torsdag 19 april 2007

Slö

Fantastiskt hur ena dagen kan vara så olik den andra.
Igår studsade jag upp kl 05 och satt och råpluggade till sent på kvällen. Kände mig rasande produktiv. Lyckades till och med masa mig iväg till gymmet (liten applåd).
Idag vaknade jag... betydligt senare och var tvungen att ta till fysiskt våld på min egen person för att komma upp från sängen där jag av någon underlig anledning låg diagonalt med täcket ihoprullat till en stor boll vid huvudgaveln. Ville bara lägga mig ner och dö. Förresten... Häromnatten drömde jag att jag blev attackerad av hundratals brännmaneter under en liten simtur mitt ute på öppna havet (vad jag nu hade där att göra). De var överallt. Vaknade av att jag började slänga kuddar vilt omkring mig. Jag vet att drömmar inte ska tolkas bokstavligt och att ond bråd död egentligen står för något positivt (or not), men jag har svårt att avgöra om det är ett sundhetstecken att brännas tills döds av x antal otäcka maneter. Var var jag nu? Jo, det är intressant att jag ena dagen sitter med näsan i böcker och lexikon och skriker att jag inte vill bli störd, för att andra dagen sitta vid datorn och slösurfa. Jag kikade i och för sig in på Wikipedia för en stund sedan och kollade vad det stod om engelsk fonetik. Men jag har redan glömt det mesta. Jag är den lataste människa jag känner.

4 kommentarer:

Kerstin sa...

Det är sådär - jag är slö som en häst idag.

dddd sa...

Jag med... Men nu börjar jag bli lite piggare. Bäst att sätta mig och läsa bums!

Peppe sa...

Jag vet inte om det har med din dröm att göra, men jag blev stungen av en riktig ondskefull brännmanet förra veckan.

dddd sa...

Det kan vara därför. Kanske. Sammanträffande? I think not.