tisdag 30 januari 2007

Getblod, någon?

UPDATE:
Jag låter allt stå kvar. Orkar inte ta bort. Tänk: ironi. Tänk: trött Miss KYD. Tänk: Oj, så det kan bli. Tänk: inte mer. Iväg och lyssna på lite Björk istället! :D

Och jag är tydligen är jättegay.

Hm.

Där ser man.

Och inte är jag döpt heller*.

Ursäkta, nu ska jag gå och lyssna på Elton John, Marilyn Manson och Frank Sinatra. Och offra en get till tonerna av Björks It's oh so quiet.

Watch out for:
The Spores (endorse suicide)
Scissor Sisters
Rufus Wainwright
Merzbau
Ravi Shankar
Wilco
Bjork
Tech N9ne
Ghostface Killah
Bobby Conn
Morton Subotnik
Cole Porter
The String Cheese Incident
Eagles of Death Metal
Polyphonic Spree
The Faint
Interpol
Tegan and Sara
Erasure
The Grateful Dead (AIDS)
Le Tigre
Marilyn Manson (dark gay)
The Gossip
The Magnetic Fields
The Doors
Phish
Queen
The Strokes
Sufjan Stevens
Morrissey (?questionable?)
Metallica
Judas Priest
The Village People
The Secret Handshake
The Rolling Stones
David Bowie
Frankie Goes to Hollywood
Man or Astroman
Richard Cheese
Jay-Z
Depeche Mode
Kansas
Ani DiFranco
Fischerspooner
John Mayer
George Michael (texan)
Angel Eyes
The Indigo Girls
Velvet Underground
Madonna
Elton John
Barry Manilow
Indigo Girls
Melissa Etheridge
Eminmen
Nirvana
Boy George
The Killers
Lou Reed
Lil' Wayne
Motorhead
Jill Sobule
Wilson Phillips
DMX
Lisa Loeb
Ted Nugent (loincloth)
Dogstar
Thirty Seconds to Mars
Lil' Kim
kd lang
Frank Sinatra
Hinder
Nickleback
Justus Kohncke
Bob Mould
Clay Aiken
Arcade Fire
Bright Eyes
Corinne Bailey Rae
Audioslave
Red Hot Chili Peppers
Panic at the Disco
Elton John (really gay)

*Snart kommer den. Blixten. Ka-boooom! rätt ner i huvudet bara.

17 kommentarer:

Anonym sa...

Men gud... Jag gick in på aftonbladet, sedan googlade jag på Love gods way+website, fick upp sidan, kollade in låtlistan med förbjudna låtar och skrattade nästan ihjäl mig. Jag har förmodligen hälften av de artiterna i cd-stället. Hur knäppa får man bli???

Anonym sa...

Och nää. De förtjänar inte att länkas till. Idioter.

Sorry. Glömde namn. Jag skrev där uppe också!

/Emelie

Kerstin sa...

Ny fyfan alltså - sånt där hatar jag verkligen.

Maggisen sa...

*asg* Amerikaner är roliga... ibland... och om dom/deras regering inte var så krigsgalen...

Anonym sa...

Det ser ut som om sidan var fejk, men den ger ju en del saker att tänka på i alla fall. Till exempel om det finns musik som gör folk hetero och vad är i så fall det? Jag har gjort en liten förslagslista:

Christer Sjögren
Lasse Berghagen
Tomas Ledin
Niklas Strömstedt

Sen har jag en mycket kort lista med musik som man blir asexuell av:

Carola

Sen vill jag bara avsluta med att säga att jag är uppriktigt bestört över att du, Miss KYD, som verkar vara en så fin flicka är okonfirmerad! Jag är chockad! Hmm... Visst fan, jag är inte heller konfirmerad. Bäst jag blir lite chokad av det med.

Anonym sa...

Morrissey (?questionable?)- hahaha...well, man kan säga att jag är gay alltså. ibland blir jag bara så trött på amerikanare....

Anonym sa...

Sen har jag en mycket kort lista med musik som man blir asexuell av:

Carola

HAHAHAHAHA! rosetta sten, tack för dagens asgarv! (och sanning)

dddd sa...

Emelie: Jag vet inte om sidan är "på riktigt", men det skulle inte förvåna mig om den är det. Ingenting förvånar mig längre.
Kerstin: Jag med.
Maggisen: Hahahaha! Sant. Och förlåt, min amerikanska kompis som ändå inte förstår om hon läser det här.
Rosetta Sten: Det kändes som skämt, håller med. Men samtidigt gjorde det INTE det. Det var något med små ilningar längs ryggraden.... Vet inte riktigt...
Konfirmerad? Moahahahaha! Jag kommer inte ens ihåg när jag var i kyrkan sist. Jag kommer med största sannolikhet åka expresslift ner till Hin Håle när jag dör och grillas tills jag är riktigt mör och fin på något trevligt galler. Carola lär nog vara där hon med! Bergis! :D
Anna: Men Cindy Laupers musik var OK. Kul

Emanuel Karlsten sa...

Inte på riktigt. Skönt, va?

Anonym sa...

Nu har jag läst hela din blogg. Jag tror aldrig jag har skrattat så mycket åt någon skriven text i hela mitt liv. Allvarligt. Puss!

Malou sa...

Tufft! Jag är tydligen också supergay! And I never knew... Jag skulle vilja tacka Love God's Way (strålande namn btw) för denna plötsliga självinsikt.

A fistful of me sa...

Haha äntligen är det stora mysteriet löst, orsaken till homosexualitet! Ok, jag är tydligen gay, blir jag ogay om jag slutar lyssna på den underbara musiken man tydligen blir gay av? Kan dom inte lägga tid och ork åt viktigare saker än sådant dom redan fördömt?

Anonym sa...

Frank Sinatra inte okej? Men Cyndi Lauper okej? Det är mkt jag inte förstår..

dddd sa...

Emanuel: Väldigt skönt. Och jag är väldigt korkad. Men det betyder ju inte att det inte finns nötter som faktiskt gör sådana listor på riktigt... Ryyyys...
Elin: Oj! Vad kul! :D
Malou, a fistful of me, Mary: Alltså... Jag fick det hela om bakfoten. No way att den sidan kan vara äkta. Jag kikade lite närmare på den. Jag skulle tro att personen som ligger bakom har som avsikt att driva med... eh... ultrakristna. Att jag fått det om bakfoten är ju en sak. Att Aftonbladet fått det (kan inte tänka mig att den artikeln var särskilt ironiskt skriven) är en annan femma. Så. Nu glömmer vi det! :D

Anonym sa...

Ja, jösses i himmelens höjder. haha.

Skulle biblen skrivits idag hade texter som denna säkert hamnat i Moseboken och folk om tre tusen år skulle med darrande stämma förkunna att det var Eminmen- och inte en orm- som blev början¨på slutet av paradisepoken!

Anonym sa...

fy fan vad stört... men rosetta stens kommentar var typ det bästa jag läst:

Sen har jag en mycket kort lista med musik som man blir asexuell av:

Carola

Hahaha...

Anonym sa...

Heeee! Jag måste vara gayast i världen! Teehee, de borde talat om det här för mig innan jag gifte mig... Oslagbart!