måndag 11 december 2006

Matpengar? Bah!

Finns det någon mer där ute som på fullaste allvar tror att man kan lämna tillbaka något och sedan köpa något annat*, fullt övertygad om att man inte gått back? Att man faktiskt tjänat pengar, istället för tvärtom? Eh...

Min valnötsstora hjärna: Jamen, det är ju perfekt! Åh, så bra! xxx minus yyy blir bla bla bla och sedan får du lite rabatt... Fantastiskt! FANTASTISKT!!! Du är dum om du inte slår till! Dum, dum, dum! Köp nu! Go on! Fram med kortet! Preciiis.
Mitt förnuft: Du förlorar på det här.
Min valnötsstora hjärna: Rabatt! Hallåååå!? RABATT!
Mitt förnuft: Kör till!

Finns det ett Nobelpris i dumhet?
Jag skulle verkligen behöva höra att jag inte är ensam om det här.
Talk to me, people! Talk to me!!!!!

*Ooooooo, vilka fina stövlar...

7 kommentarer:

J sa...

Du är inte ensam, jag gör det nästan varje dag..

Caravaggio sa...

Jag förstår inte, kanske för att jag kandiderar till det omnämda nobelpriset i dumhet men jag hade nog behövt en prisbild för att förstå.

Jag har nyligen varit med om en liknande sak. Jag fick ett par skor som var för små, det fanns itne heller i större storlek så jag tog pengar för dom, genast så hade jag 800 kronor som jag bara hade fått. Vilket gjorde att det på krogen nästan kändes respektlöst mot alla som inte hade 800 kronor att kröka för att inte handla för ett par hundra av dom. Döm av min förvåning när jag sedan märkte att jag var tvungen att lägga till pengar när jag väl skulle köpa mina skor. Jaja. Så kan det gå.

Anonym sa...

Det Nobelpriset vinner jag ofta...*visslar och låtsas som det regnar*

dddd sa...

J: Tack. Jag behövde höra det där. ;)
Caravaggio: Vi kan dela på prispengarna. Sedan super vi till på krogen. Woo-hoo! Gratis drinkar till alla! :D
Dee: Jag tycker vi bildar en community for dummies. Bums! :D

brallan sa...

Vi kan väl låtsas att jag inte är precis likadan, snälla? För min skull?

Anonym sa...

Ha ha tjejen, du är inte ensam.
Vet du vilket världens bästa copytext är?

Because you´re worth it.

Så klockrent! Den copyn borde få nobelpriset i "hur kvinnor tänker".

Anonym sa...

Vi fruntimmer har en känsla för NYTTIGA saker.Den känslan infinner sig oftast i samband med en röd text REA.Alla som står i vägen får skylla sig själv.Allt som heter rabatt och rea,är förenat med livsfara,om inte JAG får det jag vill ha ;)Och vaddå,ser det ut osm om man har pengar någonstans (oberoende på mängd man har) så räcker de alltid till rabatterade saker ;)