lördag 20 januari 2007

MERDEMERDEMERDEMERDEMERDE

Mail från Franska institutionen:

Hej!

Tyvärr kan vi inte registrera dig på C-kursen eftersom vi just upptäckt att det fattas två poäng från A-kursen. Tenta upp dessa och sök igen nästa termin.

Vänliga hälsningar

Ursäkta, jag ska gå och sätta mig i garderoben nu, riva sönder Les Misérables och skrika lite diskret. Sedan ska jag skära sönder något och sparka någon på pungen. Upprepade gånger. Fuckfuckfuckfucketifuck. Med strössel på. Gnnnn... Hur kunde jag missa att jag inte har alla poäng som krävs? Hur? Ibland är jag så korkad att jag blir rädd för mig själv.

VAR I HELVETE ÄR MINA MARSIPANGRISAR?
VRRRRRRRÅÅÅÅÅÅÅL!

24 kommentarer:

Maggisen sa...

Fy katten så småaktigt! Kunde dom inte ha låtit dej börja och tenta upp poängen parallellt?

Anonym sa...

skitbajs alltså.

Kerstin sa...

Näe, fyfaaaaaaan alltså. Du är värd minst 20 maripangrisar, 3 påsar chips och 1 liter glass. Puss.

dddd sa...

Maggisen: Jag ska böna och be. Idiot som inte kollade inboxen igår - raaah!
Hedgehog-Sara: Med smör på. :(

dddd sa...

Kerstin: Minst.

Anonym sa...

Putain de merde de crotte de bique je pisse sur le monde et je n'ai plus qu'à m'ouvrir les veines. Va te faire foutre espèce de Franska institutionen à la con mal baisée!! Je t'emmerde!!

...

Ring och snacka med dem, men undvik ovanstående uttryck ;o) Bon courage.

dddd sa...

Du tog orden ur munnen på mig. Precis så tänkte jag skriva. Faktiskt. :D

Men jag ska vara lite snällare när jag ringer den sdrhguhudrhgudr institutionen. Jag ska åtminstone försöka.

Aradil sa...

Säger som sara: Skitbajs!
Fasen vad byråkratiskt! Dessutom är det säkert deras slarv som orsakat de missade poängen! Jag är själv 100% säker på att jag gjorde allt jag skulle och fick godkänt i allt på Engelska B, lika förbenat saknas det poäng. Nu ska ju inte jag läsa vidare så jag orkar inte tjafsa, men ändå... :/

Anonym sa...

men vänta, de vill väl ha så många C-studenter som det går, det MÅSTE ju gå att trixa lite? att du läser upp de där futtiga två medan du gör resten? det har oftast gått med sånt på min franska-institution. trist!! om du säger att du är läst av jättejättemånga mänskor somvet var du pluggar? räknas det som utpressning? ;)

Anonym sa...

två ynka poäng, nästa termin? Fy! Tryck i dig marsipan!

Terése sa...

Fy sjutton så irriterande! Du borde ju få tenta upp dem under terminen. Håller tummarna för att det löser sig för dig.

Fröken Lund sa...

Det måste gå att söka dispens på något sätt. Alla institutioner måste ha ett system för att behandla dispenssituationer. Jag tror stenhårt på att alla situationer går att lösa med lite god vilja. Ge inte upp! Ring och böna och be allt vad du bara kan. Säg att hela din existens går upp i rök om du inte får läsa franska C till våren. osv.

a spoonful of mint sa...

Näje! Tråkkåk.

dddd sa...

Aradil: Det som verkligen fascinerar mig är att jag läst en hel B-kurs utan att någon sagt något. Nu är det ju mitt slarv som gjort att det blivit så här, jag trodde att det räckte med 15 poäng för att få fortsätta, men de kräver tydligen en hel grundkurs samt 15 p på B-kursen. Fuck...
Vajlan: Jag tänkte också på det. Jag menar, de får ju pengar per närvarande skalle. Men de skiter kanske i min skalle... Jag ska hälsa från dig på måndag. Det gör säkert susen. "Vet ni att jag har mååånga inflytelserika, franska kontakter? Med maskingevär." :D
Mill: I'm on it, baby! *tuggar för fullt*
Terése: Just den tentan som fattas ligger i april. Figures... Tack för att du håller tummarna, det värmer.
Fröken Lund: Jag ska be på mina bara knän på måndag. *hoppas, hoppas*
yeh-yeh girl: Huvudet på spiken...

