torsdag 8 februari 2007

Hellre lite guttaperka i munnen än tio i skogen.

Vad är det som sitter i en högst obekväm ställning, har en slang som hänger och dinglar i mungipan, en metallgrej som sticker rätt rätt upp ur munnen, en stor plastduk fastspänd över halva ansiktet och saliv som rinner nerför halsen?

Vad är det som stapplar hem, trillar en gång på vägen och kräks när det kommer hem?

Vad är det som sitter i soffan och glor på Förkväll i brist på annat, petar på sitt bedövade ansikte och grinar av hunger eftersom det enda matliknande som intagits under dagen var en äcklig tallrik Bran Flakes till frukost?

Vad är det som till slut, galen av hunger, försöker äta currygryta med halv ansiktsförlamning? Sittandes i sin vita soffa?

Vad är det som är x antal tusen kronor fattigare? Och har en tandläkare som inte använder handskar?

Den som gissar rätt först vinner en rotfyllning. Så. Gissa iväg!

11 kommentarer:

Linas inredning sa...

Med risk för att gissa rätt och vinna en rotfyllning låter jag bli att gissa. Men jag lider med dig och hoppas att det snart känns bättre!

dddd sa...

Tack ska du ha... :) Jag överlever. Det var inte alls särskilt hemskt. Jag låg mest och sov med öppen mun. Och dreglade. Big time. :D

Missy sa...

Jag gissar på... eum... vad svårt detta var... en st Fröken Hålldigundan? Var det rätt? Wo-hoo! Jag sitter här och väntar på rotfyllningen, bring it on bara ;)

Anonym sa...

jag avstår från att gissa - jag har redan rotfyllt.

Fröken Lund sa...

Kan man bli sövd under en rotfyllning, alltså? Jag skulle aldrig överleva det men är dödsförskräckt att jag ska trilla dit en vacker dag, så mycket cola jag dricker. :-(

Anonym sa...

Usch vad du får utstå.

Feg som jag är vågar jag inte gissa...

Anonym sa...

Ouchies. Du har min sympati. Jag drack milkshake en gå med ansiktsförlmning + lugnande. Hoppas både du och soffan klarade er någotsånär.

Anonym sa...

Å din stackare! Jag har lite lätt tandläkarskräck (speciellt efter en skräckupplevelse på City Dental i Stockholm, håll er undan vad ni gör!). Så man kan bli sövd alltså? Interesting...

Laila och Johan sa...

Fy så hemskt! Tandläkare är onda människor.. ;) Va rädd om dig!

Sara sa...

kul att läsa - jag plugga själv till tandläkare, det är bra att höra hur patitenerna uppfattar saker å ting :) hoppas verkligen det känns bättre snart.

dddd sa...

Missy: Jag är på väg. Hittade ingen tandläkarborr så jag tar med mig en Black & Decker. Och istället för bedövning får du lite whisky. Så. Gör dig redo! :D
Hedgehog-Sara: Ach, så farligt var det inte. Jag är en sådan drama queen. Jag kände knappt någonting. Faktiskt. :)
Fröken Lund: Jag har jättelätt för att få hål i tänderna. Usch, orättvist. Jag knaprar flourtabletter flera ggr om dagen. helt sövd vet jag inte om man blir, om du menar helt sövd som i snarrrk... Jag blev iofs det en gång när jag var liten och skulle dra ut en tand, eftersom jag hade sådan fruktansvärd tandläkarskräck. Den är borta nu och jag måste bara säga att om JAG fixar att rotfylla - då fixar ALLA det. Alla. Period. Jag fick ordentligt med bedövning och kände ingenting. Det enda som kändes någotsådär var när hon var inne och pillade i en av tandkanalerna som var inflammerad. Men det var ytterst lite. Om du (hoppas dock att du slipper) måste rotfylla, så no worries. Det som var jobbigast var att gapa två timmar i sträck. Och saliven som inte slutade rinna. Och det är ju inga större problem. :)
Maria: Hahaha! Visst lever jag ett utspännande liv. Andra kuskar jorden runt och jag rotfyller! Kan det bli bättre. I think not. :D
Anna: Jag var rätt lugn igår kväll. Den där bedövningen satt där den skulle. :D
Em: City Dental? Är det de som lagar till halva priset? Var de inget vidare?
Loppanlej: Hahaha! Min tandläkare är rätt harmlös. Men jag har haft en som var ond. For real.
Sara: Jag älskar min tandläkare, men jag måste säga att det där med att inte ha handskar är ngt som stör mig lite. Kanske för att jag jobbat mkt inom vården och haft handskar på mig vad jag än gjort. Typ. Men jag fattar ju att (förhoppningsvis) är ren om händerna och hon är så trevlig (och billigare än de flesta andra) att jag skiter i det. Jag stör mig bara minimalt nuförtiden. Lycka till med studierna! :D