lördag 17 februari 2007

Saker jag hatar Vol 6


Vet du vad jag hatar? Del Monte. Del Monte och deras jäkla konserverade frukt. För det första tror jag inte att man kan kalla någonting som innehåller 2 kg socker för frukt. Vi snackar socker med inslag av något som liknar frukt. För det andra, varför är de så satans snåla med körsbären? Va? Körsbären är det enda - DET ENDA - som är gott. Därför är det alltid någon som norpar dem fort som attan. Resten smakar gammalt mos. Jag minns när jag var liten och var på kalas och fick glass med konserverad frukt till efterrätt; konserverad frukt som någon så briljant bestämt sig för att mosa ner några bananer i to top it all off. Jag mår illa bara jag tänker på det. Hade Del Monte haft vett nog att lägga ner åtminstone några sketna körsbär i sina burkar hade jag kunnat förlåta dem allt. Allt! Men icke. Jag kan slå vad om att det sitter någon liten jävel på Del Monte och kontrollerar hur många körsbär som läggs i varje burk.
Ap-ap-ap! Nu hamnade det tre halvor i den däringa burken. Bara att fiska upp. Lägg i några ruttna päronbitar istället. Moahahaha! Rast.


Vet du vad jag hatar? Att köpa något, bara för att upptäcka en vecka senare att samma sak är nedsatt 75 % på rea. Sablar i havet vad jag hatar sådant! Fan. Jag önskar att allt var gratis. Mycket mer praktiskt. Bara att gå in i på H&M, plocka åt sig en tröja och gå hem. Perfekt.


Vet du vad jag hatar? Att vara nykter när alla andra är fulla.


Vet du vad jag hatar? Människor som bränt sig och sitter och skalar av huden framför ögonen på mig. Vad i helvete! Ta ditt ormskinn och gå ner i någon källare någonstans och skala iväg för glatta livet, men sitt för fasen inte och äckla dig framför mig. Eller folk som sitter och petar sig i näsan. Eller öronen. SÅ ALLA SER! Vad är det för fel på folk? Man utsätter inte människor för öronvax på spårvagnen. Det värsta måste nog ändå vara att jag inte kan låta bli att titta när jag ser hur någon framför/bredvid mig/whatever börjar gräva i näsan eller öronen. Det är som om mina ögon ofrivilligt dras dit likt två magneter, trots att jag inteinteinte vill se var han (för det är märkligt nog alltid en "han") gör av det han hittat. Sedan kan jag inte äta på två dagar.


Vet du vad jag hatar? Att springa på folk som man inte sett på länge, som man har noll gemensamt med, chitchattar en stund och avslutar det hela med att säga: Men vi hörs! Trots att man aldrig kommer att höras. Aldrig. Faktum är att jag ska börja säga det istället. "Vi kommer aldrig att höras. Och jag bryr mig inte för fem öre. Mors!"


Vet du vad jag hatar? Att jag alltid avbryter folk. Jag måste verkligen sluta avbryta folk. Gnnnn...


Vet du vad jag hatar? Folk som ser något positivt i allting. I att vara pank. Sjuk. Missa spårvagnen. Betala tv-licens. Lapplisor. I att vara deprimerad. Kan jag inte få sitta här och vara bitter ifred UTAN att folk försöker pracka på mig en massa positiv energi? Nästa person som, när jag klagar över att jag är pank, säger: men du har ju i alla fall hälsan - den personen golvar jag. For real. Talk to the floor 'cause the face won't listen, biiiatch.


Vet du vad jag hatar? World of Warcraft. Jag vet inte varför. Jag bara hatar det. Instinktivt.


Vet du vad jag hatar? Folk som tror på ödet. Och folk som tror på horoskop. Folk som förlitar sig på horoskop står högst upp på min hatlista. Eller, nä. Jag tar tillbaka det. "Hatar" är ett väldigt starkt ord. "Irriterar" är bättre. Däremot hatar jag folk som skriver horoskop. De står högst upp på min hatlista. Tätt följda av de där otäcka bananerna i pyjamas. Yeeesh.


För att inte tala om varm läsk. Man, jag hatar varm läsk. Och läsk som är så utspädd att den inte längre smakar läsk. Jag hatar verkligen det. Tur att jag inte dricker läsk längre. Pheew. Tur indeed. Fast det är klart. En Cola light hade ju inte varit helt fel nu, torr i munnen som jag är. Inte fel alls. Fasen.

16 kommentarer:

Missy sa...

Oooh! You gotta lööööve that Mr Cuddles :)

Anonym sa...

Det var ju trevligt att man fick reda på det på det här sättet. Visste att du ogillade mig så mycket... Trodde vi var vänner... Jag kan ju inte rå för att jag är ödesstyrd :p

Anonym sa...

