tisdag 5 december 2006

Aprumpa

Alltså.
Jag orkade bara se en knapp timme av Fotbollsgalan - jag är inget jättefan av tv-sända firmafester. Men det är ju alltid kul att se lite snygga spelare i kostym. Därför höll jag ut ett tag.
Sedan somnade jag på soffan.
Förresten - är det bara jag som tycker att det är lite halvtragiskt när man försöker glorifiera en VM-insats som sög aprumpa? Det spelar liksom ingen roll hur många gånger man än visar Fredrik Ljungberg göra mål mot Paraguay (i olika vinklar och i slo-mo) eller att Henke fjuttade in 2-1 mot Nigeria i sista sekunden. I slutändan blir resultat ändå detsamma: en fet förlust och en grå midsommar. Bläsch! Eller, nej, förresten. Jag hade en bra midsommar.
Fotboll och mousserat vin.
Mitt i skogen.
Kan det bli bättre?
Näää.
Det kan det knappast.

Inga kommentarer: