fredag 22 december 2006

Nyårslöften

Utmanad av söta Alexia att göra en lista med nyårslöften. Nu är det i och för sig så att jag är en mästare på att bryta sådana löften. Men jag lovar att försöka den här gången. F Ö R S Ö K A... Låt oss inte kalla det löften, förresten. Låt oss kalla det... saker som jag ska förbättra. I den mån jag kan.

1. Inte gå och träna bara för den där vrålgoda efter-träning-chokladshakens skull som man kan köpa på gymmet. Gå och träna ändå. Och sedan dricka chokladshake.
2. Anstränga mig mer i skolan. Mer plugghäst - mindre bum (går man upp halv 12 och bloggar istället för att plugga är man en bum). Jag ska bli en riktig Poindexter.
3. Sluta irritera mig på småsaker som smutstvätt, disk och halvfulla kaffekoppar som står lite varstans i lägenheten. Om jag kolar vippen imorgon vill jag inte bli ihågkommen som en gnällkärring. Just nu ligger jag rätt pyrt till.
På min begravning:
Prästen: Och nu ska Miss KYD's pojkvän säga några ord...
Pojkvän: Alltså. Jag borde ju vara ledsen. Men det är jag inte. Fy f-n vad skönt. WOOOHOOO!!!!
4. Lära mig dricka rödvin. Utan att spä med Sprite. Vaaad?
5. Tänker jag inte avslöja...

Så där. Få se nu hur det går...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till är allt jag säger, jag ska påminna dig om dessa 00.05 den 1/1-07. Bara så du vet. Kul att ni är på, jag har sagt till Ida. Kram och god jul!

Linda K sa...

sån lista ska jag också göra! fast om några dagar, tål att kluras på :)

Anonym sa...

vilken märklig upplevelse det var att se din nuna inne hos modegrisen!!! liten värld... :)

dddd sa...

Linda: Hahahaha! God jul på dig med och många kramar! :D
Linda K: Ja, gör det! Vi får väl se om jag har lovat för mkt... ;)
Vajlan: Det är en liten värld. En mkt, mkt liten värld... ;)