måndag 15 januari 2007

Håriga ben is the shit

Jag hatar att raka benen. Jag borde serioulsy ha med det på någon av mina hatlistor. Att skriva att jag hatar att raka benen är egentligen en grov underdrift. Det är värre än så. Betydligt värre. Jag mår illa varje gång jag måste göra det. Gaaah! Oh, well. Dags att raka benen igen. Stööööööön. Och så måste det meckas med skum och engångsrakhyvlar, då jag är för korkad för att investera i en sådan där dyring och det är liksom ingen idé att låna sambons, han har börjat gömma sin efter att jag konstant snor den. Det var tydligen något med att det var ofräscht att raka sig i fejset med något som jag rakat mina ben med, pfft... Älska villkorslöst min rumpa.

Vaxa? Ahahahahaha! Jo, jag försökte det en gång. Hur det var? Hur ska jag kunna ge en bra förklaring... Jo.

DET VAR DET JÄVLIGASTE JAG NÅGONSIN VARIT MED OM!!!!! FY FAN!!!

Och epilering? Gnnnnn...

De där brudarna som är vaxade precis överallt? WTF? Var är det för fel på folk som frivilligt utsätter sig för sådant sattyg? Det är inte det att jag inte kan tänka mig en brasiliansk vaxning, men då får de för helvete bedöva mig först. Eller klubba ner mig innan. Jeez...

Men visst rakar jag benen. Jag vill ju inte stå där på gymmet i mina trekvartsbrallor och displaya värsta gorillavaderna. Jag är på tok för mesig för att kunna stå för mina orakade ben eller armar. På tok för indoktrinerad. Därför rakar jag mig snällt och låtsas att det är för min egen skull. Rakar mig med engångsrakhyvlar som ligger utspridda i badrummet, alla använda minst en gång och eftersom jag inte har en aning om vilken jag använde senast (för no way att jag använder dem bara EN GÅNG, här ska ekonomiseras) brukar resultatet bli att jag snittar upp små fina sår på benen och blodet sprutar.

Jag hatar verkligen att raka mig. Jag hatar det, jag hatar det, jag hatar det.... Sablar! Det är när jag sitter där och slafsar med ICA's äckliga blå engångrakisar som jag kommer på mig själv med att vilja göra uppror mot den rådande normen*. Göra stora plakat. Gå ut och demonstrera. Aldrig mer raka benen. Alternativt tvinga pojkvän att raka sina. Ska jag ska han eller något i den stilen. Och kom inte dragandes med att män minsann rakar skägget och bla bla bla för det är INTE, jag upprepar, INTE samma sak. Och det där med att göra lumpen fungerar inte heller som argument, det bräcker jag lätt med min mensvärk. *kastar bak huvudet och skrattar hysteriskt*

Fan vad jag är bitter. Och svär. Min mamma skulle skämmas om hon läste det här. Förlåt mams.

Nu ska jag raka benen. AAARRRRGH!!!!!!

*Att däremot diskutera kvinnors villkor i övrigt är på tok för jobbigt. Jag är den lataste feministen ever.

29 kommentarer:

Fröken Lund sa...

Maila din adress så ska jag skicka en Gilette-hyvel åt dig. Får det lov att vara en rosa eller en turkos?

:-)

Anonym sa...

men nu för tiden är det väl inte bara skägget som rakas?

Anonym sa...

hahahaha. Du är bara bäst...

Det där med vaxning förstår jag mig inte på. Dels verkar det göra ont som tusan, sedan är det dyrt också... och så växer ju de där hårstråna ut på en kvart i vilket fall som helst.

Så jag rakar också benen med hyvel... typ ofta ;-)

Kerstin sa...

Jag är också hyvelrakare - men jag har faktiskt en dyring. Det är faktiskt värt att investera i en. PUSS.

Anonym sa...

Jag har en jättebra som jag fixat gratis, ska se om vi inte kan fixa en åt dig med gumman...

Emelie sa...

Att vaxa är väl det hemskaste tortyrmedlet som nånsin uppfunnits...och de där med att då vaxa brasilianskt ska vi ju inte ens snacka om... Håll ditt varma vax where I can see it säger jag bara!
Epilering är ju ungefär samma sak, bara lite mer utdragen smärta...
Nej, hyvel är det som gäller här också!

Anonym sa...

Det här blir lite intressant eftersom jag tillhör det manliga könet och gillar inte heller behåring, alltså då på mig själv. Vilket är lite illa med tanke på att jag har behåring som kan liknas med en gorilla på närmaste zoo.
Vad gör jag?
Tar bort det såklart. Okej, inte överallt. Det vore lite overkill. Men jag fullkomligt hatar hår på ryggen. Så vissa delar tas bort det med hårborttagningskräm (aldrig provat det Miss KYD? Rekommenderas!) och andra ställen rakar jag.

Vaxning är helt ok det med.

Fast nu måste jag lägga ner att skriva om det här. Min manlighet kan onekligen ifrågasättas i och med detta inlägg.

dddd sa...

Fröken Lund: Turkos, tack. :D
Jerk: Nej, det är ju inte det. Men så långt tänkte inte jag när jag ilsket skrev det här i går. Jag är bara en bitter kärring. Faktum är att jag drabbats av akut black-out. Jag minns inte ens att jag skrivit det där inlägget.
Maria: Då är vi två. En gång räcker. Om det gjorde så ont att vaxa benen vill jaginte ens tänka på hur ont det gör att vaxa andra ställen. Ryyys...
Kerstin: Men jag är så snååål... uuuuäääää...
Miss E: Jag ska sno din. Boy, O'boy, vad jag ska sno din. Ahahaha!
Emelie: Precis. Håll det dät vaxet borta. HÅLL DET BORTA, SA JAG! AAARRRGH...
Fredrik: Intressant. Och jag har prövat hårborttagningskräm. Det var helt värdelöst - tycker iaf jag. Jag menar, gaaah, den där lilla svampen man skulle gnugga med, den var ju ruttet äcklig efter några sekunder. Fast man kanske ska skrapa bort skummet... Hmmm.... Måste testa igen...

