söndag 31 december 2006

Jag vet knappt var jag ska börja...

Folk summerar det gångna året. Jag vill också...

Nu ska vi se här.

2006 var året då jag:

Hade en amerikansk bekant på besök som visade sig vara så fruktansvärt tråkig att jag seriöst funderade på att ta livet av mig. Eller henne. Hon var här i tre dagar. Jag höll låda och babblade om allt och ingenting i t r e dagar - bara för att jag inte fixar pinsamma tystnader. Jag har fortfarande ont i halsen. Och det var ändå i januari.
Stukade tummen.
Stukade foten.
Krossade stårtån.
Började modeblogga.
Kom fram till att jag suger på att modeblogga.
Bytte till en ny blogg som jag inte riktigt kan kategorisera...
Fick en krönika publicerad i Punkt Se. Under fel namn. Någon som vill ha en autograf? Jag har en hel hög signerade foton som bara väntar på att bli ivägskickade.
Slogs om kläder på H&M så blodet sprutade för att sedan lämna tillbaks sagda kläder för att sedan ångra mig och beställa samma kläder på nätet för att sedan ångra mig igen, men då var det liksom försent och här sitter jag nu i min svarta Viktor & Rolf-klänning och, tja, jag ville bara säga det.
Upptäckte Ben & Jerry.
Gjorde rotfyllning.
Fick bettskena.
Hade en affär med Daniel Craig (i mitt huvud. man får ha det i sitt huvud. joho. det får man visst.)
Hade en affär med Wentworth Miller (i mitt huvud. man får ha det i sitt huvud. joho. det får man visst.)

Sablar, vilket tråkigt år. Jag dööööör.... Jag listar 2005 istället. Då hände det i alla fall något värt att tala om. FFS.

2005 var året som jag:

Inte bloggade.
Krossade en fönsterruta med en telefonkatalog när jag skulle döda en geting (gula sidorna+gamla fönster --> ingen höjdarkombination).
Ljög och sa att fönstret blåst upp av sig självt för att hyresvärden skulle betala sagda fönsterruta.
Åkte till Paris och pluggade.
Blev kär i Paris (staden, alltså).
Blev rånad i Paris.
Blev ännu mer kär i Paris (fortfarande staden).
Gick upp x antal kilo i Paris.
Jaha. Det var väl allt.

Jo. Angående 2007. Det blir året jag får på mig mina gråa stövlar. Hör ni mig stövlar? Höööör niiii miiiig! Aaaaaarrrgh!!!!!

GOTT NYTT ÅR PÅ ER!!! NU SKA JAG ÄTA EN MARSIPANGRIS.

VARFÖR SKRIKER JAG?

16 kommentarer:

Anonym sa...

Krossade en fönsterruta med en telefonkatalog..hahaha..nu är jag på ännu bättre humör :)
Gott nytt på dig!!

Anonym sa...

jag är förresten glad att du slutade modeblogga och började med denna istället..den är hysteriskt rolig.. :)

dddd sa...

Gott nytt år käre Jerk!
Förresten - min katt satt i fönstret bredvid. Det öppna fönstret bredvid. Han flög ut likt Stålmannen när fönstret krossades. Stackarn. Att djurskyddswhatever inte kommit hit ännu är ett mysterium. Kul att du gillar allt mitt dravel! :D

Fröken Lund sa...

Gott nytt år! Ska se om jag vågar mig på att summera mitt 2006 också, någon dag in på nyåret.

Linda K sa...

DÄRFÖR ATT MARSPIPANGRISAR ALLTID FÅR EN ATT MÅ ILLA OCH DU INNERST INNE VET DET OCH PEPPAR DIG SJÄLV GENOM ATT VRÅLA? GOTT NYTT ÅR! skriker jag tillbaka :D

Mill sa...

Vilken tur att du började skriva den här bloggen istället. Det är daglig underhållning! Tack så mycket! Gott nytt år!

Mary Lady Luck sa...

Haha, fönstret och telefonkatalogen! Jag dör av skratt!

dddd sa...

Fröken Lund: Gott nytt år! :)
Linda K: DET ÄR SOCKRET! DET MÅSTE VARA DET!!! JAG KÄNNER HUR SOCKERKOMAN NÄRMAR SIG! OH LA LA!
Desperata Bruttan: Gott nytt år! :D
Mill: Vad du är söt! Tack så mycket! Gott nytt år! :D
Mary: Hahaha! Jag tror att jag har hela historien nerskriven i ett ett inlägg. Minns dock inte vilket. Min sambo såg tyvärr inte det roliga i det. Vissa människor har helt enkelt inget sinne för humor. :D

dddd sa...

Det låter ju kanon. Jag är inne på min tolfte nu. Min tolfte på två dagar, dock. Jag har faktiskt liiiite självbehärskning.

Not.

:D

brallan sa...

Äh, nog slog väl 2006 -05 ändå? Bloggandet borde ju helt klart slå allt som hände innan, i alla fall om jag får bestämma :) Gott nytt år på dig!

dddd sa...

Gott nytt år! ;)

Anonym sa...

Du är så roligt att det gör lite ont. Och det behövs en dag som denna. Nytt år, nya jävligheter, som det heter.

Bambi sa...

Gott Nytt År! Deppar jag behöver jag bara titta in här! *ASG*

dddd sa...

Anonym: Nytt år, dags att ta itu med allt överblivet julgodis... :D
Bambi: Vad du är söt... ;)

Anonym sa...

Yes if the truth be known, in some moments I can bruit about that I agree with you, but you may be making allowance for other options.
to the article there is quiet a definitely as you did in the fall delivery of this request www.google.com/ie?as_q=tekken 3 cheats for playstation ?
I noticed the catch-phrase you have in the offing not used. Or you functioning the dreary methods of development of the resource. I have a week and do necheg
Your aferanas :)

Anonym sa...

[url=http://www.drawingboard.org/blogs/?u=videoseanona8]Fraps Video/Screen Capture Software 2.9.2[/url] [url=http://www.blogportalen.no/blog/?u=videosearchie1]Apollo DVD Ripper 7.1[/url]
Video to Audio Converter 1.12 Free DVD Maker
http://lecturer.elektrounesa.org/?u=videosealine7 Altdo Video to Zune Converter
[url=http://www.blogportalen.no/blog/?u=videoseandrew7]Apex Video Converter Super 6.16[/url] [url=http://www.drawingboard.org/blogs/?u=videoseashlyn7]007 DVD Copy[/url]
KingConvert DVD To T-Mobile myTouch 3G Sothink SWF to Video Converter 2.3.70809
http://www.drawingboard.org/blogs/?u=videoseambrose2 4Videosoft Sony XPERIA Video Converter
Absolute Video Converter 3.0.1
my icq:858499940385