måndag 18 december 2006

Glada fötter

Happy Feet var... happy.

Weeeeee!

Och som vanligt lyckas jag leva mig in handlingen så till den milda grad att när den sedvanliga actionsekvensen kommer (liten söt pingvin jagas av stor hemsk säl med mördartänder) börjar jag darra i hela kroppen, övertygad om att liten söt pingvin snart är uppäten pingvin. Det är precis som när Moufasa dog i Lejonkungen och Simba knuffade lite på honom och sa: pappa? pappa? men, res dig upp nu, pappa och man börjar nästan grina så sorgligt är det. Fan, vad hemskt. Där ligger Moufasa med sin stora tjocka man och dammet lägger sig runt omkring och det är så fruktansvärt sorgligt och alla små barn i publiken börjar gråta och frågar sina föräldrar varför Moufasa inte rör på sig, varför rör han inte på sig mamma? va? Och man försöker hålla tillbaks tårarna och tänker: skärp dig, för fan, det är tecknad film och du är 17 bast, men det går inte och så sitter man där och storgrinar utav bara helvete. Och nu blir det Moufasa all over again, uuuäääää.... Men liten söt pingvin klarade sig, pheew, och så börjar de dansa och sjunga och Robin Williams är galet rolig och man vrålar av skratt, AHAHAHAHA! Men så blir pingvinerna jagade av elaka späckhuggare och den där tjocka pingvinen är nära att stryka med och jag känner att jag inte vill se mer, det är för hemskt, tänk om han dör, han kommer att dö, kan ingen stänga av eller spola fram lite? Hallå?

Hur som helst.

Smörpopcorn är gott, men den där läsken är en jäkla rip-off.
Hälften vatten, hälften läsk.
Damn you, biografen. Damn you.

Och jag ska återfödas som en datoranimerad pingvin när jag dör.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror att du, jag och de unga grabbarna längst bak var de som skrattade högst och mest.

Klart du ska återfödas som pingvin, jag ska personligen dansa pingvindansen när jag tillber mina gudar åt dig.

P.s. Om du inte gillar att snyfta till tecknat så se inte "Björnbröder" - mina föräldrar trodde jag var knäpp; 25 år och lipade så enormt så det var som att en familjemedlem dött. Fy alltså! D.s

P.s.2 "C.R.A.Z.Y" - den franska filmen - helt outstanding! Så cool och bra! D.s.2

linlasj sa...

Jag kämpar med tårarna fortfarande när pappan dör. Och jag har fyllt 35 år. Jag har fyllt 46 år också. När jag tänker efter fyllde jag senast 49...

Men känslor är känslor. Hela hela tiden. De ska man Vårda. Så det så.

Att återfödas som en datoranimerad pingvin är ett tankevindling som jag älskar.

Anonym sa...

De där dagliga Bevvan-rutorna är fan knark! Sjukt kul!

Kerstin sa...

Åh, vad jag vill se den filmen. Och bioläsk är blä...

Anonym sa...

Haha kan verkligen känna med dig! när bambis mamma dör!!! hon bara blir helt ihjälskjuten och jag grät och grät. förra veckan såg jag ett programm om elfenbensjägare. när de omringade den stakars elefanten och söv ner honom. jag grät och grät och sen grät jag lite till!! buhuhuh

dddd sa...

Linda: Jag hoppar nog "Björnbröder". Ooooo... Vill se C.R.A.Z.Y! ;)
Slars: Den sabla filmen borde vara barnförbjuden. Det är ju kanppt så Pumbaa kan muntra upp en efter det dät...
Kanalisera: Vad kul att du gillar mina sjuka små fraser, hahaha!
Kerstin: Se den!
Alexis: Jag pallar inte naturprogram. Jag börjar bara grina. Jag är nog blödigare än vad jag trodde. Iaf när det gäller djur. Och barn. Jag har aldrig vågat se Bambi. Jag skulle inte fixa när mamman dör. Uuuuääää!

Anonym sa...

Mmmmm vad gott med smörpop-corn!!!!!!!!!!!

dddd sa...

Smörpopcorn är väldigt gott. Så gott att man köper en jättejättestor bytta. Och mår illa efteråt. :)