fredag 5 januari 2007

Vi ses i Nangijala

Det där sporadiska bloggandet jag skrev om för lite drygt en vecka sedan? Det blev ju inte så mycket med det. Jag verkar inte kunna hålla mig härifrån längre stunder. Därför ger jag mig själv bloggförbud från och med imorgon. I alla fall dagtid. Nej, nej, nej! Gaaah! Attans, att det ska vara så svårt! Kvällstid också. Och därmed basta. Jag har tre tentor nästa vecka som jag inte har råd att fucka upp, läs: CSN gillar inte när man inte tar de där poängen som man dyrt och heligt svor att man skulle ta och bla bla bla... Då blir de lite cranky och vägrar ge en pengar, sedan kommer det kravbrev och sedan kommer det en äcklig snubbe och krossar knäskålarna på en osv osv. Och så var det ju det där med att skaffa sig utbildning etc etc. Sjukligt överskattat, men ja, ja, ja, jag skaaaaa... Stööön...

Så. Jag lämnar er med följande två utmaningar signerade Lina och Bambi.

Bambis går ut på att lista fem saker som man vill/hoppas/drömmer om ska hända under det kommande året. Hmmm... Få se nu...

1. Jag vill få på mig den där förbenade grå stöveln som sitter som ett korvskinn (en bra dag) på mitt högra ben. Den vänstra sitter dock som en smäck. Mitt högerben är uppenbarligen missbildat. Jag hatar mitt högerben. Jag hatar det innerligt. *svär*
Tips på hur man får smalare högerben mottages tacksamt.
Jag skojar inte.

2. Jag vill åka tillbaka till Frankrike. Jag var där och pluggade förrförra hösten och jag tror att lämnade kvar en del av mig där. Jag måste åka tillbaks och hitta den där delen (ohlala, så poetiskt, pfffft...). Och om den där borttappade delen återfinns med ett rikligt lager nutella och några bananskivor - desto bättre.

3. Jag vill att min c-uppsats i franska inte blir en total katastrof.

4. Jag vill att min granne som bor ovanför mig bara poff! försvinner. (Vaaad? Man fick ju drömma.) Jag hatar inte folk, det är så magstrakt. Men henne tycker jag väldigt illa om. Så - vad säger du Gud? Deal?

5. Jag vill att alla jag känner ska vara friska och lyckliga etc etc samt att mina svindyra Acne jeans på något magiskt sätt lagar sig själva så jag slipper ha ett stort hål i skrevet. Så - vad säger ni jeans? Deal?

OK. Nu Linas. Linas utmaning går ut på att man listar fem saker om sig själv och sedan får folk gissa vilket de tror är falskt. Det här kan bli riktigt kul. Aiiight...

1. Jag har läst sexologi.
2. Jag har varit så full att jag kräkts ner en vilt främmande människa på spårvagnen.
3. Jag har bott i Pakistan.
4. Jag har framfört Summer Nights ur Grease på teckenspråk framför en hel gymnasieskola som undrade vad fan det var som pågick.
5. Jag har VIP-susat förbi en jättelång kö till en exklusiv nattklubb i Paris.
6. Jag har varit med i ViktVäktarna, gått ner en massa kilo och sedan gått upp allt igen.

Ooops... Jag busar och listar sex saker.
Nå? Vilket påstående är falskt?
(De som känner mig får INTE svara... ;P)

Jag bollar vidare till Maria, Miss E, Kerstin och Linda - samt alla andra som är sugna såklart! Välj utmaning och GÖR DEN! ANNARS HEMSÖKER JAG ER I ERA DRÖMMAR!

Näää... Hihi... Eller, jo. Det gör jag visst.

Ha en bra helg! Jag är tillbaks nästa vecka. Om jag kan vänta så länge, vill säga...

12 kommentarer:

Caravaggio sa...

2, 4, 5 right? Jag ätnkte på sexan men jag skriver inte med den för att hålla mig på din goda sida :P Ciao!!!

Fröken Lund sa...

Ajabaja. Nu vill jag inte se dig här en gång till förrän tentorna är skrivna!

Själv ska jag också försöka ta mig i kragen och plugga på. Min tenta ska skrivas om 9 dagar.

Kerstin sa...

Guuuud skoj ju. Men jag tror att du bluffar - tror inte att du bott i Pakistan. PUSS.

Linda K sa...

HA HA HA!!!! vilka värstinggrejer! min lista kommer att vara blek i jämförelse. Börjar fundera. Har du verkligen spytt ner nån? :D

Anonym sa...

He he he... Jag tror att jag vet vilken som inte är sann, men jag känner ju dig så jag säger inget. Kul utmaningar - gör nog båda. Kram

Laila och Johan sa...

Lycka till med det där pluggandet...!! Vågar inte ens ge mig på att gissa vilket av dina påståenden som inte är sant..! Galet!

Anonym sa...

Jag gissar på 3:an, tror inte heller du bott i Pakistan :)

linlasj sa...

Jag tror inte du gjort fem, men jag vill att du gjort det.

Också.

Anse dig utmanad...

Fru Choklad sa...

Hmm det ena är galnare än det andra, men Pakistan .... BOTT i Pakistan..... nä det har du väll ändå inte gjort......

Anonym sa...

Jag gissar på att du inte har bott i Pakistan. Det låter FÖR tokigt... :)

Hans Lundgren sa...

Inte har du spytt på spårvagnen heller? Det andra verkar full normalt.
/Hans

dddd sa...

Oooo.. Jag svär, Fröken Lund! Jag är bara inne temporärt... Promise!