lördag 23 december 2006

Är det någon mer som ser den neongröna svampen?

Dagen före julafton.

Vad sägs om att åka in till centrum och sista-minuten-handla lite julklappar?

Förträfflig idé. Förträfflig. För det är ju förmodligen INGEN annan där. Inte en kotte. Inga köer. Inga svettiga kroppar som trängs och brottas om den sista robothunden på BR leksaker. Inga panikattacker. Inga skrikande barn. Inga hysteriska föräldrar. Ingen som trampar en på fötterna och sedan tittar surt på en för att man har mage att stå still i mer än 1 1/2 sekund. Nope. I år blir det nog heeeelt annorlunda. Säkert, säkert.

Och rosa giraffer kanske flyger ut ur min rumpa.

Vems idé var det förresten att klä träden i centrala stan med blå slingor? Inte så där vackert blå, nej, nej. Knallblå spretiga, plastiga slingor, uppkastade på måfå, som gör riktigt ont att titta på. Och de där neongröna jättesvamparna i NK:s julskyltning? Jag tänker inte ens kommentera dem.

Och så har Bräutigams smällt upp små stånd där de säljer marsipangrisar. Som man får *flämt* provsmaka. Marsipangrisar är knark. Pure knark. Små, chokladdoppade marsipangrisar, 4 st för 50 kr. Efter att ha rotat igenom väskan kom jag fram till att jag hade exakt 80 kr att disponera. För 80 kr får man 7 marsipangrisar. Tydligen.

1 kommentar:

Fröken Lund sa...

Jag gillar inte de blå ljusen heller eftersom de fräter sönder min hornhinna.

God Jul på dig Camilla!