onsdag 20 december 2006

Fan

Bettskenor is the shit, people! Vanligtvis brukar jag vakna med ett huvud som håller på att sprängas och käkar som nästan låst sig av allt tandgnisslande. Men allt det där är PUTS VÄCK! Praiiise the Looord! Inte ens sambon som satt på sängkanten en lång stund innan han gick till jobbet och bara garvade åt mig kunde få mig på dåligt humör. Och då har jag ändå ett morgonhumör som får katten att springa och gömma sig under soffan. Efter att han gjort ner sig.
Allt var så bra så bra och jag dansade euforiskt runt i lägenheten iklädd enbart en nerdreglad, säckig t-shirt och mustofflor - tills jag såg mig själv i spegeln. Då började jag grina. Inte på grund av bettskenan. Inte på grund av håret som stod rätt upp. Men på grund av de cirkus en triljard finnar jag fått i ansiktet under natten. Jag blev så satans upprörd att jag klämde i mig ett halvt paket pepparkakor till frukost. Jag tänker aldrig mer gå ut. Aldrig. VRÅÅÅÅÅL!

10 kommentarer:

Kerstin sa...

Åååååh neeeeeej!!!! Paniiiiiik...

PS Jag har inte nämt det tidigare - men jag har också bettskena. Jag är också en "gnisslare".

dddd sa...

Jag har aldrig sovit så gott! Synd bara att mitt köttiga fejs tog död på all glädjen... *mummel, mummel*

Anonym sa...

Inte för att göra saken värre men... Läste någonstans för något år sedan att pepparkakor kan framkalla finnar. Så du kanske ska sluta proppa i dig dem...

Mel sa...

Du får hoppas bettskenen inte har något med finnarna att göra...

dddd sa...

Linda: Tyst med dig! Vad är det för hemskheter? Hur vågar du? Pffft... i spit on that comment. *tvi, tvi* Och du ska vara min vän... Judas. :D
Mel: Det kan ju ha att göra med all choklad jag vräkt i mig i helgen. Kanske. Och PMS. Mitt nylle blir helt prickigt när jag ska ha fröken Rosa på besök. Jävla Rosa. Jag hatar henne så. :(

Mill sa...

Aj då! De elaka "bölderna" är aldrig roliga...

Anonym sa...

He he... Jag vill också att min ska vara rosa :p

Vi verkar ha anpassat våra besök så som det sägs att tjejer gör. Coolt! Diskuterade det på jobbet idag - vi var några kollegor som verkar ha gjort det. Alltså de har anpassat sig efter mig - I bow for no (wo)man.

Fröken Lund sa...

Jag hade bettskena för över 6 år sedan men tyckte att det var så svårt att sova med den i att jag gav upp. Eftersom jag fortfarande pressar tänder och vaknar med evig huvudvärk och värkande tinningar och onda käkar så är det på tiden att jag skaffar en ny.

Vad kostade det att fixa din? Jag minns att det var rätt dyrt men att jag fick den gratis eftersom jag var under 20 då.

dddd sa...

Mill: De elaka bölderna förtjänar att dö en plågsam död.
Linda: Du och jag synkar våra besök bra!
Maria: En får passa på. Man vet ju aldrig. Tänk om pepparkakorna slutar tilverkas imorgon. Precis. Bäst att äta medan det finns. :D
Fröken Lund: Min kostade 2500 kr. Jag trodde faktiskt att det skulle bli dyrare... Inte för att det var särskilt skoj att lägga de pengarna, men ändå... Och det verkar ju ha varit värt det. än så länge...

Fröken Lund sa...

Inga roliga pengar, nej. Får fundera över om det ska bli nya glajer eller tandvärmare för mig då.

:-)