tisdag 5 december 2006

Det är OK att gilla Beverly Hills

När jag var 12 hade jag en bild på Michael J Fox ovanför min säng. Han hade ena benet på en stol och stod lutad med ena armbågen mot knät, casual-style. Han hade på sig en grön kavaj och en lite småbusigt uppknäppt skjorta. Det var en väldigt busig bild. Jag brukade pussa honom godnatt varje kväll innan jag somnade. Jag vill minnas att jag slafsade ner det där kortet rätt rejält. Quite a crush. Och så Luke Perry, förstås.
Stööööön.
Den där Frida-planschen var inte att leka med. Hans ögon följde mig var än i rummet jag befann mig. Jag var tvungen att byta om i badrummet för att undvika hans intensiva blick. Undrar om jag har kvar den postern? Luke i… i… JEANSJACKA!!! OCH VATTENKAMMAT HÅR! GAAAAH! Jag skulle kapat av mig bägge benen och krälat genom glödande kol med mina blodiga benstumpar släpandes efter mig för hans skull. (Notera hur "crush" plötsligt blir "galen kvinna som kokar kaniner")

Michael och Luke. Min barndoms hunkar. Jag brukade gifta mig med dem i fantasin (obviously) - varannan dag Mike, varannan dag Luke. Jag skred nerför altargången till ljudet av A-ha's Taaaaake oooooon meeeeeee medan folk glodde in awe på mig… Speciellt de där jävlarna som gjorde livet surt för mig i skolan. (Av någon konstig anledning hade jag bjudit in dem till mitt imaginära bröllop. De hade till och med rätt schyssta platser. Handen upp alla som tycker att något är fel med den här bilden…)
Jag hade deras samlingsskiva på LP, förresten.
A-ha's.
Jag var rätt kär i Morten Harket ett tag. Fast det har väl alla sena 70-/tidiga 80-talister varit.
Kom igen…
Erkänn…
Jag vet att du ljuger.
Gör dig själv en tjänst och medge det.
Så kan du se dig själv i spegeln efteråt.

Camilla Harket hade dock inte samma klang som Camilla Perry.
Så jag lade ner det rätt fort.
Camilla Fox?
Låt oss inte ens gå där.
Nämnde jag förresten att jag var 12 vid den här tidpunkten?
Inte 27. *host, host*
Btw.
Ta allt jag skriver med en stooooor nypa salt. Jag har ätit på tok för mycket daimchoklad.
Det är sockret som pratar.
Muahahahaha.
Ursäkta, jag måste gå och ta en kalldusch.

Inga kommentarer: