fredag 5 januari 2007

Jag ska också bli en berömd författare när jag blir stor

Det damp ner ett vykort från en amerikansk kompis.
(OBS! Inte samma amerikanska bekant som var på besök för lite drygt ett år sedan och som jag starkt funderade på att bara lämna vind för våg någonstans eftersom hon var så friggin' trååååkig...)

Hey girlie,

Merry Christmas! I hope 2007 is a good one for you. Wish me luck... I should have several books out next year and that NY Times editor is still talking to me!

Hugs, XXX

OK. Ska bara checka av lite grejer...

Antal böcker jag fått publicerade 2006: 0
Antal böcker jag kommer få publicerade 2007: jag gissar på 0
Antal gånger jag hurrar för hennes skull: tusen gånger - minst.
Antal marsipangrisar jag åt efter att ha läst det där kortet: 5

Att hon dessutom bor på Hawaii gör INTE saken bättre.

Oooooo... Jag tror minsann att jag hörde en liten chokladdoppad gris knorra till i kylen.

5 kommentarer:

Anonym sa...

suck, jag trodde verkligen att min lycka var gjord 02 - när jag fick min första och hittils enda bok utgiven - fel hade jag... 2007 ska bli året då jag minst får Augustpriset. Eller Nobelpriset. Det spelar ingen roll vilket.

dddd sa...

Har du fått en bok publicerad? Men hallå!!! Det är ju hur stort som helst (åtminstone i min lilla värld...)! Jag hyser en enorm beundran till alla som lyckats skriva en bok. Jag är glad om jag kan få ihop några rader... Hmmm... Måste kolla upp den där boken. Undrar vad man får upp om man söker på "Hedgehog-Sara" på AdLibris? Augustpriset nästa! :D

Anonym sa...

Jag blir imponerad av folk som får saker publicerade i tidningar - särskilt om tidningen är gratis för då är det fler som läser den. Bara så du vet...

Jag kan erbjuda mig att skicka in dina gamla mail och teckningar jag har från gymnasiet - "Martina-koden" släng dig i väggen säger jag bara.

dddd sa...

Miss E: Hahaha! Ms KYD - den stora författarinnan. Ahahahaha! Hörde du, mamma! Weeeee!
Maria: Hahaha! Jag tror inte att folk vill köpa ngt som de kan få gratis. Eller? Hmmm... Vad tror du? Jag kan iofs dedikera boken till mannen som pruttade bredvid mig på Tidpunkten. Classy. :D

Anonym sa...

japp - en bok om mobbning. Galna skolsjukan, heter den och är texter blandat med tankar från barn och unga (jag samlade material i typ ett år)

Har inte legat på topplistorna direkt, men jag är ändå mäkta stolt över den.