måndag 4 december 2006

Film är inte bäst på bio film är inte bäst på bio

Det tål att sägas om och om igen.
Och igen.
Och igen.

Att gå på bio är inte mysigt för fem öre. Faktum är att fördelarna med att kolla på film hemma är rätt många. Det är väldigt sällsynt att någon som är 2 meter lång kommer och slår sig ner mitt framför mig när jag sitter i soffan. Det händer däremot alltid när jag går på bio. Dessutom brukar jag plocka upp skräp från golvet hemma - det gör man tydligen inte längre i biosalongerna. Goddammit, jag har aldrig sett så mycket snusk i hela mitt liv! Man fick plöja sig fram till sin stol. Scheisse, vad äckligt! Finns det inte en bioreklam som hotar med stryk om man skräpar ner? Jävlar, vad mycket spö de som kollat på film innan oss måste ha fått. Illröda rumpor och femton blåtiror var. Minst.
Och kräket som uppenbarligen inte visste hur man stänger av en mobiltelefon - jag vet vilken vagn du tog hem. Du går inte säker. Och inte du som satt och sparkade på mitt ryggstöd heller. Jag minns exakt hur du såg ut och har påbörjat en fantombild som jag ska sprida via nätet. You're going down. Och de där stora filmafficherna som skriker ut att film är bäst på bio - jag ska riva ner allihop.

Varenda en.

Ritch, bara.

Inga kommentarer: