tisdag 5 december 2006

Hos frisören

Söt frisör (lite förskräckt): Oj! När klippte du dig sist?
Jag: Eeeeh.... Ett halvår sedan? (Vilket är en grov avrundning nedåt. Det är lite drygt - svimma inte nu - ett år sedan jag klippte mig. Ay caramba! Madre de Dios!)
Frisör: Oj!
Jag: Hehe. Let's get to it, shall we.

Klipp, klipp, klipp.
Fön, fön, fön. (varmt, varmt, varmt)
Platt, platt, platt.

Aaaaahhhh...
Jag är numera penntroll light, people. Inget mer skabbigt råburr. När den docksöta frisören frågade hur jag ville se ut blev jag i och för sig lite ställd. Hur säger man att man vill ha samma frisyr som Nicole Richie, utan att låta alltför mycket som en... tragisk wannabe?

Resultat:
Mer människa och mindre Chewbacca.
Undrar bara i mitt stilla sinne hur länge det håller, dyra hårvårdsprodukter till trots.
Jag ger det två veckor.

1 kommentar:

Lill-Krizan sa...

Frisörer. Bara ordet ger mig rysningar...