lördag 17 februari 2007

Nöden har ingen lag. Och skinnjackor växer inte på träd.

Det är när jag står och väljer mellan att lämna tillbaka en hög fina kläder för att kunna investera i en el-tandborste som små citat av dr Phil plötsligt börjar poppa upp i huvudet. Popp! bara.

Sometimes you just got to give yourself what you wish someone else would give you.
Varför är det aldrig någon som ger mig en skinnjacka? Varför?

Sometimes you've just gotta give yourself what you wish you were getting from someone else.
Som till exempel en... skinnjacka.

You're only lonely if you're not there for you.
Sant.

It's time to get real!
Det förbjudna kortet. Använd det förbjudna kortet*.

*Kredit "får bara användas i nödfall" kortet.

12 kommentarer:

Missy sa...

Själv har jag just köpt ett par skor. Till. Nu har jag två kronor på mitt konto. Ingenting oväntat får hända den närmaste veckan. Jag upprepar: INGENTING.

Anonym sa...

Jag har en skinnjacka. Blir bara snyggare och skönare för varje år..

Just nu har jag inga pengar att handla nåt överhuvudtaget för. Det är därför jag ikväll ska ut och äta middag på restaurang med instruktörsgänget och dricka öl.

Dumma jag..

Anonym sa...

Hahaha, dagens daily 90210.....

Missy sa...

...För att inte säga "And how is that working out for you?"

dddd sa...

Missy: Jag har hört att uppblött knäckebröd ska vara väldigt gott. Gott och billigt. Finns det Euroshopper-knäcke?
Fredrik: Springnota? Spring fort som fan. Om du är instruktör borde det inte vara några större problem. :D (Är du instruktör?)
Anna: :D
Missy: Hahaha! Precis. Och så lägg huvudet lite på sned. Sedan tar du din fru eller whatever i handen och går ut. För det ser bra ut.

Anonym sa...

Dr Phil är klok!

Ge dig själv en jacka efter du fått jobbet på måndag ;-)

Fröken Lund sa...

Jag är inte helt säker på att Dr. Phil menade att en skinnjacka var vad man skulle ge sig själv i och för sig. När jag tänker är jag nog snarare helt säker på att Dr. Phil haft ett program om shopaholics där han frågar vad det är för tomrum man måste fylla inom sig genom att köpa alla sina prylar.

Men vadå? Om du velat ha en skinnjacka jättelänge och du verkligen hittat rätt jacka, så köp den för guds skull. Vem är jag att moralisera när det handlar om klädinköp? Själv köpte jag ju underkläder för 600 kronor igår.

Fröken Lund sa...

Och... skinnjackor växer faktiskt inte på träd!!

Anonym sa...

Jepps, jag är instruktör i Team Cycling (spinning) och Body Combat på IKSU i Umeå. :)

dddd sa...

Maria: Du har så rätt. Visst förtjänar jag en jacka... :)
Fröken Lund: Dr Phil syftar nog inte på skinnjackor, håller med. Han syftar nog snarare på att man ska ta sig i kragen. Eller nå't. Men jag tolkar det på mitt eget sätt, hahahaha!
Fredrik: Coolt. Hejsan fellow instructor! :D

Anonym sa...

Var nånstans i götet huserar och bossar du med dina deltagare? För lite av en maktmissbrukare är man trots allt som instruktör! :P

dddd sa...

Friskis & Svettis Västra Hamngatan. Helt sjukt kul! Jag är den mest opedagogiska och lataste instruktören ever, men jag är väldigt bra på att motivera. :)