torsdag 21 december 2006

Saker jag hatar Vol 1

Jag trillade in på en väldigt roligt blogg, vars adress jag tyvärr glömt, där en tjej och en tiger i glasögon (jag svär) listade saker som de irriterade sig på. Jag blev så inspirerad att jag snott konceptet rakt av. Pang, bom, bara. Möt min nye polare - Mr Cuddles. Nu ska här bitchas!


Vet du vad jag tycker riktigt illa om? När folk inte låter mig gå av spårvagnen, utan bara tränger sig förbi samtidigt som de knuffar till mig och trampar mig på fötterna. Sådana människor borde skjutas på fläcken. Eller folk som beter sig som om det vore en tävling när det gäller lediga sittplatser på vagnen. Folk som, när de ser att jag pejlat in ett säte, skyndar de sig att sätta sig just där. Jag hatar sånt. Det är därför tårgas borde vara lagligt att bära med sig på stan. Pssssssshhhhhhhhht, bara.


Vet du vad JAG tycker riktigt illa om? Intorkad müsli.


Vet du vad jag tycker riktigt illa om? Konservburkar som inte har ett sådant där lock som man bara kan dra av, utan man måste ta fram *stööön* konservöppnaren och börja mecka. Jag hatar sånt.


Vet du vad jag tycker riktigt illa om? Light-choklad. Fy fan för light-choklad. Det borde vara fritt fram att spöa alla som äter light-choklad. Såvida de inte är diabetiker, alltså.


Vet du vad jag tycker riktigt illa om? Den där vidriga beläggningen man har i munnen på morgonen. Den där vita, äckliga som ser ut som slemmig äggvita? Blääääsch.

Vet du vad jag hatar mest av allt? När jag passerar folk på stan och de granskar mig uppifrån och ner. Sluta granska mig uppifrån och ner! Ta in helheten med en gång eller titta inte alls! Capice?


Vet du vad jag hatar mest av allt? När man står och skär och råkar snitta upp fingret och får höra: var försiktig. Pffft... Så dags då. Såvida den som ber en vara försiktig inte har en tidsmaskin, kan den personen knipa käft.


Vet du vad jag hatar mest av allt? Verkligen mest av allt? Att de som jobbar på Åhléns sminkavdelning har på sig vita labbrockar. Som om de sysslade med stamcellsforskning och inte med att hjälpa folk välja snyggaste ögonskuggan.


Vet du vad jag hatar mest mest mest mest av allt? Nyhetsuppläsare som lämnar över med någon fyndig kommentar i stil med Men Peppe befinner sig i alla fall inte i rymden. Nu över till sporten. De, om några, borde skjutas på fläcken. Fram med hagelgeväret, bara. Vill jag höra något fyndigt tittar jag inte på nyheterna, för bövelen!

För att inte tala om folk som bränner av nyårsraketer INNAN nyår. Flera veckor innan. De förtjänar en raket upp i rumpan.

Och folk som blockerar vägen för en när man ska försöka hinna med spårvagnen och säger "Hej, har du tid en liten stund?" och viftar med en vit pärm framför ansiktet på en? De förtjänar också en raket upp i rumpan. Strike that. Två raketer. Make that three. Nej, jag har inte tid. Jag kommer aldrig ha tid. I alla fall inte för dig.

Vet du vad jag gillar? Sådan där bubblig smällplast. Jag älskar verkligen smällplast. Om jag fick ta med mig en enda sak till en öde ö skulle det utan tvekan bli smällplast.


Sant. Smällplast is the shit.
Och kattungar. Jag gillar verkligen kattungar. Men när de blir stora och kräks överallt - det tycker jag väldigt illa om. Visst är det irriterande?
Ja, för fasen. Det skålar vi på tycker jag.

18 kommentarer:

Kerstin sa...

Hahahahahaha. Jag älskar kattbilden. Och bilden på dig går inte heller av för hackor. 155 bast you say? Du ser grym ut ju :) PUSS.

Anonym sa...

Det där var rolig läsning! Sådant ser jag gärna mer av :)

Kerstin sa...

PS Och smällplasten får ni först slåss med mig innan ni får.

dddd sa...

Kerstin: Du Rör Inte Min Smällplast. Ja, OK. Du kan få smälla tre stycken. Så. No more. :D
Lina: Oooo... Jag ska hälsa Mr Cuddles att hans tykna kommentarer gick hem. Han kommer bli så glad, så glad. ;)

Anonym sa...

Vet du vad jag gillar? Dig. ;)

Mel sa...

Det var görskoj ju! :D

Och vet du vad jag hatar? Små snorungar som tar foundation ur hyllan på Åhlens och sprutar den över hela MaxFactor displayen.

dddd sa...

Anonumous: Aaawww... :D
Mel: Let us kill them all! Och de som kletar med läppglansen - låt oss döda även dessa as.

Anonym sa...

Jag har hittat en ny favvoblogg. You made my day!

dddd sa...

Oooooo... Vad kul! :D

Anonym sa...

Bubbelplast!! Det bästa jag vet.. Om man får otroligt sug, kolla http://nico.se/diverse/bubbelplast/ roligast är rösten när man trycker på "fresh sheet"

Mill sa...

Du träffar mitt i prick, gång på gång!

Mary Lady Luck sa...

Hahaha, kan du inte göra det här till ett stående inslag? Vardagsirritationsmoment är viktiga att vädra!

Mary Lady Luck sa...

Kom genast på ett från idag, jag hatar när jag ska korsa ett övergångsställe utan ljus och alla fjantar i bil bara susar förbi trots att de ser att jag ska över. Zebraregeln hallå? Jag blir så sur.

Anonym sa...

Back on track! :)

dddd sa...

Maria: Det måste jag kika på!
Mill: Hahaha! :D
Mary: Jag brukar baar gå rätt ut i gatan. Det är ju deras fel om de inte stannar. Sant - jag kanske stryker med på kuppen, men jag kommer åtminstone att ha rätt. Jag tror att jag ska göra detta till ett återkommande inslag. Det var skönt att få ur sig allt! Pheew... :P
Camilla: :)

Anonym sa...

Detta är ju klart dagens...veckans, äsch, whatever i särklass roligaste bloggen på länge.
Annhåller om att få länka till dig, måste ju få ge mina vänner förmånen att få sig ett asgarv.
Hoppas du samtycker annars får du väl klaga.

Z sa...

Garvade så jag fick tårar i ögonen.
:)
:)
och så den här guldkommentaren:

"Kerstin: Du Rör Inte Min Smällplast. Ja, OK. Du kan få smälla tre stycken. Så. No more. :D"

Anonym sa...

Jag hatar ALDRRIG,det kan nog folk verkligen hata..Tänker jämt.."Ja, ja, de har en dålig dag,inte jag inte".."Det finns nog n´åt fint innanför deras pannben som inte syns".. "Åh, vilken rolig stackare"..ÄR DET NÅ`T FEEL PÅ MEJ..MJÖLKSNÄLL!!HJÄLP MEJ!!Skrattar jämt,låtsas inte ens!!!??!!Se min gladmesiga blogg..Dessutom ääälskar jag också mitt nya bloggliv..?Plus Er alla"Inredn.freek"??!!!Puh..nä,jag går och lägger mej..kram gamla Pihlan, förresten, Tack för en härlig sida..