kan få ett ex gratis. (Nästan) ;) Längtar efter din bok... :)
Caravaggio: Eeeew.... :O
Jasmin: Clowner är onda... saker. Onda!
Maria: Fy satan. Jag hatar när det händer. Hahaha! Ja, det händer mig ofta. Jag erkänner. Jag är så satans fattig... :P
Fredrik: Jag har aldrig vågat se "Det" av uppenbara skäl. *ryser*
T-Anna: Ja, det var ett tag sedan nu. :)
Bling Bling Girl: Ja, clownen i Poltergeist var vidrig. Jag tänker på den ibland och inbillar mig att jag ser saker komma närmare och närmare.... Iiiii...
Mary: Den var grymt bra. Orealistisk, men grymt underhållande! Iaf ettan och tvåan. Trean - not so much.
Hedgehog-Sara: Jag har försummat mina hatarlistor. Det ska inte hända igen, hahaha! :)
Fyrans vinjett går beyond pinsam. Jag är tondöv och hade kunnat komponera ngt flashigare. Deras idiotiska promotande av nyhetsankarna till... vilken låt är det nu? "What a wonderful world"? Jag minns inte riktigt. Pinsamt som satan iaf... Jag dör. TV 3 Direkt - kom tillbaaaks!
Peppe: Vad kul att du gillar mina små listor! Den här var rätt lam, men jag ska göra en vassare nästa gång. :)

Viveca sa...

Hahaha.... *torkar tårar* Ibland är det skönt att ösa ur sig saker sådär!!

Missy sa...

Jag hatar också folk som är bättre än jag på... allt. Men mest är jag avundsjuk. The bastards!

Anonym sa...

På tal om "Ronald McDonald", kände att detta vore värt att kommentera just för nöjets skull ;)

Jag jobbar som telefonist på företaget ****** som agerar som växlar åt andra företag i gamla kära svedala.

Saken är den att får jag just "det" samtalet... så vill jag bara gå härifrån. Mina skrattmurklor pallar inte detta mer nu för tiden. Ex följer:

Hej och välkommen till *******

- Ja hejsan jag söker eran jourhavande informatör.

- Ja dröj lite (här börjar fnisset).

- Jag skall koppla dig till Ranald McDonald (här mutar jag min telefon)

- Ursäkta vad sa ni?

- Ranald McDonald...

- Ok...?

- Varsågod, (med gurglande röst)

*kopplar*

Nu hämtar jag mitt kaffe och snackar skit med mina kolleger om till vilken jag kopplade.

Tjingelingen! /trogen läsare

Anonym sa...

Vet du vad jag stör mig på?

Random idiotiska bimbosar som försöker ta ton till klassiska låtar såsom Freddie Mercurys The shiw must go on eller John Lennons War is over.
1. Freddie dog i AIDS, han har plågats nog!
2. War is over är inte en puttinuttig gullig jullåt. Sett videon? Den är hemskt.Det är krig ffs!

Tack för en underbar läsning :]