fredag 26 januari 2007

Saker jag hatar Vol 5

Som vanligt... Om det är någon som störs av något - säg till.
För mer info klicka här.


Vet du vad jag hatar? Att det inte finns chokladkalendrar året runt. VARFÖR FINNS DET INTE CHOKLADKALENDRAR ÅRET RUNT??? Det är ju i januari jag behöver chokladen som mest! För att inte tala om februari. Yeeeesh... Som om december hade ensamrätt på chokladkalendrar. Hmmmpff... Eff you, december!


Vet du vad jag hatar? Att jag på fullaste allvar tror att jag kan lura mataffären genom att köpa filen vars bäst-före-datum är en dag senare än den fil som står längst fram. Det känns som en liten seger varje gång jag hittar ett sådant filmjölkspaket. Fräschare filmjölk som de försökt gömma undan bakom de gamla sunkiga. Moahahahahaha! Ding-Ding-Ding-JACKPOT!!! Men fil är ju egentligen lika äckligt vare sig man äter den före eller efter utgångsdatumet, så jag vinner ju egentligen inte alls.


Vet du vad jag hatar? Folk som tallar på varenda bröd i färskt-bröd-skåpen i affären. Raaaah! Sluta talla! Jag vet väl inte var dina äckliga fingrar har varit! Jag kan ge mig fanken på att jag 9 gånger av 10 ätit rumpbaguette. Fy fasen, vad äckligt. Jag dör.


Vet du vad jag hatar? Piratkopiering. Namnet "piratkopiering". Piratkopia? Vad snackar du om? Tala så jag förstår. Pirater åker runt i båtar och stjäl saker och ser ut som Johnny Depp. Kalla det för vad det är istället. Billigt och jävligt bra.


Du är ju bara såååå på väg till fängelset. Ska jag packa dina saker? Vet du vad jag hatar? Irriterande ringsignaler. Goddammitfuckalmighty vad jag hatar irriterande ringsignaler. Det borde vara fritt fram att spöa människor som har Crazy Frog som ringsignal. Eller människor som har en barnröst som skriker: "pappa! pappa!"/"mamma! mamma!". Eller vuxna människor som har Bamsemelodin. Seriöst. Vad är det för fel på folk?


Vet du vad jag hatar? Strumpbyxor. Sådana som är för små och sitter tre decimeter nedanför grenen. Ryyyys... Eller sådana som är för stora och sitter tre decimeter nedanför grenen. Ryyyyys igen. Och det här med att man kan laga strumpbyxor med nagellack? WTF? Nästa person som säger till mig att laga mina trasiga strumpbyxor med nagellack ska få komma hem till mig och göra det. För jag kan i alla fall inte. Mutter, mutter...


Vet du vad jag hatar? Folk som slänger sig med uttryck som de egentligen inte förstår och som inte ens passar in i sammanhanget. Bara för att de ska framstå som smarta när de egentligen är dumma som spån. Om inte ännu dummare. Jag hatar sådana människor. Aaaarrrghh... För att inte tala om människor som känner till Luxemburgs BNP. Sådana människor hatar jag ÄNNU mer.


Vet du vad jag hatar? De där syrgasmaskerna på flygplanet som man ska ta på sig när allt går åt helvete. Vad är vitsen med dessa? Ska de lugna mig eller? Få mig att sluta tänka på hur jag går mot en säker död? WTF?! Ro hit med tre Stesolid och ett glas vatten istället! Förresten, skit i vattnet. Jag tar dem ändå. Sedan snackar vi lugn. Ko-lugn. Krascha mot bergen där nere, for all I care. Jag seglar omkring på ett moln av sockervadd. La-la-la-la-la...


Vet du vad som är snäppet värre? Dokumentärer om flygplanskrascher. Alltså, jag vill inte veta. Jesus Christ... Vem köper in sådana vidriga dokumentärer? Någon finnig fjortonåring? Det värsta är nog ändå att jag faktiskt sitter och kollar på de simulerade flygkrascherna. Trots att jag inte vill. Hur piloten flög planet upp och ner i trekvart innan han kraschade det i Stilla Havet. Och hur hans sista ord var : WE'RE GONNA DIIIIIIE!!!!! Och sedan kan jag inte sova, utan ligger och tänker att jag aldrigaldrigaldrig ska flyga igen. Någonsin. Fy fan.


