onsdag 3 januari 2007

Saker jag hatar Vol 2

Dags att irritera sig lite. För mer info se Vol 1.


Vet du vad jag hatar? När man är på väg att nysa, men så blir det ingen riktig nysning utan bara en otäck, kittlande känsla i näsgångarna som letar sig upp i hjärnan och får en att tro att man ska få en hjärnblödning.


Vet du vad jag hatar? Bifogade instruktioner på hur man ska sätta ihop möbler. Speciellt IKEAs möbler. Jag skulle vilja ha en liten pratstund med den som skrev manualen jag fick med när jag köpte bokhyllan Magiker. Fast det kanske är svårt att föra en vettig konversation med en apa.


Vet du vad jag hatar? Män - för det är oftast män - som avger orgasmliknade ljud när de står och lyfter skrot på gymmet. Jag hatar verkligen de där männen. Och jag hatar de där ljuden. UUUUUNNNNNGHH!!!!!!! UUUUUNNNNNGHHHAAOOOUUUU!!!!
Jag menar, ingen vettig människa låter så där. Jag bara väntar på att monstret bredvid mig ska tända en cigarett efteråt, luta sig tillbaka och fråga om det var skönt för mig. Om jag tvingas genomlida ännu ett gympass där Bosse Björn kommer verbalt femtioelva gånger bredvid mig kan jag inte svara för följderna. Jag klubbar ner honom med en tiokiloshantel. När jag sedan står inför rätta ska jag jag säga att jag inte såg någon annan utväg. Det var han eller jag. Jag hade blivit tvungen att ta livet av mig själv om jag tvingats genomlida fler ljud.


Vet du vad jag hatar? Stringtrosor.


Oooooo... Jag med. Jag hatar också stringtrosor. Och trosor som är genomskinliga där bak. Fin spets där fram - see-through där bak. Vem kom på den idén? Ingen är snygg i sådana trosor. I N G E N. Jag hade ett par för några år sedan. Jag använde dem när jag putsade fönster. Perfekta att torka bort fönsterputs med.


Fast stringtrosor är ju egentligen rätt sköna...


Jaså?


...om man gillar känslan av att kräla naken på ett rep.


Sant. Men vet du vad jag hatar ännu mer än stringtrosor? Kinderägg. Kinderägg är en jäkla rip-off. Chokladen är visserligen god, men räcker inte på långa vägar för att stilla mitt godissug. Och den där leksaken är ju ett stort skämt. De där små plastbitarna är inte värdiga att kallas leksaker. Egentligen tror jag att mitt hat bottnar i den där reklamen som gick för några år sedan. Med den där lille skånske killen och hans irriterande lillsyrra. Du vet: "Nå't spännande! Nå't man kan leka med! Och choklaaaad!!!" Jädrans. Nu känner jag hur ilskan bubblar upp igen. Arrrgh...


Lugn och fin nu. Vet du vad jag hatar mer än stringtrosor och Kinderägg? Snigel i Björnes Magasin. Jag har aldrig gillat honom. Men, det är klart - Björne är väl inte särskilt sympatisk, han heller... Feg och korkad och vägrar dela med sig av sina pepparkakor. Den snåle jäv... Fast Snigel är klart hatobjekt nr 1. Utan tvekan. Hunden Hugo verkar däremot väldigt trevlig.


Har de inte avlivat Hugo? Hur som helst. Vet du vad jag hatar mest av allt? One-sizekläder. Säg mig, om det nu är one-size - varför kan jag inte få på mig skiten? Va? Tala om det för mig. One-size, min rumpa.


Vet du vad jag hatar mest av allt? Män som refererar till sina fruar/flickvänner som "regeringen". När jag hör någon säga så vill jag bara plocka fram maskingeväret och go Rambo on his ass.
Ra-ta-ta-ta-ta-ta-ta!!!!


