torsdag 4 januari 2007

Oskyldig

Listan på saker som jag hatar kan göras väldigt lång. Jag lovar dock att begränsa mig till någon lista varannan vecka så där, annars framstår jag nog som en riktig grinmaja. Men att sluta klaga/irritera mig på saker - det kommer jag aldrigaldrigaldrig göra. Nope.

Jo. Jag behövde ett nytt månadskort. Så jag begav mig till Tidpunkten för att köpa ett, gick in, tog en nummerlapp, stönade inombords när jag såg hur många nummer det var kvar tills det blev min tur, surade lite och gick sedan och satte mig på en av deras högst obekväma stolar. Och väntade.

In kommer en man. Han tar en nummerlapp, stönar inombords (antar jag) när han ser hur många nummer det är kvar, surar lite (jag antar fortfarande) och går sedan och sätter sig. Bredvid mig.

So far so good.

Vi sitter där och väntar.

So far so good.

Plötsligt (helvete, vad svårt det är att skriva det här, raaaah!)
s l ä p p e r han sig.

Högt och ljudligt.

...

...

...

Ha i åtanke stället är FULLT av folk. Ljudnivån är dock inte så pass hög att man inte hör... ljud som... kommer... därbakifrån...

Alla tittar. En tant som står i kassan, på väg att betala vänder sig förskräckt om. Varenda jävel (förlåtförlåtförlåt, jag vet att jag svär för mycket...) tittar.

MIG!

AAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!

AAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!

Jag ville hoppa upp och vråla:
DET VAR INTE JAG! DET VAR HAN! HAN! HAN!
Men jag får inte fram ett ljud. Jag bara sitter där. Förstenad. Tittar upp i taket och visslar lite och ser förmodligen hur skyldig ut som helst. Aset bredvid mig rör inte en min. Jag vill bara sjunka igenom det plastiga, skitna tidpunktsgolvet och stanna där. Men jag hann aldrig så långt. Det blev mitt nummer. Walk of shame är bara förnamnet. Fy fan (förlåt).

Jag går aldrig mer tillbaka dit. Aldrig.

13 kommentarer:

Anonym sa...

Vidrig typ det där... Men jag kunde dock inte låta bli att skratta... Pinsamt värre :)

Fröken Lund sa...

Åh gud, din stackare! I såna situationer är man väldigt efterklok och funderar över vad man hade kunnat göra annorlunda för att folk skulle fatta att det var gubben. Men, men.

Det är litegrand det där problemet man har när man slinker in på en offentlig toalett där någon verkligen gjort tvåan och man bara VET att den som står i kö efter kommer tro att det är en själv som rockat loss och sen äcklas över en.

dddd sa...

Mia: Min kära sambo önskade att han hade varit där så han hade kunnat se min reaktion. Jag pratar inte med honom längre.
Fröken Lund: Sant. Det är väldigt synd om mig. Och det där med tvåan är något av det värsta jag vet. Vet du - det ska jag ta med på min nästa hatlista. Tack för tipset! :D

Anonym sa...

Jag tror jag dör av skratt!

Anonym sa...

fis-humor går alltid hem =)
min syster blev en gång pruttad rakt i ansiktet av en gubbe på en berättarkväll ute i ett hus i skogen. gubben skulle resa sig upp på raden framför för att berätta en historia, när bakdelen var ett par centimeter från så kunde gubben tydligen inte hålla inna längre.
glad att det inte var jag.

Fröken Lund sa...

Jag kom förresten precis på att jag flera ggr varit inne på ica när det hänt att mannen bredvid mig i fruktdisken eller vid pastahyllorna släppt sig högt och ljudligt också och därefter låtit ljuda ett "aah", som i "åh, vad skööönt".

Det är också riktigt illa.

brallan sa...

Oj oj oj, du lyckas då råka ut för grejer stackarn :) Men det är ju vid såna tillfällen du ska se förskräckt på mannen bredvid och rynka på näsan lite fisförnämt.. inte så snyggt beteende kanske, men då slipper du kanske misstänkas iaf :P haha

Anonym sa...

ursäkta att jag skrattar lite, jag hade förmodligen dött om det hänt mig.

Mill sa...

Förlåt, men jag sitter här och skrattar. Antar att det är roligt så länge det inte händer mig. Förlåt igen. Det är verkligen synd om dig egentligen...

Matilda sa...

Vet du vad? Att läsa din blogg är som att bli överkörd av ett tåg, falla 10.000 meter ned från ett stup och känslan efter att man har haft helt sinnessjukt bra sex på en och samma gång. Jag är helt matt, nöjd, glad, överkörd, uppochnervänd och önskar för mitt stilla sinne att du aldrig aldrig någonsin slutar att skriva.
Om du sedan tidigare inte har drömt om att ge ut en bok, bör du börja göra det nu. Publicera bloggen rakt av bara. Helt enkelt sååå bra!
Och kom ihåg att berömmet kommer från en helt främmande människa som bara råkade hamna på din blogg. Men jag kommer tillbaka, lovar!

Mel sa...

Jag kan inte annat än att hålla med Matilda och jag är alltid grymt smickrad över att du som skriver så skoj länkar till min lilla blog.

Ang. fisen hade jag nog råstirrat på gubben utan hämningar. Fast å andra sidan hade jag nog inte hört den för jag har alltid iPod:en i.

Laila och Johan sa...

Ha, ha, ha! Du skulle ha sopat till honom, vält honom av stolen, pekat på honom.. .eller vad man nu gör. Jag hade gjort som du..;)

dddd sa...

Miss E: Dö inte. Snälla. Vem ska jag då frukostfilosofera med. För vi gör ju det så ofta nuförtiden, hrrmm...
Programmeraren: Hoppas hon sköt honom. Med en älgstudsare. Äckel.
Fröken Lund: Vad i helv... Vad är det egentligen för rubbad värld vi lever i ? AAARRGH...
Brallan: Jag ville verkligen, men jag kunde inte titta på honom. Jag ville bara dö. Nej, strike that. Jag ville att han skulle dö. Bums.
Hedgehog-Sara: Jag dog faktiskt, tro det eller ej. Det är min saliga själ som sitter här och skriver. :D
Mill: Ach, jag har kommit över det mesta nu. Dessutom fick jag ju något att blogga om. Kanske borde leta upp kräket och tacka för inspirationen. :D
Matilda: Nu blir så glad att jag knappt vet vart jag ska ta vägen! Tacks rara du. Jag ska berätta för hela världen att jag är bättre än sex. :D
Mel: Vad du är söt... Och så häri efterhand ångrar jag djupt att jag inte stirrade ihjäl honom. Fasen.
Loppanlej: Nästa gång... jag svär. Nästa gång. Då JÄKLAR!
Maria: Hahahaah! Alltid glädjer jag någon med min sjuka vardag.