fredag 15 december 2006

Jag ska bli astronaut när jag blir stor

Christer Fuglesang - live from outer space.
Whoodiedoo, så fruktansvärt ointressant tänkte jag och började fila på något elakt att skriva i bloggen. Om hur exempelvis Christers fru offrat allt för att han ska kunna göra karriär och hur lilla sketna Sverige vill ha en bit av kakan nu när en svensk astronaut ääääntligen skjutits upp i rymden. Patetiskt. Och kissa i blöja - äckligt, muttrade jag för mig själv när jag slog på tv:n*.
20 minuter senare satt jag och gapade när Christer började leka med en frisbee och gjorde partytricks med geléhallon. Omigod, titta på frisbeen, sa jag till pojkvännen som såg måttligt intresserad ut. Och titta, Christer studsar upp och ner! Ååååå... Ooooo... Men kolla rå! Det är ju LIVE från rymden. RYMDEN! Hallå!? Såg du? Såg du geléhallonen? Wow!

Jag tar tillbaka allt. ALLT! Det mest spännande jag gjort idag var en hårinpackning. Christer svävar runt i tyngdlöshet och mekar med rymd...grejer. Crap. Hur kan man någonsin bräcka det? Tänk när Christer sitter och snackar med någon polare om dittan och dattan längre fram och polarn börjar berätta om sina äventyr i Amazonas djungler, om hur han nästan blev uppäten av vilda tigrar (amazonastigrar är INTE att leka med, people...) och var tvungen att äta skorpioner för att överleva.
Meh, avbryter Christer och viftar lite avmätt med ena handen. Jag minns när jag var i rymden och gjorde partytricks live via länk. Det var tider det. Mer kaffe?
Och han den där polarn kommer gå därifrån med tårar i ögonen eftersom han inte har något att komma med. Inte ett skvatt.
Fatta stort.

*Nej, jag har inget liv. Och jag har tenta imorgon bitti. Partej.

8 kommentarer:

Anonym sa...

true, svårt att bräcka. min enda anekdot som jag brukar dra involverar min förra hamsters bedrifter. inte mina eget liv ens en gång, utan en liten fluffig bolls liv...
imån ska jag börja flytta in i min egna lägenhet, blir spännande. ska försöka se till att inte en hamster spelar huvudrollen i den framtida sitcom-kopian av seinfeld som jag hoppas kommer utspela sig däår :p

dddd sa...

Jo, för MITT liv är ju så ofantligt spännande. Jag tror jag kräks. Jag tar tillbaka allt jag sagt om Christer. Rymden är nog niiice. Hmmmm... Undrar vem som kommer spela huvudrollen (som det skulle finnas material nog till en film, ahahahahaha) i filmen om mitt liv. Jag gissar på roseanne Barr. Såvida hon inte är död.
Lycka till med flyttandet. Själv har jag tenta. Som kommer gå åt ruyuehvjehvfhyurfyg. :D

Anonym sa...

Jag har varit på bio i mysbyxor. Fugleskit släng dig i väggen säger jag bara!

a spoonful of mint sa...

Hårinpackning i rymden är minst lika spännande som att meka i rymden, tycker jag.

dddd sa...

Linda: Passa dig, annars skickar Fugleskit ner en blixt i skallen på dig. Han kan göra det om han vill. Det är sant. :)
yeh-yeh girl: Hahaha! Oh, ja.

Mel sa...

Hmm...jag antar att du redan sett mitt något överextatiska inlägg om live webb-tv sändningen från rymden häromkvällen? ;)

Anonym sa...

jag vill också ut i rymden.

Så himla häftigt.

Livet går ut på upplevelser. Helt klart. Och snygga stövlar, då ;-)

Lycka till med tentan.
/T

http://tinnitussans.blogspot.com/

dddd sa...

Mel: Det har jag missat. Kikar in hos dig nu. :)
Maria: Du och jag och en raket - voooom, bara. Upp i rymden. Och så sitter vi där uppe och filosoferar. Och bloggar från Mars. :D