Jag hör dig. Men vet du vad som är ännu värre? Sudoko. Och pussel. Och folk som skriver "Gott Nytt" istället för "Gott Nytt År". "Gott Nytt"? Vadå "Gott Nytt"? Är det så jobbigt att skriva "År"? Nä. SÅ GÖR DET DÅ!!! Och den där jäkla Josh Groban-låten, "You raise me up". Om jag tvingas höra den en enda gång till...


Vet du vad jag hatar mest av allt, mest av allt, mest av allt? Att bli kittlad. Eller att bli pussad på halsen. Ryyyys. Bara för att jag skrattar betyder det inte att jag uppskattar det. Det är inte en invit till att fortsätta. Jag vrålar inte/kryper ihop i fosterställning för att jag gillar det. Jag vrålar för att det är tortyr - även om det faktum att jag garvar läppen av mig kanske sänder lite dubbla budskap. Visst, det är "sött" och "gulligt" och "titta vad roligt barnen har när man kittlar dem" och bla bla bla, men vet du vad? Barn gillar även att kladda med sin egen avföring och äta jord. Nuff said. Håll dig borta från min hals.

46 kommentarer:

Kerstin sa...

Jag instämmer i kören - stringtrosor är bäst att putsa fönster med. Något annat duger de inte till...

dddd sa...

Hahaha! Stringtrosor och trosor som är genomskinliga där bak är perfekta att moppa med!

Bambi sa...

*ASG* Du är bara för härlig!

Anonym sa...

HAHAHAHA! "...om man gillar känslan av att kräla naken på ett rep." dagens helt klart roligaste inlägg =D

dddd sa...

Bambi: Jag gör mitt bästa. :D
Anna: :D

Anonym sa...

då vill du inte ha pärlstring heller kan jag tänka mig? och jag är nog skyldig till ett gäng Gott nytt i både mejl och sms, tihi. ska iväg till gymmet och genomlida några p-rulleinspelningsljud jag med nu, usch, visst är det gräsligt? de som låter värst har inte ens lurar på huvet att skylla på. fattar de inte o bryr de sig inte om hur störande o faktiskt äckligt det låter i den omgivningen? det är typ som att prutta offentligt känns det som. tur de inte gör det. det gjorde de på ett annat gym där de var biffigare. kanske är anabola som gör't? har du läst nåt av det jag skickade btw?

dddd sa...

Pärlstring - ryyyys. Nej, tack.

Och jag har läst allt. Skickade precis iväg ett mail.

Fru Choklad sa...

Håller med om att den där låten suger babianröv, men det finns en som är värre: Botten Anna med Bassehunter! Ja men fy faaaaan vilken usel jävla låt!!!!! Gaahhhhh
(Och till alla er som gillar eländet. Go on!)

Anonym sa...

Hahahaha :D Underbart inlägg. Kram kram

Caravaggio sa...

...and as always, Hugh Jackman!

Personligen tycker jag mest illa om frigolit och flugor. Fransk flygplatspersonal nosar tätt i hasorna.

SixesAndSevens sa...

Förstår inte varför alla verkar tycka det är så svårt att skruva ihop ikeagrejer... :)

dddd sa...

Bling bling girl: Boten Anna måste vara något av det värsta jag någonsin hört. Och då har jag ändå hört mycket skit.
Annie: :D
Caravaggio: Sant. Fransk flygplanspersonal hamnar högt även på min hatlista. Men Hugh Jackman? Neeej! Wolverine som är så söt. Och i Prestige var han inte så pjåkig heller!
Sixesandsevens: Du har uppenbarligen aldrig försökt sätta ihop bokhyllan Magiker. Jag skruvade för fasen så allt hamnade felvänt. Jo - man kan faktiskt göra det. Om man är riktigt, riktigt korkad. Som jag. :D

Anonym sa...

kräla naken - hahahahaha - det är ju precis så :) Ingen är snygg i string - särskilt inte ihop med lågskurna jeans. Alltså - hur ofräscht är inte det???

dddd sa...

På en skala mellan 1 och 10 skulle jag nog köra på 11. Tveklöst.

Anonym sa...