Sant. Fy fasen. Men du. Vet du vad jag gillar? De där demonstrationerna innan planet startar. Du vet, när flygvärdinnorna står och pekar var nödutgången är och blåser i den där plastmojängen till flytvästen? Det är nästan roligare än smällplast. Men bara nästan. Fast när jag försöker göra samma sak hemma i flytväst ser det inte alls lika roligt ut. Märkligt. Det verkar bara fungera på plan. Suck.

29 kommentarer:

Anonym sa...

Haha... vilken tur att det inte finns chokladkalendrar för hela året. Tänk när man sitter där på tredje dagen med uppsvälld mage och choklad i mungipan. Hela årets chokladförbrukning borta i ett nafs. Jag kommer ihåg hur tråkigt det var när man hade fuskat och bara lillebror fick sätta i sig sin choklad på julafton. Hans min var riktigt skadeglad när han sakta tuggade i sig den sista biten...

SixesAndSevens sa...

för att inte tala om nokia tune... (Ringsignalen alltså...) Låter som jävla glassbilen.

dddd sa...

Miss Sofi: Självklart hade jag satt i mig allt den 1 januari. Men ändå. Jag vill kunna göra det. Moahahaha! :D
Sixesandsevens: Raaaaah! Glassbilen!!!! JAG HATAR GLASSBILSLÅTEN. Ibland åker den runt här i kvarteret på kvällen och vrålar ut sin djävulsmelodi. Då vill jag bara gå ut med sambons samurajsvärd (han har faktiskt ett)och sticka ner någon. :(

turbotrollet sa...

"Vi lurar barn. Vi lurar barn. På deras veckopeng."
Sjung den till glassbilens melodi ska du se att det STÄMMER! mohaha

Kerstin sa...

Åh, vad jag älskar dina "Saker jag hatar". Jag kan inte annat hålla med på nästan allt. PUSS.

dddd sa...

Turbotrollet: Hahahaha! Men det... är ju sant. Det stämmer ju jättebra in! :D
Kerstin: Rumpbaguette är det äckligaste som finns. :D

Anonym sa...

Det här är perfekt! Jag behöver knappt hata saker längre för du hatar alla mina hatobjekt! :-) Fast det är klart de är så gräsliga att jag gott kan fortsätta att hata dem jag med.

En sak som jag hatar är föräldrar som "tvättar" sina små barns kladdiga fingrar genom att stoppa dem i sin egen mun. Fy fan vad äckligt! Är det något som är helt jävla säkert, så är det att barnfingrar HAR varit på otrevliga ställen. BRRRR! :-#

dddd sa...

Eller föräldrar som tvättar sin barn med DISKTRASAN!!! AARRRGH...

Anonym sa...

hahaha.

Jag förstår mig inte på strumpbyxor i nylon. Har aldrig haft på mig ett par som inte det gått en maska på diret. Så kliar dom. Fruktansvärt...

Och flygkrascher. Jag är övertygad om att de flesta aldrig skulle kunna vara så där rationella om planet verkligen är på gång att krascha. Just pga att paniken sätter finmotoriken ur spel.

Kanske lustgas vore bättre än syrgas. Lite Happy ending iaf;-)

... och mjölk och fil gräver jag också längst in för att få tag på ett bättre datum.

På en minishop i stan såg jag en skylt där hanlaren sa att "det är förbjudet" att ta en mjölk/filförpackning med senare datum utan att man var tvungen att köpa de med kortare datum på."

Peppe sa...

Miss Keep Your Distance, nu måste jag länka till dej.

Mary Lady Luck sa...

Hahaha, det är klart att man vinner genom att ta mjölken med längre datum. Men lussebullar borde också finnas året om, det är en skitdum idé att bara ha dom runt jul. Enbart min och E:s konsumtion skulle räcka till att få vår lokala ICA:s lussebulle-försäljning att gå runt..

Anonym sa...

