fredag 15 december 2006

Ett inlägg som osar intelligens lång väg

Not.

Kondomtillverkaren Durex har utsett världens 10 sexigaste män. Apropå ingenting. Rubriken "korad av kondomjätte" är som tagen ur en romantisk fairy tale. Eller hur?

I alla fall.

Daniel Craig - Oh, ja. Han hamnar högst på listan ääääny day. Helt klart. Rufsa till håret lite bara och ditcha den där fruktansvärda benan, tack. Lustigt bara att en kondomtillverkare röstar fram Bond, Mr Oskyddat Sex himself som shaggar fem tjejer på raken, som sexigaste snubben.
Clive Owen - Hail King Arthur! Right up there med Daniel Craig.
Jude Law - Alltså. Jag har aldrig gillat Jude Law. Eller, jo, det var kul när han visade rumpan i The Talented Mr Ripley. Faktiskt. Nakna rumpor är alltid kul. Nästan. Men annars tycker jag att Jude ser lite... ond ut. Ond och snobbig. Dessutom var han otrogen med barnflickan. Off with his head, I say! Bort med Jude Law. Schooo...
Steve Jones - Vem är Steve Jones? Vad gör han här? Jag kan komma på 100 andra som skulle platsa bättre.
Johnny Depp - Johnny Depp kommer alltid finnas med på mina listor över de sexigaste männen, trots råfula glasögon och flottigt hår. Foräääva 'n äva 'n äääva... Pirate.
George Clooney - Meh. Han kan få en pity-plats, bara för att han var så söt i Cityakuten.
David Beckham - Becks är sjukligt överskattad. Bort med Becks. Schooo...
Robbie Williams - Robbie kvalar in för att han ser så busig ut. Och för att han kräver speciella stolar när han ska intervjuas. Bara det är ju värt en plats.
Orlando Bloom - "Om jag skaffar skägg och mustasch kommer alla tro att jag är vuxen. När jag egentligen bara är 16." Bort med Orlando. Booort.
Pierce Brosnan - När män blir gråhåriga är det distingerat (hur fasen stavas det?), men när kvinnor får gråa hår är de skator. Hmmphh... Men, OK, Pierce är snygg. Ey! Vi snackar Remington Steele, för fasen! Jag var dökär i Remington. Bara det gör att han kvalar in. Lätt.

Så. Med Jude, Steve-någonting, Becks och Orlando borta finns det fyra platser över om det är någon som vill bli sexigaste mannen. Någon?

17 kommentarer:

SixesAndSevens sa...

Den ende av dom där som är värd att slösa en kondom på (eller rent av köra utan med...hehe) är Johnny Depp!! Resten klarar jag mig utan. :)

Kerstin sa...

Jag är riktigt svag för Clive Owen alltså :)

PS Som du ser kan jag ÄNTLIGEN kommentera hos Betablogger. Jiiipii...

Caravaggio sa...

Var fan är Donald Trump nånstans?!

Anonym sa...

Damn not even 1 black man?? Inte för att kvotera men hey, sjukt många hotties där liksom

Mel sa...

Håller med om Jude, bort med his cheating ass!
Orlando skulle jag inte sparka ur sängen...
Craig killen går bort ur min lista och även Becks. Har ni hört hur han låter när han öppnar munnen? Helt sanslöst...

Anonym sa...

"Off with his head, I say", är det ur Alice i Underlandet? har du sett Hallmarks underbara version av den? har ingen koll på vem folk tycker är sexig så jag kommenterar inte det. själv gillade jag Lawrence Fishburne förut o så han som spelade snyggbögen i den där ängelserien som gick för några år sen, fast jag minns inte vad han heter. han är med i Weeds också.

dddd sa...

sixandsevens: Hahaha! Johnny är hot.
Kerstin: Clive är hot han med. Oj, oj, oj...
Axel: Han hamnade tyvärr på elfte plats. Därför är han inte med. Stackars Donald...
Hotness: Shit. Det tänkte jag inte ens på. Ooooo... Killen som har huvudrollen i Sleeper Cell på SVT - han kvalar ju in LÄTT!
Mel: Kan Becks ens prata?
Vajlan: Hmmm... Nu blir jag nyfiken. Ängelserien? Och Laurence Fishburne är inte dum. Inte dum alls.

Anonym sa...

http://www.hbo.com/films/angelsinamerica/cast/kirk.html

och hur var det med Alice? :D vill veta om vi delar referensramar haha.

comment vont les études?

Anonym sa...

jäblars, länken bröts. tydligen heter han Justin Kirk. han är galet snygg tycker jag.

dddd sa...

Gode gud... Studierna... Jag svarar på svenska. Min hjärna är för trött för att tänka på franska just nu, hahaha! Jag hade tenta idag. Översättning till svenska. Vilket är mycket lättare än översättning till franska, helt klart. Tycker iaf jag. Jo. Vi skulle ha läst 3 böcker - 2 skönlitterära och en samhällskunskapsbok. Jag har planerat skitdåligt den här terminen. Jag skäms. Utdragen vi fick på tentan var utdrag som jag bara skummat igenom. Utan att slå upp ord. Briljant. Hellre omtenta med chans till VG än knappt G, tänkte jag och lämnade in blankt. Nu har jag lite drygt en månad på mig att ta igen innan 3 (!) omtentor. Som jag planerar att få högsta betyg på. Om jag så ska dö på kuppen. Men, tack, annars går det bra, hahahaha! Och det där med Off with his head I say - jag tänkte inte ens på Alice när jag skrev det. Det bara...kom. men Hallmarks version - är det den med Martin Short? Har inte sett den. Låter som något att krypa upp i soffan och kolla på i mellandagarna.

Anonym sa...

mitt erbjudande om hjälp står kvar. visserligen är jag på fel sida landet, men kan jag bistå per mejl eller msn så tveka inte. min tillvaro är samtidigt dötråkig o alltför dramatisk just nu, så kan jag balansera den lite med att bistå en mänska i fransk-nöd så är jag bara glad. inom rimlighetens gränser alltså.. jag kan inte skriva nåns C-uppsats gratis till exempel.. annars gillar jag uppsatsskrivning.

dddd sa...

Tack snälla. Jag antar kanske det där erbjudandet inom en inte alltför avlägsen framtid. ;)

linlasj sa...

Depp och Bloom. Där är mina röster. Så de' så. Men vad vet jag...jag är ju ... man.

Caravaggio sa...

Det är helt galet. Att inte ha med Donald Trump på en sån här lista är lika crazy som att inte ha med den franska tjejen i Volvo-reklamerna på en lista över "10 snyggaste tjejerna".

dddd sa...

Slars: Orlando säger du? Går mot strömmen, gör vi? Hahaha! Du får gilla Orlando. Det är helt OK. ;)
Caravaggio: Den tjejen minns inte jag. Var hon verkligen så het?

Linda K sa...

hallå hallå, var är mads mikkelsen?! :O

dddd sa...

Omigod.
Jag glömde Mads.
Hur kunde jag glömma Mads?
Måste vara temporär sinnesförvirring...
OK, tänk snabbt... Vänta. OK.
Bort med... george Clooney och in med Mads. Så där. Pheew.
Sorry 'bout that.
:)