måndag 2 april 2007

Gäsp

Det händer inte mycket just nu. Skolarbete - jo, det är sant. Simma - ja, OK. Gymma - visst. Knåpa ihop ett nytt danspass - håller på för fullt. Freaka loss i väntan på att få svar från ställen där jag sökt jobb - raaaah! Men utöver det - nada att förtälja. Jag är sååå nära att berätta vad jag åt till middag, i brist på annat. Nej, inte champagne. Jag har kommit fram till att jag har perioder när det nästan regnar inlägg och inspirationen flödar; perioder som ebbar ut i ren och skär motvilja att blogga. Jag skriver bäst när jag är ledsen och frustrerad, vilket jag inte är för tillfället. Och det är ju rätt bra.

En sak är i alla fall säker. Mikas nya är überbäst (det är ett ord).

15 kommentarer:

Anonym sa...

Mika, är det han den söte som ser lite svårmodig ut o har en flicka sittande på pianot? då delar du kärleken med Stursk, det betyder ofta att ha god smak! :) gud vad jag spammar dina kommentarsfält..

dddd sa...

Det gör ingenting alls. Spamma på du. Jag vet inget om någon flicka, men han är jäkligt söt. Har inte sett någon video, däremot var jag inne på hans sajt. Som sagt - très beau garcon...

Anonym sa...

jämrars, hon har ju städat bort gamla inlägg.. du kanske kan fråga henne själv, stursk här på blogspot. hälsa från mig. annars tror jag videon med pianoflickan var från YouTube.

Fröken Lund sa...

Jag såg precis Mika på Jay Leno. Undrar om amerikanerna klarar av en sån galen människa utan att skrika "GAY".

Fröken Lund sa...

Med galen menar jag på ett bra sätt. Jag gillar Mika! Schnygg grabb det där.

Anonym sa...

Hans första hit var bra men den andre kan man ju diskutera....
Nytt jobb??? Så du skall låta mig gå ensam i de mörka korridorerna nätterna i ända hela sommaren....det vet jag inte om jag gillar :o)

Anonym sa...

yes, me like Mika också. men vad är det med falsetten - jag kan ju inte sjunga med ju...!
*snyft*

Mary Lady Luck sa...

Bloggtorka är en återkommande årstid i bloggarnas årscykel. Som mens för tjejer typ. No need to worry.

Miss Upsey Daisy sa...

I mitt liv händer det massor. Igår uppfann jag botemedel mot AIDS. Förra veckan promenerade jag på månen..Imorgon ska jag paddla i ett badkar över till Australien.
Stressig är vad det är..... ;-)

Missy sa...

Själv tror jag att jag ska skriva ett inlägg om hur förjävla äckligt det är att vara förkyld. Kul för världen. Yay...

Kerstin sa...

Ja, det är sådär. Ibland bara bajsar man ur sig inlägg - ibland är man trög. Men det är så som det blir bäst inlägg också...

Anonym sa...

Jag är inte orolig. Din inpiration kommer tillbaka. Snart, snart ,snart ;-)

dddd sa...

Vajlan: Jag har sett videon nu. :)
Fröken Lund: Jag saknar Jay Leno Show. Fasen. Tre kanaler - aprumpa. :(
Anonym: neeeej! Asbra är den! Tyst med dig! :D Jag har sökt jobb i några butiker, men jag får nog inget. Oroa dig inte. Jag knatar nog runt med dig nattetid i sommar, hahahaha! ;)
Lucy: Äsch. Det är inget hinder. Jag är helt tondöv, men trallar med iaf. :)
Mary: Jag har nog lite torka nu. Men när man minst anar det bajsar jag ut 85 inlägg om dagen igen. Vänta och se. ;)
Miss Upsey Daisy: Du får nog sätta dig ner och ta det lite lugnt nu, hahaha! :)
Missy: Gör det! Glöm inte bilder. Närbilder. :)
Kerstin: Sant. :)
Maria: Jadå. Någon gång. :)

Fröken Lund sa...

Förresten. Jag freakar också snart! :-(

Jag klarar inte av att vänta...

dddd sa...

Ett bajsfritt jobb, tack.