måndag 18 december 2006

GIMME GIMME GIMME

Mitt allt annat än trevliga morgonhumör har lett till att sambon slutat med sina fruktlösa väckningsförsök innan han går till jobbet. Ergo --> jag äter frukost när andra äter lunch. Eftersom jag inte pallar att sitta och äta i total tystnad brukar jag slå på tv:n. Och eftersom jag bara har tre kanaler (tv 3 och kanal 5 är inte två av dem) brukar jag sitta och sörpla i mig apelsinjuicen till Tvins - den hjärndöda motsvarigheten till TV Shop. Som också är rätt hjärndött. Eller så är det TV Shop som har bytt namn. Och då är det fortfarande hjärndött. Eller... OK, nu börjar jag bli förvirrad.
Hur som helst. Jag satt där och drack min juice när man plötsligt började göra reklam för Magic Bullet. Magic Bullet är en mixer. Men inte vilken mixer som helst. Magic Bullet hackar vitlök på 3 sekunder. Och mal kaffe. Och bröddeg. Och ost. Och så kan man göra chokladpepparmintmilkshake. JAG HAR ALLTID VELAT GÖRA CHOKLADPEPPARMINTMILKSHAKE!* Och gazpacho! Jag älskar gazpacho**! Och så kan man pressa morötter***! Och göra jordgubbsmargaritas! Som man kan dricka DIREKT UR MUGGEN! *klappar händerna i ren förtjusning* How cool is this! Direkt ur muggen! OCH SÅ FÅR MAN FYRA STYCKEN PARTYMUGGAR! PARTYMUGGAR! FÄRGGLADA PARTYMUGGAR!!! VARFÖR SKRIKER JAG?

Jag måste ha denna fantastiska mixer. Jag. Måste. "Till skillnad från alla komplicerade maskiner så tar Magic Bullet inte mer plats på diskbänken än en kaffekopp." Is perfect, I say. Var jag ska förvara de 17 tillhörande delarna har jag inte räknat ut ännu.
Och så får man två till priset av en. Om man ringer NU! Tänk. Jag kan ha en i sommarstugan. Eller husvagnen. (Jag har tänkt skaffa sommarstuga/husvagn länge)
Och över 500.000**** nöjda kunder i Skandinavien kan ju knappast ha fel?
Nä.
Just det.
:D

*Jag svär.
**Vad är gazpacho?
***Jag som alltid tänkt börja dagen med morotsjuice, men eftersom det är så svårt att pressa morötterna för hand, har jag skippat det.
****Det måste vara sant. De sade det på tv.

17 kommentarer:

ajja sa...

Ja va faan är gazpacho?!

Mary Lady Luck sa...

Gazpacho är gott. Men TV-shop är farligt!

dddd sa...

Ajja: Jag tror att det är kall tomatsoppa. Men jag kan ha fel.
Mary: *sjunger* Häääärligt, hääääärligt, men faaaarligt, faaarligt...

Anonym sa...

De har ju julerbjudande på Magic Bullet för böfveln! TJÖÖP!

Table Mate... http://www.tvins.com/m4n?oid=585&_locale=1 Jag blir i trans när denna går på TV, fantastisk.

Mill sa...

hahhaahhihhhiii. Själv blev jag helsåld på Kitchen Wisard Plus en gång i tiden... Har fortfarande inte glömt den (och de 17 tillhörande delarna...)

dddd sa...

Magnus: Och så kan man delbetala! Wooo-hooo! Hahaha! Men det är frestande, jag säger bara det...
Mill: Kitchen Wizard - var det den som hackade, skivade och gjorde små girlander av gurka? Den hade vi hemma. Den var helt värdelös. Jag skar mig femtioelva ggr. Och inte blev det några fina girlander att dekorera maten med heller. Hmmpf... :D

Anonym sa...

Klart du måste köpa den..det har kliat i mina fingrar många ggr, men stark som jag är (eller om det är ekonomin som är svag?) har jag låtit bli.. :)

dddd sa...

Funderar på att tröstköpa den, för att släta över mitt underkända franskaprov.

Anonym sa...

Köp köp köp! Och blogga om att den är usel, så kan jag äääntligen bli av med mina Magic Bullets-tvångstankar.

Nu har jag varit inne på din blogg tre gånger på ett dygn. Den hamnar på länklistan! Tjong.

Anonym sa...

Smygreklam is the shit säger jag bara gumman.

Anonym sa...

Har tyvärr hört att den är helt värdelös, synd eftersom jag också vill ha en...

dddd sa...

Kanalisera: Fresta mig inte! Men, ack, ack - så länge som jag velat ha en maskin som hackar bröddeg.
Vad kul att du gillar min blogg! Jag har just upptäckt din och tycker du skriver kanon! :D
Linda: Yeah, baby! :D
Maria: Bra! Mer sådant! Jag får inte köpa. Har egentligen inte råd... Fortsätt säga att den är kass. :D
Maria: Hahahaha! Vad kan jag säga. Jag är en sucker för dåliga reklamfilmer. De skådisarna, alltså. Ahahahaha! Fint att ha Magic Bullet på meritförteckningen. :D

Anonym sa...

Fy fan så roligt du skriver! Detta var veckans klart bästa text... kanske för att jag också upplevt Magic Bullets magiska dragningskraft.

dddd sa...

Salt: Det måste vara den fantastiska reklamen. Vem vill INTE ha en Magic Bullet efter att ha tagit del av de där lysande skådespelarprestationerna? Nä, just det. :D

Anonym sa...

Han som yrvaket "råkar" kliva in mitt i en reklamfilmsinspelning!?! Det kan inte bli mer övertygande än så. :)

dddd sa...

Gode tid... "Why, hello there Berman..."

dddd sa...

Berman: "Shhhhh... Not so loud..."