torsdag 11 januari 2007

I sure do love them dresses, yes sireee...

Mental anteckning:

Sluta köpa klänningar med anledning av att det alltid är bra att ha några hängande hemma i händelse av bröllop/dop eller om jag mot all förmodan drar iväg på värsta galejet.

a) Jag går väldigt sällan på fest/bröllop/dop/galej.
b) Jag har knappt har råd att köpa disktrasor.
c) Jag kan inte gömma fler saker under sängen. Pojkvän börjar bli misstänksam när jag rycker dammsugaren ur händerna på honom så fort han närmar sig sovrummet.

Oooooo... Jag blir alldeles blank i ögonen när jag tänker på vilka fina klänningar som finns där ute, klänningar som ännu inte upptäckts, klänningar som ropar mitt namn samtidigt som de vinkar lite förföriskt. Så många underbara ting - så lite pengar att spendera. Men vad gör väl det, när det finns faktura... Moahahaha!

Och titta inte på mig så där. Det var H&M, FFS! REA, dessutom. TITTA INTE PÅ MIG SÅDÄR, SA JAG!!!! PASSA DIG!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad jag känner igen mig!! Jag har minst 654 klänningar hängande i garderoben och är ständigt på jakt efter fler... vad är det för speciellt med klänningar egentligen?

Kerstin sa...

Så himla skönt att jag inte är ensam om att köpa kläder till bröllop/dop/partyn som jag aldrig går på. Usch vilket otyg vi håller på med...

Anonym sa...

Jag tittar sådär just nu..skakar lite lätt på huvudet också.. :)

Anonym sa...

Näe men inte tittar jag så på dig... Sluta titta så på mig du nu ;))

Anonym sa...

Jag köpte också just en fin klänning som skulle passa PERFEKT på bröllop.
Tyvärr glömde jag bort att jag bor i Australien och alla jag känner som gifter sig gör det i Sverige. Och inte har jag råd att åka hem, jag har knappt heller råd med disktrasor :-)
Smart.

Doris och Rita sa...

Men de kan ju vara bra att ha...

..och något måste man ju ha till alla fina skor och aftonväskor som hittade sin väg in i garderoben efter rean och som kommer vara såååå bra att ha tillgängliga den vecka när man i sista sekunden blir bjuden på massa fina kalas och inte hinner ut och shoppa. Typ.

Men den nya svarta rea-omlottklänningen stannar! Den kommer bli perfekt för lättsamma middagsbjudningar. Eller dop.

Mary Lady Luck sa...

Man kan inte få för många klänningar, det är den bistra sanningen jag lever efter. Så är det bara.

Mary Lady Luck sa...

Sen så har du ju haft tenta också - då är det ju en regel att man måste få ngt fint = klänning(ar).

Linda K sa...

kan man inte ha speciella finklänningsdagar när man ska använda dom? Så att dom får komma ut ur garderoben ibland :)

dddd sa...

lameilleuse: Jag tror att de tillverkas med sådant där magic dust. rysligt beroendeframkallande, har jag hört... Så beroendeframkallande att man inte kan hejda sig själv. Ja. Så är det nog. Så måste det vara.
Kerstin: Vet du - en del klänningar har köpt efter att ha blivit inspirerad av dig. Din blogg är som narkotika. Gaaaaah... ;)
Jerk: TITTA INTE PÅ MIG SÅDÄR - VRÅÅÅÅÅÅÅL!!!!
Mia: Hihihi - jag tittar verkligen inte. Vem tittar? Jag? Nääääää.... Så. Låt oss nu gå en shoppingrunda tillsammans. Jag behöver lite nya klänningar. :)
Em: Kan du crasha något bröllop där nere? "Hallå alla! Jag känner... eh... brudgummen. Gillar ni min kläning?" :D
Asha: Oooooo.... Väskor... Små clutches... Nej, nej, nej... Jag fåååår inte...
Mary: Sant. Så sant. Låt oss nu bara hoppas att jag klarar tentorna. Då ska här firas med minst - MINST - tre klänningar. :D
Linda K: Ooooo... Vilken superbra idé! Casual Monday/Dressy Tuesday! Jaaaa! Jag är på. helt klart! :D

dddd sa...

Alla eventuella stavfel är due to the fact att jag precis vaknat.
*gäsp*