tisdag 30 januari 2007

Gäsp

Jag har upptäckt att jag på senare år blir snurrig i huvudet av ett halvt glas vin.

Billig fylla. Helt klart.

Och väldigt intressant föreläsning nu på morgonen efter ett par glas igår kväll.

Alltså. Jag ser läppar som rör sig, men allt jag hör är: irjfjijkioewpkkgkjbhorkfjhdieujrjcmkdmckldscndjkvjkndvjsfkdvnkdsvn. hfureafhhfuhfuhqildn. reharugevnjrfnva. jfiojwefoejjfcndcosj. (här någonstans nickade jag till) reuaerhgidfouyrfhwvd. egvhuad. sufhujf. eijfwhfk. viktigt. kommer på tentan. ghsdfhuefhwiofjopejfowjfo. Tack för idag.

Det lutar mot Dorothy i Trollkarlen från Oz, förresten. Som maskeradoutfit. Coolhetsfaktor noll, men skit samma. Det är antingen Dorothy eller Doktor House*. I röda pumps.

*Gå runt med käpp och vara riktigt, riktigt elak hela kvällen. Moahahahaha. I love dr House.

13 kommentarer:

Mary Lady Luck sa...

Mmmm vin.. Ja, mina sprit/hembränt-dagar i tonåren där jag kunde hälla i mig en masse är ju över, ett glas vin räcker sen babblar jag på om rymden och konst eller annat trams. Dorothy är jättecoolt ju! Älskade den filmen när jag var liten, och nu också för den delen. Det finns även en fortsättning "Tillbaka till Oz" - skitbra.

dddd sa...

Fördelen med att gå som präktiga Dorothy är att jag har hela outfiten hemma. Klänning, skor, golvmopp (Toto). Det lutar nog åt det iaf... Finns det en fortsättning? Hade jag ingen aning om! Måste kolla!

Anonym sa...

Du ska inte vara så hård mot dig själv! Är man 155 år gammal så är det klart att vinet slår ganska tidigt.

Anonym sa...

Ja, du är ju 155 så det kanske ursäktar en del. Själv är jag 32 och var i veckan bakis en hel dag eftersom jag druckit knappt tre glas vin kvällen före. Det är ... tja ... patetiskt!

Anonym sa...

Precis så uppfattar jag massor av föreläsningar och föredrag. Min uppmärksamhet öär någon helt annan stans...

Kul med maskerad, även om jag själv är urusel på att klä ut mig.

Du bara måste knäppa några kort. Pleeeeeze...

A fistful of me sa...

Klart du ska vara dr House! Nackdelen skulle vara att du inte skulle vara särskilt populär efter x antal elakheter! ;) Känner väldigt väl igen känslan från föreläsningen, men man får ha såna ibland! :)

dddd sa...

Stian: Sant. Du har så rätt. *rättar till löständerna* :D
Rosetta Sten: Du har rätt. Det är rätt patetiskt. Hahahaha! När jag var 32 hinkade jag i mig vin. Oj, oj, oj... Nu blir det mer intravenös fylla. Men det fungerar det med. Man får inte vara kräsen. :D
Maria: Jag ska se vad jag kan göra! :D
A Fistful Of Me: Alltså... House är min gud. For real. Bästa serien någonsin. :D

Anonym sa...

Oooooh!!!! Gå som doktor House! För om du gör det kan du som en liten bonus till det coola haltandet vara vresig och vrång mot alla som en del av din karaktär. Jag skulle ge vad som helst för en möjlighet att låta min cyniska sida slå ut i full blom. Skulle inte du? Erkänn nu...

dddd sa...

Ja, OK. Jag erkänner... Skyldig.

Men ärligt... Hur kul tror du folk tycker att det är efter en stunds konstant förolämpning?

Eller, vänta...

Moahahaha!

A fistful of me sa...

Haha skit i vad dom tycker, det är maskerad då ska man gå in i rollen. Plus att du får ju jättekul! :D Ja House är ganska ok, men jag tycker att varje avsnitt blir lika som det förra. Tacka vet ja Cityakuten! :D

Anonym sa...

Dr House i röda pumps låter utmärkt. :D

Anonym sa...

Men det bästa med Dorothy är att Judy Garland sen blev mamma till...Liza Minelli. Och det är ju ganska koolt.

De här jeansen passar inte sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.