söndag 10 december 2006

Brunch

Det finns ett litet brunchställe på Övre Husargatan i Göteborg som heter Egg & Milk. Där serverar de bacon och ägg. Och våfflor. Och pancakes med maple syrup. Och bagels. Och pancakes med maple syrup. Och våfflor. Och personalen har rosa klänningar och hättor.
Yum, brunch. Klart man ska äta brunch en söndag. Brunch. How very Sex and the City, tänkte jag och drog med mig pojkvännen. Här ska ätas brunch och filosoferas, om jag så ska dö på kuppen!
Dessutom har mitt Visakort börjat krångla eftersom jag tvättat det av misstag*, vilket innebär att jag har en superbraig ursäkt varje gång något ska betalas. Ah, rackarns. Betalar du**?

Det är gott med pancakes och maple syrup.

Det är dock lite obehagligt att springa på löpband med pancakes och maple syrup i magen.

*En andra gång.
**Vaaad? Sugar daddy? Inte då? Jag tvättar hans kalsonger, han bjuder mig på brunch. Fair enough, I say.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Låter supermysigt. Själv har jag shoppat som en galning och haft en underbar dag - alldeles lagom med folk på Allum och jag hittade julklappar till alla jag skulle smat några små fynd åt mig själv. Möttes upp av mor och far och pekade på vad jag ville ha i julklapp. Jag vet att tomten kommer ge mig parfym och smink... Jag har varit sååååååååååå snäll i år :-)

Anonym sa...

alltså, tvättar man eller lagar mat och sånt åt nån, o den pyntar för saker, då heter det antingen att man är hemmafru- om man delar säng- eller hembiträde, sugardaddy är man ju om det bara är sängen det handlar om... eller? ;)

det lät ljuvligt med allt krubb fullt av kenyansnabba kolhydrater!

dddd sa...

Linda: Oooooo.... Vi får väl se om tomten bryr sig om mig i år. Jag har nog varit lite stygg...
Vajlan: Hahahaha! OK. Du fick mig att googla på "what is a sugardaddy" (vilket för övrigt verkar vara två ord, inte ett, men, men...). Fick upp det här:

"A wealthy, usually older man who gives expensive gifts to someone much younger in return for companionship or sexual favors."

Du har så rätt. Men jag orkar inte ändra. :D

Anonym sa...

Jag var inne på det där Egg & Milk sist jag var i Göteborg. Åh dämn va mysigt. Jag drömmer fortfarande om att få åka dit igen och äta pannkakor. Suck, kan de inte öppna i Malmö också...

Kerstin sa...

Åh, brunch är bäst - men träning efter? Bra jobbat - du har ju bättre karaktär än vad jag har. Hmmm - det kanske inte är svårt att ha det för jag har ingen. Kram.

Caravaggio sa...

Hur Sex and the city är egentligen en brunch med sin pojkvän?

dddd sa...

Maria: Oh, ja. Very frukost, indeed! :)
Amelie: Ja, det var ett jättemysigt litet ställe! Verkligen! :)
Kerstin: Att träna med pancakes i magen visade sig vara en hyfsat dålig idé. ;)
Caravaggio: Nä, det är ju just det. Det är ju inte särskilt SATC. Snarare Våra värsta år. Men man får vara glad för det lilla. :P