fredag 16 februari 2007

Biker chicks har ändå inga tänder

Jag kikade in på mitt konto förut. Den där dunsen som hördes för en sisådär tio minuter sedan? Och det där väsande ljudet? Det var bara jag som föll av skrivbordsstolen och fick en hjärtattack.

Måste sluta köpa klänningar.

Måste sluta köpa klänningar.

Måste sluta köpa klänningar med psykedeliska mönster bara för att jävlas med pojkvännen.

- Vad tycker du om den här den lilla saken jag köpte förut?
- Gaaah! Jag är blind! Jag är blind!

Nuförtiden brukar jag lägga till ett: "Och jag lämnar inte tillbaka den" efter "Vad tycker om den här". När motargumenten kommer brukar jag säga att jag redan ryckt av prislappen och spillt majonnäs på den.

- Men du äter ju inte majonnäs.
- Idag gör jag det.

Så här kan det inte fortsätta, tänkte jag när jag kravlat tillbaka upp på stolen. Måste hitta ett jobb. Gärna ett jobb där jag slipper torka bajs och kräks. Och ha på mig något annat än mysbyxor. Måste hitta ett jobb. Måste hitta ett jobb.

Och inte har jag betalt min kåravgift heller. Och så behöver jag en elektrisk tandborste. Tydligen är det inte bra att använda samma gamla vanliga skittandborste i mer än ett år.

Nu ska vi se.

Lämna tillbaka fina skinnjackan som jag gömt längst bak i garderoben och rädda min mun? Eller strutta runt i sagda skinnjacka och löständer? Hmmm... Dessa val...

14 kommentarer:

fröken A. sa...

haha du är för rolig du! =) fast tjaaa löständer kanske är den nya looken liksom :P

dddd sa...

Nej, vilket tokball namn du har!
Och visst är löständer väldigt... 2007? :)

Kerstin sa...

Näe, inga fler för mig heller. Moahahahaha - det löftet kommer jag aldrig att hålla.

dddd sa...

Hahahaha! Det kommer nog ingen av oss kunna. Fuck.

Mary Lady Luck sa...

Tandläkaren har avbetalning ju = forsätt köpa klänningar. Plain and simple. Och låt bli Colan ;)

Anonym sa...

Har läst din blogg ett tag nu och jag måste bara säga att jag tycker att du skriver så jäkla bra, du e för rolig. I like!!

Fröken Lund sa...

Ha ha. Ja, det är alltid det valet man ställs inför. ;-)

Eltandborste är jättebra, jag har en sån. Tänderna blir liksom kliniskt rena. Göttans.

Tack förresten för påminnelsen om att betala kåravgiften. Det hade jag inte heller gjort. Höll på att glömma. :-O

Missy sa...

Jag röstar helt klart på skinnjackan och löständerna. Jag har hört att löständer är det nya svart (eller om det var skinnjackan som var det? Skitsamma...)

Unknown sa...

Alltså jag fortsätter obekymrat köpa klänningar och plågas med problemet om jag ska ta löständerna eller gå gratis till min dentista till syrra, men believe me, min storasyrra vill man inte ha med vassa verktyg, sprutor och license to use them i munnen på brollan. Kör avbetalningsplanen eller sluta le. Citron-Maja är det nya svart.

Anonym sa...

Vilket dilemma.

Och alla dessa räkningar. Är det lagligt att skicka så mycket räkningar om än det ena än det andra hela tiden? Grrr...

sandra sa...

jag skulle köra på löständer, helt klart! då kanske du kan få ner priser på resor eftersom du kan räknas som pensionär ;) massa pengar att tjäna där, definitivt.

turbotrollet sa...

Varför skulle jag läsa alla kommentarer innan jag skulle svara? Jag tappade bort mig! Mary skrev "cola". Vem ringde jag? Jo, sambon på krogen och bad honom köpa med en hem sen. Jävulen vad sugen jag blev!

Var var nu igen? Dålig tänder? Inte dricka cola? Äsch. Jag vill ha cola!

Anonym sa...

har sagt det förut, men det förtjänar att sägas igen. du måste samla dina dagens Bevvan. måste. det skulle bli en perfekt Designtorget-bok!

dddd sa...

Mary: Jag drack cola idag. Av misstag, dock. Jag beställde en hamburgare på Burger King (det är fredag idag - faktiskt) och när tjejen i kassan frågade vad jag ville ha och dricka kom det automatiskt: cola light. När jag kom på det hade hon redan hällt upp. Pffft, tänkte jag. Skit samma. Men efter idag - no more. NO MORE!
Lena: Vad kul att du gillar den! :D
Fröken Lund: Jag hittar inte mitt inbetalningskort. Fasen! Så här är det VARJE termin. Otroligt. Och jag ska köpa el-tandborste imorgon. Skinnjackan stays. Den lämnas inte tillbaka riiikitgt än...
Missy: Min skinnjacka är svart. Och jättefin. :D
Pojkfröken: Hade jag haft möjlighet att gå till tandläkaren gratis hade jag skitit i om han/hon så var sadist. Jag hade gått iaf. "Vässa på du. Gratis är gott." Hahahaha!
Maria: Nej, det är tamejtusan olagligt. Helt klart... :(
Sandra: Noterat! :)
Turbotrollet: Ska vi avgifta oss tillsammans? Vi kan be alla affärer och bensinmacker sätta upp bilder på oss med texten "Sälj ej cola till dessa damer". Vad sägs?
Vajlan: Ooooo... Tricky... Jag sparar aldrig mina Bevvan. Jag hittar bara på en varje dag. Jag vet inte om man ser med blida ögon på att jag snor de där bilderna, hahahaha! Men det är ju en väldigt fin idé. :)