tisdag 9 januari 2007

Och så ber vi en liten bön...

Det var ju det här med att inte blogga... Jomendetärsåhäratt...eh...jag tycker att jag förtjänar en liten paus då och då. Efter bokplöjning, miljarder anteckningar och ett ändlöst googlande på romantiken och realismen och bla bla bla. Då är det helt OK att blogga lite. Och kanske rentav äta en liten marsipangris? Förresten finns det gränser för hur mycket jag kan få in i min mikroskopiska hjärna. Tentan är imorgon (onsdag) och jag håller på att göra ner mig av skräck. Satan. Det är precis som den där gången då jag hade den där superduperviktigamonstertentan på x antal poäng förra terminen, en tenta så viktig att jag satt uppe dygnet runt och plöjde genom böcker och hade någon väckt mig mitt i natten hade jag kunnat rabbla hela Frankrikes historia, varenda stad, varenda distrikt, varenda politiker och toppa med nationalsången, baklänges. När jag klev ur sängen på tentadagen föll jag ihop en i liten hög på golvet och blev liggande. Jag försökte lyfta på huvudet, men det gick inte. Jaha, minns jag att jag tänkte. Så det är så här de ska hitta mig. I missfärgade H&M-trosor, ful oversize t-shirt, orakade ben och hår som står åt alla håll och kanter. Och andedräkten... Ambulanspersonalen kommer kissa ner sig av skratt och tappa båren de bär mig på för att de blir alldeles killiga i händerna och jag får hjärnskakning och glömmer vartenda ord jag någonsin läst. Fast då slipper jag ju i och för sig fler tentor, vilket är bra. Men jag är ju inte försäkrad, vilket är mindre bra.
Typ sådär tänkte jag där jag låg där i min egen avföring och mina egna spyor. (Ja, OK. Det där la jag mest till för effektens skull.) Vid lunchtid kunde jag stå upp igen. Någon tenta blev det inte. Panikattack, var det någon som upplyste mig om efteråt. Stressrelaterat. Mes.

Låt oss nu hålla tummar och tår för att jag inte kollapsar den här gången.

Så.

Låtom oss bedja.

17 kommentarer:

Camilla sa...

Usch, det lät inte kul (fast det var mkt underhållande skrivet). Imorgon kommer det att gå bra, det är jag övertygad om! Lycka till!

dddd sa...

Tack så hemskt mycket! IIIIIIIIIIIIIIIII!!!!!!!

Anonym sa...

Djupa andetag...
Usch, panikattacker är inte att leka med. Du måste ta det lite lugnare hördudu!
Lycka till på tentan, det fixar sig!

Anonym sa...

Lycka till! Det kommer säkert gå jättebra :)

Mary Lady Luck sa...

Det kommer gå bra, och sen kan du fira med marsipangrisar! Jag ska hålla båda tummarna för dig!

Anonym sa...

åååh vad jag ska hålla alla tummar jag har o de andra med! vet du hur mkt jag tänkte på dig idag, på Hemköp, när jag äntligen fick fatt på finostkaka?!? sjukt är vad det är, att människor man inte skulle känna igen på gatan kan bli så viktiga o ta sån plats i ens medvetande! :D

allez, bonne chance demain!!

Anonym sa...

Jag håller två tummar, några tår och...hmm, tror vi stannar där...

Lycka till!!

Fröken Lund sa...

Jag ska vara med dig i mina tankar!
Det kommer gå kanonbra.

Linda sa...

LYCKA TILL!!

Anonym sa...

jag håller tumme och ber till alla som kan tänkas lyssna!! Typ Gud, Runar och Carola.

Fru Choklad sa...

Jag håller tummarna för dig idag och hoppas innerligt att du klarar tentan med bravur! Klart att du fixar det här. (Och JA man behöver absolut en liten paus då och då när man pluggar.)

Laila och Johan sa...

Jag tror på dig!! Lyckat till!

Mill sa...

Hoppas det går bra idag! Usch, för panikattacker!

Linda K sa...

tummarn hålles, spark i rumpan och bryt ett ben!

Mel sa...

Du sitter väl och traglar som värst med tentan nu kanske när klockan är 14:02 så jag håller tummarna för dig!!

Tänk vad skönt det blir när du läser det här och inser att tentan är över! Det blir nog bra det :)

Bambi sa...

Tummar&tår hålls även här!

dddd sa...

Åh, vad glad jag blir! Tack allesammans! KRAMAR OCH MARSIPANGRISAR ÅT ALLA! :D