Amen! Och apropå folk som petar sig i näsan inför alla; en gång satt jag på en sex timmar lång bussresa bredvid en gubbe som petade sig i näsan och därefter noggrant slickade sig på fingret. Hela. Jävla. Vägen.
Jag har aldrig mått så illa.

Caravaggio sa...

Alltså jag börjar bli riktigt bekymrad för din mentala hälsa nu. Du är framme vid volym sex av saker du inte gillar och ingenstans har jag läst nåt om frigolit.

Jag måste bara ha läst slarvigt va? Det kan väl inte vara så att du inte slängt inte detta djävulsredskap, som får det att isa i hela kroppen så fort någon så mycket som tar i det, på någon av listorna?

Jag klarar knappt att skriva om frigolit så obehagligt är det. Usch!

Anonym sa...

Ursäkta, är du en av DOM som alltid avbryter, det som kan irritera mig till döden.
Med en av mina vänner går det inte att föra en normal konversation i telefonen för hon talar i mun på mig hela tiden hur ofta jag än försöker tajma in så det ska undvikas, detta resulterar ju i att jag för det första inte hör vad människan säger och för det andra blir jag ju galen och vill avsluta samtalet inom kort.
Är det så?

turbotrollet sa...

hahahahaha, jag är oxå en sådan som avbryter. Fan, hade tänkt skriva ett inlägg om det, eller har jag bnara drömt?
Jag vet inte hur mpnga jag retat upp, för att inte tala om min teaterlärare som faktiskt förde en diskussion med mig om detta i gymnasiet, eller min sambo som HELA tiden avbryter mig numer "JAG.VAR.INTE.KLAR.ÄLSKLING!"

hoho. got to love it! xD

Anonym sa...

ja, fy fan för den som tar körsbäret.

Anonym sa...

Mahahahhahahaha! :D

dddd sa...

Missy: Mr Cuddles är onekligen en sort för sig. :)
Miss E: Nääää... Inte dig. Jag hatar inte dig. Och jag ändrade mig faktiskt till "irriterad". Så det så. Äsch, folk får tro på vad de vill. Och inte förlitar väl du dig på horoskop? Kom igen nu... Ödet? Jag vägrar tro på ödet. Jag måste ha kontroll. KONTROLL!
Hoppas du mår bättre, förresten... :)
Tisetel: Tack. Jag åt just lunch, för tusan! :S
Caravaggio: Jag älskar frigolit. Har jag inte sagt det? Jag sover på en madrass av frigolit och sitter ofta och pillar på en liten frigolitbit. Bara för skojs skull. Mmmmm... :D
Anna: Skyldig. Men jag jobbar på det. Jag lovar! :)
Turbotrollet: Det är ungefär så det är här hemma också, hahaha! :)
Hedgehog-Sara: Den personen (såvida det inte är jag) ska dööö!
Ally: :D

Anonym sa...

Hehehe. Att stöta på personer från förr är hemskt. Jag går omvägar och försöker alltid att gömma mig.

Huvvaligen vad hemskt det är.

Caravaggio sa...

Jag har kontaktat Lillhagen nu. Om du ser folk i vita rockar så gör inget motstånd utan låt dom bara sticka in bedövningssprutan och spänna på tvångströjan. Du kommer uppskatta detta om ett par år när du efter diverse primitiva terapimetoder blivit av med ditt sjuka förhållande till frigolit.

Anonym sa...

Dina "hat-listor" är såååå klockrena och jag längtar redan till nästa! ;)

Cax sa...

Så sant, så sant... :)

Översättarhelena sa...

Jag för min del tycker ofta det är rätt kul att vara nykter när alla andra är fulla. Man måste se det positivt, vettu :)
*duckar*

Fröken Lund sa...

Vet du vad jag hatar? Jo, jag hatar förkylningar som aldrig går över. Jag hatar bakfylleångest och jag hatar ångest generellt.

Anonym sa...

"Vet du vad jag hatar? Att köpa något, bara för att upptäcka en vecka senare att samma sak är nedsatt 75 % på rea"

Tusan tjejen, här ska man ju stå på sig lite (för dom som törs och orkar dvs). Har vart med om det här vid ett flertal tillfällen, varpå jag har stövlat tillbaka till gällande butik. Här gäller det att vara lite fräck dock, och kunna lägga tungan rätt i mun. Speciellt nämna "KO" i var och varannan mening. Det brukar hjälpa ... även valpögon har sin visuella funktion ;) =.=

I slutändan så brukar butiken ge med sig och göra ett återköp på varan och sen göra om köpet på nytt ... fast då för det nya billiga priset! Ka-Ching!