Haha!! Måste bara säga att du har den absolut bästa bloggen någonsin!! Jag har aldrig skrattat så här mycket till ett inlägg förut :D

dddd sa...

Anna: Vad söt du är! Och vad glad jag blir!

Mary Lady Luck sa...

Hahaha, det här är min absoluta favoritkategori!! Jag kan inget annat än att hålla med, stringtrosor är en sjuk uppfinning som alla borde bojkotta men min personliga favorit är när killar ska kalla sin tjej för "regeringen", I hate it. Tur att E aldrig gör det, jag skulle säkert självantända om jag hörde det någon gång.

dddd sa...

Jag har alltid brödkaveln beredd bakom ryggen hemma. Just in case, liksom...

Anonym sa...

Om ni inte tycker om Snigel kan ni gå in på sveriges radio, p3
http://sr.se/cgi-bin/p3/programsidor/artikel.asp?ProgramID=2053&Artikel=559493
Där kan man höra hur det egentligen ligger till mellan snigel och björne. Snigel är elak. :)

dddd sa...

*asgarv*

Jag tror inte att jag skrattat så mycket i hela mitt liv... :D

Caravaggio sa...

Camilla. Jag tror inte mina ögon, ringer inte uttrycket "...and as always, Hugh Jackman" nån klocka?

dddd sa...

Öh...

Jo?

Eller...

Nä.

Borde det göra det?

Malou sa...

Right on...! Jag avskyr, rasar rent utav emot, folk som säger/skriver "gott nytt"... Har planerat att skriva ett ingående blogginlägg om det och annat jag rasat emot...

Anonym sa...

Gud va kul!
Det absolut värsta tycker jag är de stönande svinen på gymet. Går alltid därifrån förbannad.
Det där med stringtrosor är ju också helt vidrigt. Varför vill man att det ska se ut som att man är naken under brallorna? Äckligt.

Anonym sa...

Jag har längtat efter en ny Saker jag hatar! Härligt underhållande läsning :)

dddd sa...

Malou: Komplettera gärna! Jag har säkert en missat en himla massa! ;)
Sofi: De får gärna grimasera - bara de håller klaffen. Helt klart. ^^
Lina: Ja, jag får nog göra det här till ett stående inlägg. Det var väldigt kul att klaga. Mr Cuddles hälsar! :)

Anonym sa...

Hahahaha.

Var kommer alla de där Bosse Björn ifrån. Det är helt vidriga *ryser* Tveka aldrig med 10 kiloshanten. Någonsin.

Och stringtrosor.. Jag fattar ine att de blivit så populära. Var på hm för ett tag sedan och det enda de hade i flerpack var just äckelstring.

... och sista jag med ett barns förjusning öppnade ett Kinderägg så var det inte ens två bitar som skulle sättas ihop utan bara en figur som liksom var fix färdig.

Falsk marknadsförning. Det var en mycket besviken överraskning...

dddd sa...

En färdig leksak? Nu hatar jag Kinderägg ännu mer - om det nu är möjligt. :D

Caravaggio sa...

DR COX för bövölen!!!!

dddd sa...

HAHAHAHAHAHA!

Jag har inte tv3, kära du. Jag har bara sett några få avsnitt av Scrubs. Tyvärr...

Allvarligt. Jag trodde verkligen att det handlade om något livsnödvändigt, något som bara jag inte fattade. Passa dig. Annars hamnar du på min hatlista. Det kommer en volym 3 och jag behöver all inspiration jag kan få. Moahahahaha! :D

Anonym sa...

*ROFL*
Hahaha! Du är ju bara för bra!
Bosse Björn... *ryser*
Och stringtrosor ska vi ju bara inte tala om... *ryser igen*

Fröken Lund sa...

Asgarv! Jag tror tamejfasen du var mitt i prick på alla. De stämmer skitbra in även på mig! Stringtrosor har jag aldrig förstått vitsen med. Är vi för gamla? De som är några år yngre än oss kör ju fortfarande stenhårt med string. Uää. Rep i röven är inte hett alltså.