Saker jag inte hatar: Programmeraren har bakat kanelbullar med smält choklad på till jobbet idag. Jag har ätit tre till lunch nu. Mmmmmmmmmmmmm. Jag ska nog gifta mig med programmeraren och äta chokladbullar hela dagarna.

dddd sa...

Maria: Fuck rationell. Sitter jag på ett plan som är på väg ner i Atlanten, då lär jag knappast bete mig rationellt... Och sådana där skyltar får en ju att vilja ta de nyare paketen ÄNNU MER!!! Eff, you, liksom. Jag tar vad jag vill.
Peppe: Vad kul! Vad glad jag blir! Jag länkar tillbaks! Jag gillar verkligen din blogg! Du skriver ju jättekul! :D
Mary: Ja, varför finns det inte färdiga lussebullar året runt? Hmmpf... Jag tror jag ska gå och köpa mig en semla från Dahl's och skälla lite på dem.
Miss E: Alltså. Du har bästa jobbet ever. Och jag tvekar lite på den där Liza-grejen. Människan är ju faktiskt rätt naken. Typ. :/

Anonym sa...

the reduced shakespear company hade en sketch om säkerhetsdemon, som gick nånting såhär: "... and if you are travelling with a small child, FIRST, put on your own oxygen mask. Then let the little bugger fend for himself..." moahahaha! Jag älskar elaka skämt! Är nog lite ondskefull själv!

dddd sa...

Hahahahaha! *känner lite på mina horn*

Mel sa...

Pfft...Ms KYD, kolla in vad jag har gjort på jobbet idag så vill du nog hellre ha mitt jobb än Miss E:s... :P

Linda K sa...

jag VISSTE att något saknades! det var ju DU i min prima-lista, vart tog du vägen? nu ska du genast dit igen!

dddd sa...

Mel: Du har rätt. DU har det bästa jobbet. När kan jag börja? :D
Linda K: Ooooo... Sätt dit mig igen! Weeeee!

Anonym sa...

Du är bäst bäst bäst! Och roligast! I love you! :D

/Anna

dddd sa...

Vad du är söt... Tack snälla... :D

Anonym sa...

Ha! Hittade just hit, och gillar speciellt dina hata-listor. Guld!

Anonym sa...

(förresten inte samma Anna som iannan. En annan Anna.)

dddd sa...

Vad kul att du gillar dem! Och välkommen! :D

Anonym sa...

Måste tillägga några saker man kan hata men jag mest irriterar mig på, du kanske känner igen känslan liksom. Läs gärna.....
Bloggeri blogg....
http://annakristina1.webblogg.se/

Anonym sa...

hm, jag såg skitmånga kalendrar på Willys förra veckan - till halva priset.

Vet duvad jag hatar? Föräldrar som låter sina barn stå i kundvagnarna. Tänk vad mycket äckligt dom skorna har gått i, hundbajsar, kiss, alltså - fyfan vad äckligt!

Anonym sa...

Aldrig tänkt på det där med chokladkalendrar men du har alldeles rätt ;)

Anonym sa...

Haha, dog av skratt då jag läste din blogg. Men återuppstod, har bara åtta liv kvar nu då. Haha. Hatar det mesta du präntade ner där as well, men hatar mest av allt personer som försöker lägga in smarta ord i fel sammahang, håller med dig så mycket att det gör ont!! Hahaha, du ska höra min "bekanta" som gör detta hela tiden, tror aldrig att jag hör mer intressanta monologer än när hon snackar sin dynga...

dddd sa...

Annakristina: Har kollat! :D
Hedgehog-Sara: Raaaaah! Måste. Springa. Till. Willys. Nuuuuu.... :D
Anders: Klart jag har! Ska jag skicka en kalender? Nu drar jag till Willys! :D
Anonym: Dö inte. Snälla... :D

Anonym sa...

Jag provade att fixa till mina strumpbyxor med hårspray i helgen när det hade gått en maska som inte hunnit dra iväg än. Jag tror det gick bra. Men jag drog iväg minst ett dussin maskor på andra benet istället...
Tur att jag var så förutseende att jag hade med mig ett par till. =) För om jag gått utan så hade omgivningen kunnat bli bländade av allt det vita...