tisdag 2 januari 2007

Tio i topp

Jag är fruktansvärt oteknisk. Faktum är att jag är så korkad när det gäller all typ av teknik/data/elektronik att det är under att jag inte kraschat hela servern i mina försök att ändra i koderna på bloggen. Jag kan inte ens tajma videon.
Men - tam-ta-ra-ram - jag har åtminstone fattat hur man kan hitta ord som folk sökt på för att hamna här samt var i världen de befinner sig. Vad sägs om Bombay, Nagano, Rio de Janerio, Seattle, Barcelona, San Diego och Quebrada del Medio? Och PARIS!!!! Det känns nästan som om jag borde hålla ett litet anförande för att välkomna alla dessa nyfikna själar. Welcome! Bienvenue! Willkommen! (Någon som vet hur man säger "välkommen" i Indien?) Speciellt personen från Toyonaka som trillade in hit häromdagen. Du är extra välkommen. Toyonaka har alltid legat mig varmt om hjärtat. Arigato!

Och sökorden. Oj, oj, oj. Det var mäkta intressant att se vad folk söker på för att hamna här. Jag måste nästan göra en tio-i-topp-lista på briljanta sökord.

På tionde plats:
gummistövlar "december 2006"
Miss KYD svarar: Har de äntligen släppt december-kollektionen? Woo-hooo!

På nionde plats:
stukade foten sexig -klüft
Miss KYD svarar: Du behöver hjälp. Seriously. Gå till en psykolog. Nu.

På åttonde plats:
målade tånaglar på julafton
Miss KYD svarar: Det är alltid trevligt när folk anstränger sig lite extra på julafton. Go on! Måla dem, vettja!

På sjunde plats:
miss hulk

På sjätte plats:
camilla ljuger
Miss KYD svarar: Jag ska tala om för dig att jag ALDRIG ljuger. Såvida jag inte är tvungen. Så det så.

På femte plats:
vad blir jag om jag studerar filmvetenskap?
Miss KYD svarar: Inte ett jävla dugg.

På fjärde plats:
kattkiss+möbler+intorkat
Miss KYD svarar: Släng soffan eller sälj katten. Bara att välja.

På tredje plats:
kan du bli astronaut
Miss KYD svarar: Mycket tveksamt.

På andra plats:
kissa i blöja
Miss KYD svarar: Jag har också funderat på hur det skulle vara. Faktiskt.

På delad första plats *fanfar*:
det gör ont när alla trampar på en/pepparkakshus utan socker lim
Miss KYD svarar: Sant. Det gör ont när alla trampar på en. Och det är nog rätt svårt att göra pepparkakshus utan sockerlim. Då blir det liksom bara... pepparkakor.

Bubblare:
hatar nyår
Miss KYD svarar: Jag med. Jag hatar också nyår. Låt oss hata tillsammans. Låt oss skriva en alldeles egen "hata nyår"-låt.

6 kommentarer:

Mel sa...

Hur gör du för att se vad folk söker? Jag kan göra det via Statcounter men jag har inte lyckats lista ut hur man gör det via blogger.
Föresten har min statcounter legat nede ända sen i mitten på november, först idag lyckades jag pilla in den i html koden korrekt igen...men fråga inte hur jag gjorde. Det här nya Blogger förstår jag mig inte på.

dddd sa...

Gå in på google.com/analytics

Jag tror att de förklarar rätt utförligt. Hör av dig annars. Det är bara att skapa ett konto och följa anvisningarna.

Anonym sa...

Det är helt hysteriskt vad folk söker på egentligen. Gjorde igår en 10 i topp lista för 2006. Vad sägs om bland annat "långt ner i halsen", "nakna tomtar" och "varför sprutar katten?".

Kanske måste man därför fundera lite på vad f-n man egentligen skriver om, helt ärligt.

dddd sa...

Jag hör dig. Men jag kan inte lägga band på mig själv. Låt dårarna komma! Alla är välkomna! :D

Anonym sa...

*asg*
Ehmm ja ibland undrar man hur i hela friden de har lyckats träffa på just min blogg med den konstiga frasen.... hehe

Fredrik måste nog VERKLIGEN ta en djup funderare på vad han skriver om.....

dddd sa...

Hahaha! Precis. Hör du det, Fredrik! :D