tisdag 5 december 2006

Jag är bonde och alla vill ha mig.

Jag blir tokig.
På mig själv.
På allt.
På alla.
På människor.
På folk som sänker sig så fruktansvärt lågt att de ställer upp i program som osar så mycket snusk, brist på respekt och lättja som *kväljning* Bonde söker fru.
Klart att jag kan skita i att kolla.
Visst.
Men jag har tre kanaler. Ge mig åtminstone detta - att få ösa lite galla över ett program som jag verkligen inte behöver kolla på, men som jag likt förbannat dras in i ändå. Om inte annat så får jag ju i alla fall något att bitcha om.Jag vet inte ens var jag ska börja. Det finns så mycket att ta av. En outsinlig källa av smaklöshet. Äckliga Linda Isaksson som inte är annat än en förklädd pimp i vita shorts och birkenstocks. Hennes äckliga kommentar om att det kanske börjar bli dags för bönderna att *wink, wink* "känna sig fram lite" - det börjar ju närma sig slutet *hint, hint*. Linda vill se lite action. Helst à la Fäbojäntan. Hon sätter sig tätt intill den där Per-Markus eller Per-Martin, eller vad han nu heter, stryker sig lite mot hans ben, biter sig i underläppen och viftar lite med ögonfransarna. Han ser lite smått besvärad ut och tittar ner i marken.

Eller vad som sägs om kräket NUMERO UNO: den lille skiten som för friggin' ANDRA gången hånglar upp en av tjejerna. Och detta tolereras. Wtf? En stor fet spark i skrevet ska han ha, bara för att han sitter där och tror att han är all that. Och de där två brudarna som bara jamsar med, som blir utan hångel och försöker prata med honom om sina känslor, hur orättvist behandlade de känner sig, bu-hu etc? De ska örfilas tills de vaknar upp och inser hur patetiska de är. *dish, dish* Snap out if it! Sedan ska de få skriva ordet "självrespekt" på en stor svart tavla, om och om igen, tills de fattar vad det innebär.- Hade det här hänt i verkliga livet skulle jag aldrig stå ut, snyftar den ena och torkar bort en tår.
Bonnapågen tittar lite pillemariskt på henne och försöker se lite småbusig ut.
Jag är ett charmtroll, tänker han. Kvinnor älskar när man tittar de djupt i ögonen och ler lite förföriskt. I'm a dawg. Rrrraaou. Voff!
Han ler ännu bredare.
Ena tjejen går därifrån. Bonden rör inte en fena. Andra tjejen sitter kvar. Hon ser lite trött ut.
- Hur kan en så gosig grisbonde som du ställa till med så mycket problem? säger hon och suckar drömskt. (Här började jag få uppstötningar)
- Vet du varför? svarar den lilla skiten och ler ännu bredare. Det är just för att jag eeee en så gosig grisbonde... Ge mig en kram nu!

Här var jag tvungen att gå ut och spy. Jag kunde inte hålla tillbaks det längre. Sedan grät jag en liten skvätt.
Varför, åh, varför utsätter jag mig för detta?
Jag förstår inte.

Inga kommentarer: