torsdag 1 februari 2007

Lista

Antal gånger jag svurit idag: Inga! Framsteg
Antal mumifierade spindlar jag hittat hemma idag: 1. Och jag vill inte ens tänka på vad man hittar om man skulle börja lyfta på saker och ting. Ryyyys.
Antal gånger killen bakom mig i klassrummet satt och knäckte med sina fingrar: Jävligt många.
Antal sparkar jag ville ge honom i skrevet: Väldigt många. SLUTA KNÄCKA DINA FINGRAR DIN IDIOT!!! ANNARS KNÄCKER JAG DE ÅT DIG! AAAAAAAAA!
Antal semlor idag: Noll. Men dagen har bara börjat.
Antal gånger jag mentalt påminde mig själv imorse om att ta med och lämna tillbaka den där boken som redan är jättejättejätteförsenad till biblioteket: Så många gånger att jag till slut tappade räkningen.
Antal svordomar jag formulerade i huvudet när jag satt på vagnen utan bok: Oh, så många. 115. Minst.
Antal kronor jag har i böter: Låt oss inte ens gå där. Oooooo... Jag har faktiskt böcker hemma vars lånetid gick ut i augusti 1992. Biblioteket i fråga har lyckligtvis stängt igen. Undrar varför?
Antal gånger min mage kurrat under tiden jag skrivit detta: 23
Antal blickar jag får från folk runt omkring som inte tror att ljuden kommer från min mage: Många. Oy! Jag är hungrig - inte gasig! Sluta stirra!

11 kommentarer:

Fröken Lund sa...

Jag har faktiskt en bok vars lånetid gick ut 1985. Klå det om du kan. I något obevakat ögonblick snodde jag nämligen med mig en bok från dagis. Mamma och pappa upptäckte det aldrig och jag gömde den i min garderob och tog fram den och tittade i lite då och då. Fatta att jag sen valde att utbilda mig till jurist. He he. Livets ironi vet inga gränser.

A fistful of me sa...

Det är såå jobbigt när magen sätter igång och jävlas så där, oavsett om man är hungrig eller om den är allmänt ohyfsad. Och dom som blickar, come on! Som att man väljer att ha en mage som inte uppför sej. Och om man släpper sej så låter det annorlunda. Förstår helt och fullt din frustration! :D

Anonym sa...

Jag har böcker från mitt gamla skolbibliotek. De är väl från...tja...89 eller så. Nåväl, om de skulle känna sig förorättade kan de höra av sig till mig, så kan jag skicka dem ett dedicerat ex av min egen bok när den kommer ut om ett par månader. (Fast det kanske är ett ganska förmätet erbjudande av mig eftersom en av dem är Brott & Straff...)

Anonym sa...

Åååå, biblioteksböcker är superjobbiga att komma ihåg att lämna tillbaks. På kursbiblioteket är det 50 spänn per dag om man inte lämnar igen dem.

Och det börjar bli dyrare och dyrare på kommunala bibblor också.

Grrrr.

Och svar ja. Knäck benen på käckekillen en gång för alla. Det räknas som självförsvar. lovar!

Anonym sa...

Du kan ju din sak...jag verkligen hatar blogglistor "min väckarklocka stod i morse på", "mitt favorit djur är", "färgen på vänstra strumpa är"....VEM BRYR SIG?!!!
Men som sagt sådana här mer vesäntliga listor funkar ju, jag menar, faktiskt så har jag undrat över hur många gånger just din mage kurrat idag....

Mill sa...

Lånebok från 1992! haha!

Mary Lady Luck sa...

Haha, magkurr under föreläsning låter så otroligt mkt högre än vanligt magkurr.

Linda K sa...

guuu vad jag vill kopiera din lista! fast mina svar skulle suga... ;)

Anonym sa...

Haha, min mage är likadan, är inte allas det? Jag glor aldrig på folk om de låter hungriga. Så glo inte på mig, gaaah! :D Jag är helt beroende av din blogg, skriv meeer! Så jag slipper plugga och kan läsa dina roliga inlägg istället. :) Trevlig helg!!

/Anna

dddd sa...

Fröken Lund: Min mamma har en från 80-talet. Jag har ärvt hennes underbara känsla för slarvighet. När jag var liten trodde jag att de skulle komma och hämta henne vilken dag som helst och slänga henne i finkan med vatten och bröd som straff för att hon glömt lämna tillbaks boken. Det är sant. Jag kunde knappt sova, så rädd var jag... :D
A fistful of me: Hahaha! Sant. Så sant. När min mage verkligen är i desperat behov av mat brukar den, när et är som allra värst, ge ifrån sig helt sjuka, ihåliga läten som verkar vara från en annan planet. Helt sjukt... RRROOOOAAAARRRRIIIRRRRKKKKKÖÖÖÖ! Typ.
Rosetta Sten: Hahaha! "Ursäkta, jag ska lämna tillbaks den här boken. Den är lite sen." Och sedan springer du fort som fan. Rusa!
Maria: Nästa gång knäcker jag av hans fingrar. Raaah! 50 spänn??? Fast det borde ju fungera avskräckande. Faktiskt. Här är det baar 10 spänn, så man kan lätt hogga boken i några dagar extra. Fult, jag vet...
Annakristina: Jag tänkte faktiskt på dig när jag skrev den. "Annakristina vill nog veta hur många ggr min mage kurrat idag." :D
Mill: Shhhhh... Inte så högt. De kanske hör... ;)
Mary: Oooooo... Och när man sitter i Stora Hörsalen - där det ekar järnet? Not nice.
Linda K: Sno, för tusan! Jag vill gärna veta hur många gånger du velat sparka någon i skrevet idag! :D
Anna: Vad kul att du gillar den! Vad glad jag blir! Ja, visst är allas magar lika helknäppa. Jäkla kurr... :)

Anonym sa...

Hahahaha, höga kurr är hemskt! 'Hata höga kurr-föreningen' borde skapas snarast möjligt så att man skulle kunna få ut sina aggressioner på dessa jävla kurrningar. Och på tillhörande (obligatoriska typ) passerande människor som tycker att man så fort man kommit ut ur div. byggnad borde köra upp ett lavemang i närmaste hälsobod. Dynga åt kurr!
Kattkurr är inte heller trevligt, när jag var liten blev jag skiträdd då en kompis katt började spinna och kurra i knät på mig. Jävla katt! :P