Mary Lady Luck sa...

Haha, Dagens Beverly Hills-bild är ju bara för rolig!

dddd sa...

Hahahaha! Vad kul att du gillar den.

Anonym sa...

Ja men raka benen är ett hatobjekt så e det bara... Jag vet ajg måste raka mina ben också å jag drar hela tiden ut på det =) Å vaxa ajajaj det gör ont, visserligen funkar hårborttagningsmedel halvt om halvt men det tar sån tid!!! Usch jag förstår dig totally =)

dddd sa...

Sandiebelle: Tack söta du. Jag satt precis och funderade på hur stor klagomaja jag är på en skala mellan 1 och 10. Jag ligger rätt pyrt till.

Anonym sa...

Haha raka benen är förfärligt. Jag har slutat med det till min mans stora förtret. Men jag klarar det inte. Pröva att vaxa med sockervax. Jag tycker att det inte gör lika ont och man blir så len så len.

Anonym sa...

Haha jag hatar också att raka benen! Min pojkvän vågar inte säga nåt men brukar skoja om att mitt hår har blivit så långt att det inte är stickigt längre och knappt syns.

dddd sa...

Anna: Sockervax? Måste kolla upp det!
Ilona: Jag har blivit råmobbad här hemma när jag inte rakat benen. Men efter att jag slagit pojkvännen lite sådär kärleksfullt i magen så han viker sig dubbel har jag inte hört något mer. Praktiskt!

Anonym sa...

hade det inte varit för all tid som spenderas i baddräkt i en simhall tilsammans med en massa andra människor under ytan så hade jag nog slutat raka benen....för satan i gatan vilken tid av mitt liv det tar!

dddd sa...

Ja, slå ihop på tio år och det blir... en jädra massa tid. Hahahaha!

Fröken Lund sa...

Ja, jag ska också erkänna att jag haaatar att raka benen i tid och otid. Fan, man får ju ligga i var tredje dag om man ska vara "nyrakad" hela tiden. Vem pallar det liksom? Det här med epilering framstår mer och mer som ett bra alternativ.

Någon som vet hur jävla ont det gör? Jag skulle nog aldrig våga, sån sissy som jag är när det handlar om smärta.

dddd sa...

Jag epilerade bort några hår på armen en gång. Aldrig mer. Fy fasen.

Anonym sa...

Haha! Det finns åtminstone något positivt med vintern. Då kan man skylla på att lurvet ska vara kvar pga av kylan. :)

dddd sa...

Sant. Hahahaha! :D

Järnladyn sa...

Kikar in och kastar mig rakt in i håriga ben-debatten. Måste ju få säga att jag sedan flera år använder en epilator och tycker det är kanon.

Det är precis som med att noppa ögonbryn: Det gör dj-t ont första gångerna, men sedan känns det knappast alls. Märkligt fenomen! Tänk om det vore likadant med att föda barn... ;)

a spoonful of mint sa...

Uppror! revolution! Jag tycker att alla kvinnor ska sluta raka benen
på samma gång, bara så där.
Och ja jag rakar förstås benen,
och blöder som fan.

Grattis fröken lund som bara behöver raka var tredje dag! Jag måste raka igen efter en halv dag typ.
Så nu vet alla det.

dddd sa...

Annika: Seriöst? Jag har hemska minnen från den där gången då jag av någon knepig anledning prövade att epilera armen. Jag höll på att dö. Kanske ska testa igen... Hmmmm...
Yeh-Yeh girl: Jag börjar tro att jag har någon slags muterad gen som ger mig extra håriga ben. Jag måste också raka varje frickin' dag. Mummel...

Anonym sa...

yeah yea girl, miss keepyourdistance: Man skulle kunna tro att jag har kazakstanskt påbrå med mitt lurv. Ni är inte ensamma!

dddd sa...

Stina: Välkommen i gänget! Vill du också ha en sådan där grön rakhyvel? :D

Anonym sa...

Åh bara sluta raka dig! Det känns sjukt ovant i början men sen fattar man inte varför man någonsin var där och slet med en hyvel. Att raka benen är ett konstigt påhitt som bygger på ett omänskligt ideal, typ.
Sjukt bra och rolig blogg iallafall!

Anonym sa...

Jag älskar kvinnor som är rejält håriga om benen, helst svart hår

Anonym sa...

Håller me Janne,Tycker det är väldigt sexigt med mycket hår på benen..Men jag ser gärna att kvinnan har mer än så,även på magen,ryggen,rumpan,musen och armarna.Alla män är inte fjolliga och vill att kvinnan ska vara rakad.Dem flesta av dessa killar är uppväxta med bilden av att en tjej har inget hår naturligt,tack vare media och porrindustrin som förmodligen tjänar en rejäl hacka pågrund av er kvinnors osäkerhet,tragiskt.Jag skulle knappast ha något emot ifall ni gjorde uppror mot denna trend!8-D
En del män vet hur en kvinna EGENTLIGEN ser ut och vill ha henne som hon är skapad dvs,för mig personligen helst en Kvinna med anlag för rik kroppsbehåring,
Det är en TURN ON för mig!!
/Johan