tisdag 30 januari 2007

För att få veta ditt saldo, tryck ett...

Den där tanten som skriker ut mitt banksaldo när jag ringer Bank på Telefon?

Jag hatar henne oh, så mycket*.

Jag ska börja skylla allt på henne. Allt. Mina misslyckade tentor, mina finnar, det faktum att jag sällan kommer upp innan 11, att min stövel fortfarande inte passar, att min katt är galen, att jag inte kan komma in på min blogg (vad är det för fel på dig, Blogger? släpp in mig för tusan! don't make me come over there!), att semlor är beroendeframkallande trots att jag bara upplever äckel efter att ha ätit en (två), att lampan i badrummet gått sönder vilket innebär att jag är tvungen att stirra in i en trehundratusen watts glödlampa när jag sitter på dass (raaaah! jag är blind! jag är blind!), att mitt toalettpapper är slut efter bara tre kissrundor (friggin' ICA's eget toapapper mummel, mummel...), att choklad inte är fettförbrännande etc etc...

Allt elände i världen är hennes fel. Allt.

Saldo och disponibelt belopp... Aaarrgh... Jag slår vad om att hon sällan hade varit så kaxig face to face. Hmmpf...

*Mamma, nu flyttar jag hem igen. Det är inte kul att vara vuxen och betala räkningar. Inte kul alls. :(

17 kommentarer:

Laila och Johan sa...

Fy vilken elak tant!! Men nu vet du ju vems felet är!

Anonym sa...

Visst är det bra då man kan skylla livets alla misärer på någon annan?

För det är ju aldrig ens eget fel eller tillkortakommanden. Nej. Absolut inte. Nånsin.

Hemska tanke.

Anonym sa...

Det var det värsta jag har hört.

Slår vad om att hon ligger bakom ComHem också...

Surkärring och sadist är vad hon är. grrrr...

De här jeansen passar inte sa...

Jag kan ge mig den på att det är samma kärring som ser till att jag har 1,50 på kontot i slutet av varje månad. Inte är det mitt fel i alla fall! Dessutom slog jag i stårtån imorse. Hennes fel det med.

Mary Lady Luck sa...

Saldo.. Varje gång jag trycker för att få veta det så spänner jag hela kroppen och stålsätter mig för Beskedet. Which usually sucks..

dddd sa...

Jaaaa! Jag kan se min blogg igen! Bäst att passa på. Snart krånglar det väl igen... Skitblogg!

Loppanlej: Jag ska leta upp henne och sedan ska vi ha ett litet samtal hon och jag...
Fredrik: Hm? MINA tillkortakommanden? Aldrig. Jag är felfri. :D
Maria: Gör hon säkert. Ska vi gå och klå upp henne tillsammans?
De här jeansen passar inte: Mina jeans passar inte heller. Och vet du - det är HENNES fel! Raaaah!
Mary: Jag med! Som om det skulle vara lättare att höra. Eller som om om det kanske inte alls minskat... Jeez... Man är ju så puckad. Jag menar, jag vet ju att jag handlat. Ändå blir jag chockad när jag hör beloppet.

Kerstin sa...

Dumma tant :(

Fröken Lund sa...

När man avslutningsvis så ska avsluta samtalet genom att trycka ** (Swedbank) så kan jag oundvikligen höra något annat än:

"Tack för samtalet och välkammad utter"

Jävla Robert Gustafsson och Kuknästornet.

Mill sa...

Elaka tant. Hon låter lika hemsk i min telefon.

Anonym sa...

Hej! Måste först säga att jag verkligen gillar din blogg, mycket underhållande och den leder till många skratt! :D Sen har jag bara en liten fråga också... är det ok om jag lånar idén med en hatlista (eller något i den stilen)? Känner för att vara lite negativ nämligen... :)

Anonym sa...

Jag hatar Telia för min del. Datorn som man måste prata med är helt dum i huvudet.

Miss Upsey Daisy sa...

Ibland är det för mycket månad kvar i slutet av pengarna.

Anonym sa...

ALLT. ALLT. Jag håller med dig. När man mår som sämst och ska ringa systeryster för råd kommer hennes jäävla röst i luren, tjatandes; "vi vill bara PÅMINNA dig om att DU inte har mycket PENGAR kvar att RINGA FÖR. du HAR en! KRONA och tio ÖRE! kvar på ditt KONTANTkort. var vänlig..." Allt. Allt är hennes fel. GÖTT MOS.

Nini sa...

Det är hon, kontantkortsrösten och Telehor som ska dö!!

Anonym sa...

Räkningar suger! Framför allt min gasräkning. Jag använder inte ens min spis varje dag och när jag gör det använder jag den inte speciellt länge (nej, jag brukar alltså inte göra storkok). Trots det är gasräkningarna skithöga. Det är underligt.

Anonym sa...

Jag ska börja skylla allt på Staffan Werme istället

dddd sa...

Kerstin: Hon ÄR dum! :(
Fröken Lund: Hahaha! Vet du - jag tror faktiskt att de ändrat och faktiskt säger precis så nu! Jo! Faktiskt!
Mill: Kärring.
Julia: Hata på du. :)
Hedgehog-Sara: De kanske är släkt - tanten och den där datorn. Inavlade bägge två.
Miss upsey daisy: Sant. Oh, så sant...
Anonym: Aaaarrrg... Minns när jag hade kontantkort. Fan, vad störigt det var när den rösten körde igång. Höll på att bli tokig. Jag tror att den rösten började snattra när man hade 20 spänn kvar. Mäkta irriterande.
Nini: Ska vi söka upp dem kollektiv och rulla de i tjära och fjädrar. Jag är på om du är det! :D
Rosetta Sten: För att inte tala om el. Raaah! Jag ska börja använda stearinljus och laga mat i ett hål i golvet. Seriöst.
Hotness: Bra idé. Han kan gott få ta lite skit han med! :D