De som kallar sin tjej/fru för regeringen eller kärringen (vilket som) borde det vara skottpengar på. Varför har man avskaffat skampålen?

Sen gillar jag inte heller att bli kittlad.

linlasj sa...

Hrmpf...skulle faktiskt kunna, om jag anstränger mig lite. Och om du menar allvar...leta reda på den man (eller kvinna! Då du...) som skrev hopsättningsanvisningen till Magiker. Eller vad den hette.

Bokhyllan. Annars tycker jag som du. Stringtrosor på mig med genomskinlig bak...oj oj oj...det skulle liksom vara mer avtändande än Kronans kallingar. Om *de* nu är bekanta.

linlasj sa...

Håller i princip med Fröken Lund om att regeringen inte är ett bra uttryck. Inte alls. Men skottpengar vet jag inte, känner en snäll person som jag inbillar mig skämtar när han säger just. Regeringen.

Förresten, slår det mig...då måste man ju sedan valet vara mormon, eller polygamist! De består ju av fyra nu juuu...

Fröken Lund sa...

Kronans kallingar. Där sa du nåt Lars. Jag brukar frikostigt påpeka för de killar jag är bekant med och som utan att skämmas använder lumpenkallingarna under förevändning att "de är de skönaste som finns", att kallingarna är osmakligt osexiga.

Dessa killar måste trots allt verkligen tycka att kalsongerna är de skönaste i världen också, om de hellre använder kallingarna än får sig ett ligg. För mer avtändande kallingar än de där gröna, urtvättade och infisna av flera generationer osnutna testosteronstinna målbrottstalande pojkvasker får man ju leta efter.

Laila och Johan sa...

Jag skrattar mig fördärvad!!

dddd sa...

msme: Låt oss samlas på ett öppet fält och bränna lite strintrosor! Är du med mig? :D
Fröken Lund: Jag tycker också att det är synd att man avskaffat skampålen. Tänk vad bra - man hade ju kunnat kasta alla möjliga roliga saker på de där kräken. :D
Slars: Jag känner till de där kallingarna - ryyyys.... Och leta upp han/henne som skrivit manualen. Sedan ska vi ha en liten pratstund han/hon och jag... Hehehe...
Loppanlej: Lugn och fin nu. Hahaha! :D

Caravaggio sa...

Gott nytt!

Anonym sa...

hahahaha, det är en gammal polare från förr som är en av dem som gör demdära instruktionerna du får med ihopsättningsjoxet från ikea. i send him your regards..

Anonym sa...

Nu ska vi inte bli arga på IKEAs Magiker här. Har själv den bokhyllan, då i form av den höga hyllan med skåpdörrar nere och vitrindörrar uppe (samt belysning on top), tv-bänken och en lägre hylla med vitrindörrar på andra sidan.

Allt byggdes ihop utan problem i ett nafs. :)

dddd sa...

Caravaggio: Gott nytt på dig!
Punaniii: Ooooo... Hälsa honom från mig. Och ge honom en liten kick i baken. Nä, jag bara skojar. Han kan väl inte rå för att jag är dum i huvudet... Nä. Just det... ;)
Fredrik: Neeeeeej! Har de köpt dig med? Damn you, IKEA! DAMN YOOOOU! Stå emot, stå emot! :D

Anonym sa...

Klart jag är med dig! *går och letar efter tändstickorna*

dddd sa...

Vi möts på fältet kl 20 imorgon.
:D

ekman sa...

du är sämst

dddd sa...

Nämen, tack! Du anar inte hur länge jag väntat på en elak kommentar. Nu känns det verkligen som jag kommit upp mig här i bloggvärlden. Tack för att upplyste mig om att jag är sämst, Ekman. Du anar inte hur mycket det betyder för mig. Now fuck off and die.

Yours so not truly

Miss KYD

Anonym sa...

hahahahahahahaha! du är så klockren!

vet du vad som också är jobbigt? att se på en tecknad film och verkligen se att den är dubbad.. jag hatar dubbade filmer!