onsdag 28 februari 2007

Och bla bla bla pojkvän och bla bla bla

En rolig sak med att läsa på engelska institutionen är att alla manliga lärare går runt i kostym. Det är något särskilt med män i kostym. En av lärarna har dessutom den sexigaste rösten i världshistorien; sådär lite lagom mörk och bullrig. Väldigt charmig. Börjar varje föreläsning med att säga att han måste gå ut och hämta lite kaffe. Och några viktiga papper som han glömt på sitt kontor. För att sedan gå på jakt efter lexikon. Alla i klassen skakar på huvudet och stönar lite lätt - utom undertecknad. Undertecknad sitter bara och ler lite dumt och rodnar varje gång hon blir tilltalad.

155 år gammal och ha en crush på läraren - hamnar det under crazy lady eller helt normalt, ju?

Hm.

13 kommentarer:

Agneta - My Nail Mania sa...

Helt normalt. Det måste vara det. Vad finns det annars för skoj att roa sig med?

Missy sa...

Det beror helt på hur den dära kostymen ser ut, säger jag.

Anonym sa...

Ååh äntligen är du tillbaka! Började få abstinens av att bara vara tvungen att läsa tråkiga bloggar, eeeuw!

/Anna

dddd sa...

Hon: Du har så rätt. Om inte annat så blir det iaf lite roligare att gå till skolan. Hahaha!
Missy: Den är fin. Väldigt fin. :)
Anna: Hahahaha! Vad söt du är. Var jag borta så länge? :)

Anonym sa...

Att kunna bli förälskad på avstånd måste ju vara jättehärlig när man är sådär gammal.

Hoppas jag också kommer kunna flörta med rullator och tantmössa år 2126 då jag blir lika gammal som du är nu!

Längtar...

martina sa...

haha. jag röstar på normal. nice blogg!

Linda K sa...

manliga sexiga röster är det bästa som finns. helt normalt :)

Anonym sa...

Vi lärare är ett sexigt släkte. Så är det bara :-)

Mary Lady Luck sa...

Självkart är du normal, jag tror att alla kurser måste innehålla minst en lärare-som-studenterna-ska-få-smaskiga-tankar-av. Varför skulle vi annars återvända termin efter termin?

dddd sa...

Maria: År 2126? Men du. Den däringa kometen som är på väg mot jorden ska ju slå ner runt 2030. Jag vet inte om du får uppleva din 155-årsdag... Men jag håller så klart tummarna! :)
Martina: Noterat! Och tack ska du ha! :)
Linda K: Och ha en crush på läraren - också helt normalt. Om man är 15. Hahahaha! :)
Miss E: Yeah, baby!
Mary: Du har så rätt... ;)

loppispoppis sa...

helt normal. ;)

lärare är av sin natur i snitt sexigare än resten av folket. Kanske har det med auktoritet att göra. ?

Anonym sa...

been there. done him.

ja, alltså inte samma 'him', min hade inte bullrig röst, men väl kostym o kaffe. och en Oh! so sexig dialekt...

o hur klyschigt är det inte att ha en affär med läraren... jag är en klyscha - Hurray!

dddd sa...

Loppispoppis: Hahaha! Det kan ha med det att göra. Och det faktum att han har skäggstubb. Aaarrggh...
Lucy: Omigod. "Done him"? Tell me more, för sjutton. :D