söndag 21 januari 2007

Var la jag nu den där kakaopåsen?

Nämnde jag förresten att jag slutat äta choklad? Det var väl en sisådär tre dagar sedan, vilket i min uppochnervända värld är jämförbart med 2 1/2 år - minst. Inte en enda liten chokladbit sedan kladdkakemassakern. Choklad på marsipangrisar räknas dock INTE, jag menar, det kan ju inte jag rå för att de är doppade i choklad. Och sluta titta på mig så där. Ske marsipangrisens vilja, jag säger bara det. Den måste lydas. Or else.

Vad gör man inte i kampen mot finnarna.

Nu ska jag gå och boffa lite kakao.

12 kommentarer:

Mary Lady Luck sa...

Choklad är serotoninhöjande har mamma sagt. jag äter det alltså i depressionsförebyggande syfte. Enbart.

Anonym sa...

mer choklad till folket säger jag bara =)

Anonym sa...

Jag älskara choklad och äter det dagligen.

Och så dricker jag varm choklad med varje dag nu på vintern.

Mmmmm...

dddd sa...

Hallåååå!!! Not helping! Hahaha! :D

Mill sa...

Herregud, ett sådant löfte skulle jag inte kunna ge, men jag säger lycka till dig och tror att du är starkare än de flesta. Eller?

Fröken Lund sa...

Åh. Kampen mot de där finnarna alltså. Hittar du något botemedel så keep me posted.

Har själv problem med det där, men än har jag inte beslutat sådana drastiska åtgärder som att sluta äta choklad.

Kerstin sa...

Äh, choklad se ju för fan ut som bajs dessutom får man finnar av det :) Lycka till...

dddd sa...

Mill: Jag kan sluta, jag är inte rädd... :D
Fröken Lund: Något måste göras. Jag vill inte se ut som en prickigkorv resten av livet... Dag 4 coming up. Var stark....
Kerstin: Sant. Och så är det ju så äckligt. Not! :D

Anonym sa...

Nämen hörru, choklad tillhör ju de riktiga njutningarna i livet - har du en gnutta fransk kultur i dig slutar du INTE med choklad ;o). Är du riktigt säker på att det är choklad du får finnar av? Jag har hört att det bara är skitsnack.

Jag vet inte vilken choklad du gillar, men gå över till mörk choklad så får du det i mer koncentrerad form - och äter inte lika mycket.

Jag skulle gå under om jag inte fick min 70%-iga choklad varje dag!

Anonym sa...

Är du galen?! Man kan ge upp det mesta här i livet, men aldrig choklad! Det är Guds gåva till mäsnkligheten. (Jag menar det här symboliskt eftersom jag är medveten om att "Gud" är en synnerligen obevisad företeelse.)

Du verkar ju vara en trevlig och cool tjej ... trevliga och coola tjejer äter choklad och späker sig sannerligen inte i onödan. Stick nu iväg och ät choklad med alldeles gott samvete. Du kan dra ner på andra mindre viktiga saker istället. Man kan till exempel andas lite mindre om man har ett behov av att plåga sig själv. Ett andetag var tredje sekund bör vara plågsamt nog.
;-)

Anonym sa...

Åh boffa choklad. Dina inlägg hjälper inte direkt med att reducera mitt eget chokladintag. Fast å andra sidan, har inget behov att reducera chokladintaget heller. :)

Bring on the chokladdoppade marsipan pigs I say!!

dddd sa...

Lameilleuse: Det kvittar - jag får finnar av all typ av choklad. Jag fattar ingenting! Som en allergisk reaktion. Kan man vara allergisk mot choklad? :O
Rosetta Sten: Det är ju det som är så hemskt... Jag som älskar choklad. Men mitt fejs diggar det inte. :(
Fredrik: Boffa choklad är det bästa som finns. Pröva vettja! Inga finnar heller! :D