tisdag 12 december 2006

Schyssta, dårå

Systembolaget har, lagom till Lucia, knåpat ihop en liten film där ett gäng tjejer och killar kommer med en massa briljanta förklaringar till varför det är OK att köpa ut till minderåriga. Den ska visst tjäna något sorts avskräckande syfte. Anyway. Kanske har jag ett hjärta av sten, men hundögon och lägga-huvudet-på-sned biter liksom inte på mig. Ser framför mig hur mina barn om en sisådär, säg, 20 år kommer till mig med samma underbara argument:

Men vad ska jag göra då? Stanna inne och väva, eller nå't? Det skulle du gilla, va? Jävla präktighetsminister...

Jag kommer hålla andan tills ni köper ut åt mig...

Du älskar inte mig. Om du älskade mig skulle du köpa öl till mig...

Vi ska göra ett biologiexperiment och behöver två stora flaskor sprit...

Efter att jag garvat läppen av mig, torkat skrattårarna och hämtat mig något hade jag sagt: Naaaaw... Jag tror inte det.
Sedan hade jag tagit mina framtida barn i öronen och låst in dem i källaren (med mat, naturligtvis, jag är ju inte helt omänsklig) och släppt ut dem när de fyllt 25. Nej, 30. Inte en dag innan. Voilà! Problem solved.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, herre jösses.

Garvade också åt filmen. Suck.

Jag skulle aldrig köpa ut till mina barn. Och jag har aldrig bett mina föräldrar göra det åt mig heller för den delen.

En och annan häxblandning blev det väl, dock

Anonym sa...

Obs! Det var jag, Tinnitussan, som skrev inlägget ovan :-)

dddd sa...

Hahahaha! Men den vanliga reklamen är rätt otrevlig... Dock inte övertalningsfilmen. Jag har inga som helst problem med att säga nej. :D