fredag 9 februari 2007

Du vill ha mig. Joho.

Jag har alltid varit en väldigt osäker person. Det har blivit bättre med åren, men helt borta är den inte, osäkerheten. Vissa dagar går jag helt enkelt inte utanför dörren, bara för att jag känner mig så vidrig. Äcklig. Svullen. Ful. Den tenderar att synas i varenda liten rörelse jag gör. Fulheten.

Därför är det väldigt märkligt att jag, så fort någon av det motsatta könet så mycket som tittar på mig, får för mig att den människan vill ha mig. Är kär i mig. För att vi hade ögonkontakt i en halv sekund.

...

...

...

Hur stört är det???

Som när killen på gymmet, som alltid är där när jag är där, kollar på mig uppifrån och ner; att det skulle ha att göra med det faktum att jag har på mig för tok för tajta brallor, den tanken slår mig aldrig när jag står där. Allt jag kan tänka är: Stackars dig som inte kan få mig. Stackars, stackars dig.

Och sedan målar jag upp en massa knäppa scenarion i huvudet när jag sitter på vagnen på väg hem. Jag tänker inte gå in närmare på dessa, men let me tell ya - de är ganska uppfuckade. Ganska uppfuckade, indeed...

Jeez...

14 kommentarer:

Missy sa...

Jag lovar att killen på gymmet blev störtkär i dig. Eller också har du rätt, det var byxorna. Eller kanske hatten du har på bilden, för du gymmar väl inte utan hatt? Nä just det!

Anonym sa...

Jag känner igen mig. O, vad jag känner igen mig. Det är möjligen inte så att någon av oss är schizofren och är den andre på något sätt? O, så jag känner igen mig. Men det är inte stört. Se det bara som en möjlighet att peppa upp ditt självförtroende lite genom att få dig själv att tro att alla är kära i dig :P (Mig. Dig. Oss?! :P)

Anonym sa...

Jag tvekar inte ett ögonblick att grabbsen vill ha dig!!!

Sträck på dig och tänk "sorry grabbar, inte ens ett kölappsystem skulle räcka ;-"

dddd sa...

Missy: Det måste vara hatten. Du har så rätt. vem vill inte ha en 155 år gammal kvinna i blå hatt och för små jazzbyxor? :D
Anonym: Det kanske är därför jag är så knäpp. Min andra halva är puts väck. Ooooo, andra halva! Kom och drick lite te. Jag har en kanna earl grey på spisen! :D
Maria: Hahahaha! Kölappssystem... Ahahhahaah! :D

Kerstin sa...

Hahahaha - jag är ju likadan ju :) Hahaha - vi är lika störda :)

Mary Lady Luck sa...

Jag förstår inte motsättningen. Du har för tajta byxor på gymet - alltså är det klart att han vill ha dig!!

Och jag är exakt lika störd ibland, en snubbe på mitt seminarium idag - totally kär i mig ha ha!

Anonym sa...

min toktant skulle nog säga nåt om klassiskt pendlande mellan bristande självkänsla o omnipotent. man ser det lite överallt, den där Antingen är jag på topp eller i bott. och nu skriver jag obegripligt, men det är förståeligt, det händer mig helt helt sjuka saker o jag vet knappt vad jag heter. tur jag kan gå in på lunar o se att jag heter Vajlet, eller hur? ;) du är så välkommen där. du måste säga att du vill vara min kompis, det gör du genom att klicka på hjärtat i överkanten. det borde blinka, om det orkar göra det än... och nu känner jag mig som en fjortis eller två.

Anonym sa...

omnipotenS så klart. stön. du måste kolla länkarna med reklam jag skickade dig. du får nog skratta lite då. det är väl bra?

Anonym sa...

Haha precis som för mig..tänker inte på att de stirrar på hakorna..och säkert undrar hur jag lyckats pressa in den voluminösa kroppen i t-banevagnen..nej..istället funderar jag på vad en bra pick up-line skulle kunna vara..bestämmer mig för att hon får göra första draget om det ska bli något..sen går jag hem och tittar på Så ska det låta..

dddd sa...

Kerstin: Skönt att höra. Phheew... :)
Mary: Du har inte sett mina byxor. Moahahahaha! :D
Vajlan: Jag har kikat på länkarna - snickersreklamen var ju bara för rolig! Hahahaha! Och jag fattade aldrig det där med hjärtat. Ska försöka igen... :)
Jerk: Nu är du så där hård mot dig själv igen. "Hakor" i plural? Jag har ju sett din bloggbild. Jag såg inga "hakor". Faktiskt. Sedan att du kollar på "Så ska det låta" - det är ju däremot lite stört. Let's Dance, menar du väl? Hahahaha! :D

Anonym sa...

It´s like one mind!

Anonym sa...

den när jag lutar mig fram och sträcker mig mot sugröret för att få i mig lite mer Gin & Tonic halv fem på morgonen?..den bilden är bra..den ljuger..därför ändrar jag den inte :)
Ok nej..tittar inte på sånt där kommersiellt dravel som Let's Dance..Så ska det låta däremot.. :)

Kanalisera sa...

Shit. Jag gör så där också. Fast jag tänker inte "stackars dig som inte kan få mig" utan "shit shit shit, inte titta dit för då kanske jag råkar flörta och sen kan jag inte dra mig ur det och så måste vi dejta och jag måste göra slut med J och..." ja, du fattar. Det är också stört. Speciellt som jag också utgår från att INGEN vill ha mig egentligen och dessutom typ aldirg har vågat flörta med någon.

I övrigt är Så ska det låta den bästa TV-underhållningen ever.

dddd sa...

Hotness: Så du är också lika störd som moi? :D
Jerk: Ja, OK. Let's Dance är bajs. Men jag kollar ändå. Hahaha! :D
Kanalisera: Vet du - jag tänker exakt likadant. Men jag kunde inte med att skriva det. Jag skämdes för mkt, hahaha! :)