Anonym sa...

well, jag är inte inflytelserik alls, däremot var pappa vän med en som bestämmer där jag gick, men precis som du sa, de får ju pengar för alla som går igenom o släpper ibland igenom vad skit som helst för att få de där poängen som ger cash så practically så gör du dem en tjänst o inte tvärtom! ;)

bonne chance et ne meurs pas d'intoxication de cochon de pâte d'amande! <-- marsinpangris that is, fast jag vet inte om det finns hos grodorna.

Mary Lady Luck sa...

Byråkrati suck.. Det är ju fransmännen som myntat laissez-faire (skratta inte om det var fel) så två fjuttiga poäng kan dom väl skita i just nu..

Anonym sa...

Universitet är ta mig fan de mest fyrkantiga institutioner som finns! Jag tycker du ska knata upp på franska institutionen och slå näven i bordet. Lite jäkla hjärta får de banne mig ha. :-#

Anonym sa...

Detta var det värsta jag har hört. Två ynka poäng. Så retligt.

Du borde få regga dig på c-kursen och sedan läsa de två poängen parallellt. Och sedan väntar de bara att lägga i resultaten från c-kursen på ladok tills det att dina två poäng är avklarad.

Du förtjänar alla marsipangrisar i hela världen.

dddd sa...

Vajlan: Cochon de pâte d'amande? Jag ska komma ihåg det... ;)
Och tack. Vi får se hur det går imorgon... Förresten - vad var du du menade med att det var något jag inte okejat? Jag hittade inget. Hade du lämnat någon kommentar eller skickat något?
Mary: Byråkrati suger big time! :(
Rosetta Sten: Jag hoppas att det går. *hoppas, hoppas* Vi får se imorgon...
Maria: Jag tror att jag faktiskt ätit alla marsipangrisar i hela världen. For real. Urk...
Alltså, jag har ont i magen av ångest... Jag är förberedd på det värsta...

Fru Choklad sa...

Nu tycker jag RIKTIGT synd om dig! Fy farao vad det ska svida att upptäcka nått sånt. *Jättetröstkram*

dddd sa...

Tack snälla. Jag behövde det där... :)

Mel sa...

Håller tummarna för dig att det löser sig! Sånt där är så surt! Jag har själv råkat ut för att inte bli antagen på Statsvetenskap D för att de ansåg att jag inte läst A-kursen. Jag HADE läst A-kursen men nere i Lund och det såg inte de i sina system...däremot hade jag läst både B & C kursen på samma institution som skulle ha D-kursen så man tycker ju att de borde fattat att någonstans på vägen så hade jag läst A-kursen också för att bli antagen på B och C nivå. Man tycker ju att ett enkelt telefonsamtal eller mail till mig hade rett ut allting men nähä! De bara strök ett streck över min ansökan och sa att jag inte var kvalificerad utan A-kurs. Jag överklagade men som student är det ju omöjligt att få rätt så jag fick hitta på något annat den terminen. Tydligen. Inte särskilt diskret bomb under antagningsenheten var snubblande nära...

Mel sa...

Eh...Camilla, vilken tidzon befinner sig din blog i? Mitt inlägg här ovanför ser ut som om det är inlagt strax före midnatt i söndags. Men jag är rätt säker på att det är måndagmorgon... Har du önsketänkande flyttat bloggen till Californien eller? :D

dddd sa...

Mel: Hur kunde de bara stryka dig? Vilka idioter. Allvarligt talat, någon slags rättighet har man väl ändå trots att man är student. Jag blir tokig.
Ang klockan - jag har inte en susning om hur man ställer om, hahaha! Men jag ska försöka... ;)